دسته‌بندی نشده · آوریل 19, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی زرافه‌ای که به کمک احتیاج داشت | نیاشا شیکو ور | آوارسا



معرفی کتاب صوتی زرافه‌ای که به کمک احتیاج داشتنیاشا شیکو ور در کتاب صوتی زرافه‌ای که به کمک احتیاج داشت به داستان زرافه‌ای به نام گَری می‌پردازد. گَری از این که بالاخره شش سالش شده خیلی خوشحال بود. چرا که دیگر می‌توانست بعضی کارها را خودش به تنهایی انجام دهد؛ کارهایی مثل خوردن برگ‌های درخت اقاقیا… اما هیچ‌چیز آنطور که او برنامه‌ریزی کرده بود، پیش نرفت…

درباره کتاب صوتی زرافه‌ای که به کمک احتیاج داشت:

همه‌ی داستان کتاب زرافه‌ای که به کمک احتیاج داشت (Nyasha Chikowore) از شب تولد شروع شد. گری زرفه بالأخره شش ساله شده بود و این یعنی انقدری بزرگ شده که بتواند خودش به تنهایی از پس بعضی کارها بربیاید. مثلاً‌ این که بدون زحمت قدش به بهترین درختان از جمله درخت اقاقیا برسد و از برگ آن‌ها تغذیه کند. اما هیچ‌چیز آنطور که گری انتظار داشت پیش نرفت! قد او هنوز هم به برگ‌های تازه و خوش‌طعم درخت اقاقیا نمی‌رسید.

گری تلاش کرد و تلاش کرد. به هزار زور و زحمت خواست تا خودش را به برگ‌ها برساند. اما تلاش‌های او هیچ فایده‌ای نداشت! گری نگاهی به دوستان خود انداخت؛ انگار همه‌ی آن‌ها بدون کوچک‌ترین زحمتی می‌توانستند به بالای درختان برسند! اما هر تلاش گری به شکست منجر می‌شد. چاره‌ی کار چه بود؟

دوستان گری به او می‌گویند که همه‌ی آن‌ها، فارغ از این که چند سال دارند، گاهی به کمک نیاز پیدا می‌کنند و او می‌تواند روی دوستانش حساب باز کند. گری با راهنمایی دوستانش متوجه شد گاهی باید برای رسیدن به خواسته‌اش از دیگران کمک بگیرد و این موضوع هیچ اشکالی ندارد. چرا که دوستان و خانواده‌ی گری کنارش هستند تا به او کمک کنند. نیاشا شیکو ور (Nyasha Chikowore) در این کتاب به بحث «استقلال»‌ و «کمک گرفتن» در کودکان می‌پردازد و به بچه‌ها یاد می‌دهد که چگونه در عین حفظ استقلالشان، از دیگران کمک بگیرند. همکاری با یکدیگر و دوستی از دیگر مواردی‌ست که نگارنده در این کتاب شنیدنی به آن‌ها می‌پردازد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی زرافه‌ای که به کمک احتیاج داشت:

– سرگرم‌کننده و آموزنده… (BookTrib)
– من این کتاب را برای مدارس ابتدایی و کتابخانه‌های عمومی به شدت توصیه می‌کنم. (Youth Book Preview Center)
– این کتاب توضیح می‌دهد که چقدر مهم است که بچه‌ها مهارت درخواست کمک را به دست آورند و چگونه والدین می‌توانند به انجام این کار کمک کنند. (Kirkus)

کتاب صوتی زرافه‌ای که به کمک احتیاج داشت مناسب چه کسانی است؟

نیاشا شیکو ور داستان زرافه‌ای که به کمک احتیاج داشت را برای کودکان 4 تا 8 سال به نگارش در آورده است.

در بخشی از کتاب صوتی زرافه‌ای که به کمک احتیاج داشت می‌شنویم:

هرچند گری با شنیدن این حرف‌ها کمی امیدوار شده بود، اما بازهم دلش خیلی می‌خواست به تنهایی شانسش رو امتحان کنه، ولی با یادآوری اتفاق‌هایی که قبلا براش افتاده بود، تصمیم گرفت دست از لجبازی برداره و برای یک بار هم که شده از دوست‌های خودش کمک بخواد.

زرافه کوچولو که برای این کار خیلی هیجان زده بود، نفس عمیقی کشید و رو به همه با صدای بلند گفت: “خب دوستان، من به کمک همه‌تون احتیاج دارم.”

بعد براشون تعریف کرد که وقتی هربار برای گرفتن برگ‌ها تلاش می‌کرد، پاهاش لیز می‌خوردن و به زمین می‌افتاد. حرف‌های گری که تموم شد، همه دور هم جمع شدن تا با کمک همدیگه به دنبال یک راه چاره بگردن.
فهرست مطالب کتاب صوتی۱۴ دقیقهزرافه‌ای که به کمک احتیاج داشتادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی زرافه‌ای که به کمک احتیاج داشت | نیاشا شیکو ور | آوارسا