دسته‌بندی نشده · ژوئن 25, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی سرزمین موعود | باراک اوباما | آوانامه



معرفی کتاب صوتی سرزمین موعودباراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده‌ی آمریکا، در کتاب صوتی سرزمین موعود به مرور زندگی سیاسیِ خویش پرداخته و ضمن این کار، اسرار زیادی از سازوکارهای حاکم بر کاخ سفید را برای مخاطب فاش ساخته است. اثر حاضر در سال 2020 برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب گودریدز در ژانر زندگینامه شد. همچنین، این کتاب برای مدت‌ها در صدر لیست پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز قرار داشت.

درباره کتاب صوتی سرزمین موعود

پیروزی باراک اوباما (Barack Obama) در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 آمریکا از بسیاری جنبه‌ها یک واقعه‌ی تاریخی بود: او نخستین رنگین‌پوستی بود که سکان رهبری ایالات متحده‌ی آمریکا را بر عهده می‌گرفت. همچنین، پیروزی وی به عنوان نامزد حزب دموکرات، بیانگر تمایل مردم آمریکا به اتخاذ سیاست‌هایی محافظه‌کارانه در عرصه‌ی جهانی بود.

کاخ سفید در مدت زمان ریاست جمهوری اوباما با چالش‌های بسیاری مواجه گشت. از جمله بحران اقتصادی سال 2008، مسائل مربوط به افزایش شمار مهاجرین، و مهم‌تر از همه، مواجهه با دولت‌های چین، روسیه و ایران، در صحنه‌ی بین‌المللی.

کارنامه‌ی باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا، از طرفی مورد دفاع، و از سویی، مورد انتقاد است. ضعف آشکار او در مواجهه با تهدیدهای برخاسته از بنیادگرایی در منطقه‌ی خاورمیانه بر طرفداران او نیز پوشیده نیست. بسیاری از مخالفان سیاست‌های باراک اوباما، او را به دلیل مدارای بیش از اندازه‌اش با قدرت‌های آسیایی نکوهش می‌کنند. با این همه، دستاوردهای او نیز قابل انکار نیستند. اوباما، فارغ از تمام اقدامات عملی‌اش، چهره‌ای متفاوت از یک رهبر سیاسی را به نمایش گذاشت. از این نظر او شباهت‌هایی به میخائیل گورباچف، رهبر پیشین اتحاد جماهیر شوروی دارد. هر دو این رهبران بزرگ، به محض به قدرت رسیدن، به بازسازی وجهه‌ی مسندی پرداختند که بر آن تکیه زده بودند. اینکه ایشان چقدر در این امر خطیر موفق بودند بحث دیگری است. آنچه مهم است خواست قابل تقدیرشان برای ترمیم سیمای رهبرِ دو ابرقدرت جهانی است.

پس از این مقدمه‌ی مختصر، مایلیم کتاب صوتی سرزمین موعود (A Promised Land) را خدمتتان معرفی کنیم؛ اثری اتوبیوگرافیک از باراک اوباما که نخستین بار در سال 2020 به انتشار رسید.

اوباما در کتاب سرزمین موعود تمام زندگی خویش را با صداقتی قابل تحسین روایت نموده، اما عمده‌ی توجه خود را به حیات سیاسی‌اش اختصاص داده. به همین جهت، مطالعه‌ی اثر او بیش از همه برای مخاطبینی جذاب خواهد بود که به پیگیری تحولات سیاسی جهان علاقه دارند.

کتاب سرزمین موعود (نشر نون – ترجمه‌ی علی سلامی) به همت انتشارات آوانامه به نسخه‌ی صوتی پیش رو بدل گشته است.

افتخارات کتاب صوتی سرزمین موعود

– برنده‌ی جایزه‌ی Audie
– پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
– نامزد نهایی جایزه‌ی NAACP IMAGE
– بهترین کتاب زندگی‌نامه‌ی گودریدز در سال 2020
– جزو ده کتاب برتر نیویورک تایمز در سال‌های 2020 و 2021
– بهترین کتاب سالِ واشنگتن پست، نیویورک تایمز، گاردین و ماری کلر

نکوداشت‌های کتاب صوتی سرزمین موعود

– اثری قدرتمند و تأثیرگذار. (بیل گیتس)
– باراک اوباما نویسنده‌ی درخشانی است. (مرور کتاب نیویورک تایمز)

کتاب صوتی سرزمین موعود مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار اتوبیوگرافیک و دوست‌داران مسائل مربوط به سیاست جهانی، دو گروه از مخاطبین اصلی کتاب سرزمین موعودند.

با باراک اوباما بیشتر آشنا شویم

حسین باراک اوباما سیاستمدار دموکرات و رئیس جمهور پیشین ایالات متحده‌ی آمریکاست. او به تاریخ 4 اوت 1961، در ایالت هاوایی متولد گشت. اوباما در سال 1983 در رشته‌ی علوم سیاسی فارغ‌التحصیل شد و بعدها در رشته‌ی حقوق نیز به تحصیل پرداخت.

پیروزی اوباما در انتخابات ریاست جمهوی آمریکا نقطه‌ی عطفی در تاریخ این سرزمین محسوب می‌شود. دوران ریاست جمهوری وی آبستن حوادثی بی‌شمار بود. با این حال، امروز، با ارزیابی کارنامه‌اش، می‌توانیم به او و سیاست‌هایش نمره‌ی قبولی بدهیم.

از اوباما دو کتاب خوندنیِ «جسارت امید» و «سرزمین موعود» به زبان فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی سرزمین موعود می‌شنویم

از نظر اقتصادی، این پنج کشوری که بریکس را تشکیل می‌دادند برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی مشترکات کمی داشتند و بعداً، در واقع، به این گروه رسمیت دادند (آفریقای جنوبی، رسماً، تا سال 2010، حاضر نشد به این گروه بپیوندد). اما حتی در جلسه‌ی جی-20 در لندن، روحیه‌ی پرشور این گروه آشکار بود. آن‌ها ملت‌های بزرگ و مغروری بودند که به‌شکلی، از خواب طولانی بیدار شده بودند. دیگر راضی نمی‌شدند به حاشیه‌ی تاریخ رانده شوند یا ببینند که جایگاهشان تا حد قدرت‌های منطقه تنزل یافته است. از نقش مهم غرب در مدیریت اقتصاد جهان ناراحت بودند. و با بحران فعلی، فرصتی را فراهم می‌دیدند تا ورق را برگردانند.

دست‌کم، از لحاظ نظری، می‌توانستم با دیدگاهشان هم‌حسی داشته باشم. بریکس نماینده‌ی درصد از جمعیت جهان، یک‌چهارم تولید ناخالص جهان و فقط کسری از ثروت جهان بود. تصمیماتی که در هیئت‌مدیره‌های نیویورک، لندن یا پاریس اتخاذ می‌شد تأثیر بیشتری روی اقتصاد آن‌ها داشت تا روی انتخاب‌های سیاسی دولت خودشان. نفوذ آن‌ها بر بانک جهانی و صندوق جهانی پول محدود ماند، علی‌رغم تحولات اقتصادی مهمی که در چین، هند و برزیل رخ داده بود. اگر ایالات متحده‌ی آمریکا می‌خواست سیستم جهانی‌ای را حفظ کند که مدت‌ها به ما خدمت کرده بود، برایمان معقول بود که به این قدرت‌های نوظهور مجال دهیم تا نقشی بزرگ‌تر ایفا کنند و در عین حال، اصرار کنیم که آن‌ها مسئولیت بیشتری را در قبال هزینه‌های حفظ این ساختار اقتصادی بپذیرند.





معرفی و دانلود کتاب صوتی سرزمین موعود | باراک اوباما | آوانامه