دسته‌بندی نشده · ژوئن 9, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی سوءظن | فردریش دورنمات | آوانامه



معرفی کتاب صوتی سوءظنبه دنیای مرموز و پرتعلیق دورنمات خوش آمدید… کتاب صوتی سوءظن نوشته‌ی فریدریش دورنمات درباره‌ی ماجرای کارآگاه سالخورده‌ای است که مطلبی را در روزنامه می‌خواند و شم کارآگاهی‌اش او را به دنبال حل معما می‌کشاند.

درباره‌ی کتاب صوتی سوءظن

هانس برلاخ، کارآگاه کهنه‌کار و فرتوت، روزهای پایانی عمرش را با بیماری سر می‌کند و اوضاع جسمی‌اش اصلاً رو‌به‌راه نیست. در یکی از این روزهای سخت و طولانی، برلاخ وقتی که روزنامه‌ای را ورق می‌زند، نظرش به مطلبی در آن جلب می‌شود. خبر روزنامه درباره‌ی مردی است که در لباس پزشکی جنایت‌های مخوفی انجام می‌داده و از طریق این جنایت‌ها به وحشت‌پراکنی حکومت نازی‌ها کمک می‌کرده. اما نکته‌ای که برلاخ را بسیار متعجب می‌کند، عکسی است که ضمیمه‌ی این مطلب شده است. تصویری از همان پزشک جنایتکار. صاحب این عکس برای برلاخ بسیار آشنا است، او فکر می‌کند که این مرد را بارها در بیمارستان دیده است. چالش برلاخ درست از همین لحظه آغاز می‌شود. او به قدری ضعیف و بیمار شده است که خودش هم می‌داند مدت زیادی را زنده نخواهد ماند، اما از طرفی با انگیزه و علاقه‌ای بسیار می‌خواهد که این پرونده‌ی مشکوک را حل کند.

ما از همین لحظه وارد جهان کارآگاهی فریدریش دورنمات (Friedrich Durrenmatt) می‌شویم. تمام کلیشه‌های داستان‌های پلیسی آمریکایی را دور بریزید، دورنمات استاد خلق ظرافت است. ظرافت در پرداخت کاراکترها، ظرافت در پرداخت دوگانه‌هایی که بر تصمیمات آدم‌ها تاثیر می‌گذارند و ظرافت در ساختن یک جهان مرموز…

در کتاب صوتی سوءظن (Suspicion) ما با پیرمردی همراه می‌شویم که قهرمان داستان قبلی دورنمات، یعنی «قاضی و جلادش» بود. پیرمردی که همه‌ی پیشفرض‌های ما را از شخصیت یک کارآگاه به بازی می‌گیرد.

کتاب صوتی سوءظن مناسب چه کسانی است؟

همه‌ی کسانی به روایت‌های مرموز و پر از تعلیق ادبیات پلیسی علاقه دارند، از شنیدن این کتاب صوتی لذت فراوانی خواهند برد.

با فریدریش دورنمات بیشتر آشنا شویم

فریدریش دورنمات یکی از بزرگترین چهره‌های ادبیات نمایشی و داستانی جهان است که در سال 1921 در سوئیس به دنیا آمده است. او از طرف پدربزرگش که شاعر و منتقد سیاسی بود با فضای ادبیات و نویسندگی آشنا شد. دورنمات در رشته‌های الهیات، ادبیات، فلسفه و نقاشی تحصیل کرده است اما از میان تمام این حوزه‌ها نویسندگی و نقاشی برایش جدی‌تر بودند.

ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی، رمولوس کبیر و ملاقات بانوی سالخورده تعدادی از مهم‌ترین نمایشنامه‌های او هستند. دورنمات در زمینه‌ی نگارش آثار داستانی نیز، رمان‌های پلیسی درخشانی را به رشته‌ی تحریر در آورده. قول، قاضی و جلادش و سوءظن از مشهورترین آثار داستانی او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی سوءظن می‌شنویم

بیدار که شد در اتاقی بود که باتعجب و کمی دلواپسی اما بارضایت نگاهی به گوشه و کنارش انداخت. هنوز شب بود، حدود ده و نیم. فکر کرد که باید سه ساعتی خوابیده باشد. چون از اتاق بیمارستان‌ها نفرت داشت، حالا خوشش آمده بود که این اتاق بیشتر به یک استدیو شباهت داشت. به یک اتاق فنی سرد و خشک. حداقل تا جایی که نور آبی آباژوری که روی میز سمت چپش روشن گذاشته شده بودند، می‌دید.

وقتی روی آن، زیر پتو دراز کشیده بود، همان تخت چرخداری بود که روی آن به اینجا آورده بودندش. گرچه چیزهایی به تخت اضافه کرده بودند اما فورا فهمید که همان است. حالا لباس خواب تنش بود. پیرمرد با صدایی کمی بلند در آن سکوت گفت: اینجا همه خیلی عملگرا هستند.
فهرست مطالب کتاب صوتی۱۹ دقیقهفصل اول: سوءظن۸ دقیقهفصل دوم: مدرک بی‌گناهی۱۰ دقیقهفصل سوم: ترخیص۱۷ دقیقهفصل چهارم: پناهگاه۴۲ دقیقهفصل پنجم: گالیور۲۸ دقیقهفصل ششم: حدس و گمان‌ها۲۵ دقیقهفصل هفتم: یک ملاقات دیگر۷ دقیقهفصل هشتم: ورطه‌ی نابودی۱۰ دقیقهفصل نهم: کوتوله۱۹ دقیقهفصل دهم: بازجویی۱۲ دقیقهفصل یازدهم: اتاق۱۵ دقیقهفصل دوازدهم: دکتر مارلوک۱۶ دقیقهفصل سیزدهم: دوزخ ثروتمندان۱۴ دقیقهفصل چهاردهم: شهسوار، مرگ و اهریمن۷ دقیقهفصل پانزدهم: فورچیگ۴۴ دقیقهفصل شانزدهم: ساعت۲۵ دقیقهفصل هفدهم: ترانه‌ی کودکانهادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی سوءظن | فردریش دورنمات | آوانامه