دسته‌بندی نشده · فوریه 20, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی شجاع باش دختر: شهامت رهایی از کمال‌گرایی برای دختران | ریشما سوجانی



معرفی کتاب صوتی شجاع باش دختر: شهامت رهایی از کمال‌گرایی برای دخترانچگونه می‌توان بدون ترس از کامل نبودن زندگی کرد؟ ریشما سوجانی، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز، در کتاب صوتی شجاع باش دختر که جزو پرفروش‌ترین عناوین نیویورک‌تایمز و وال‌استریت ژورنال است، با معرفی روش‌هایی به‌تمامی دختران و زنان کمک می‌کند که با شجاعت و بدون توجه به قضاوت‌های دیگران زندگی کنند.

درباره کتاب صوتی شجاع باش دختر:

انتظارات و توقعات اجتماعی زیادی که در هر فرهنگی وجود دارد، دختران را تحت‌فشار زیادی قرار می‌دهد. بسیاری از دخترها تحت‌تأثیر اطرافیان خود تصور می‌کنند موجوداتی ضعیف هستند که به محافظت نیاز دارند و نمی‌توانند از پس خودشان بربیایند. آن‌ها دست به هر کاری می‌زنند تا از طردشدن توسط دیگران جلوگیری کنند. ریشما سوجانی عقیده دارد تمام این کارها به دلیل تربیت اشتباه آن‌ها انجام می‌شوند.

این نویسنده در کتاب شجاع باش دختر (Brave, Not Perfect) می‌گوید همیشه به دختران یاد می‌دهند که در بازی‌های بی‌خطر شرکت کنند و مراقب باشند که آسیبی نبینند. او در این کتاب با ارائه روش‌هایی به شما کمک می‌کند دختران خود را طوری تربیت کنید که بتوانند با شجاعت تمام در هر کاری که دوست دارند شرکت کنند.

با شنیدن این کتاب متوجه می‌شوید که دخترانی که همیشه از آسیب در امان می‌مانند در آینده به زنانی ضعیف و محکوم به شکست تبدیل می‌شوند. همچنین درمی‌یابید که «شجاعت» بهترین انتخاب برای افراد کمال‌گرا به شمار می‌آید و شجاع بودن تنها راهی است که می‌تواند ترس‌ها را دور کند و اشتیاق را به درون آن‌ها برگرداند.

کتاب شجاع باش دختر درواقع با الهام از سخنرانی‌های تد نویسنده نوشته شد که موضوع اصلی آن‌ها یادآوری شجاعت و پذیرش کامل نبودن توسط تمامی زنان است. به عقیدهٔ سوجانی تمام کلیشه‌های جنسیتی که در فرهنگ‌های مختلف وجود دارند عزت‌نفس دختران را دچار آسیب می‌کنند و این موضوع نیز مانع حضور مؤثر آن‌ها در عرصه‌های مختلف می‌شود.

این که مدام به دخترها یادآوری می‌شود که آن‌ها جنسی لطیف و احساساتی هستند باعث می‌شود این باور در ذهنشان ایجاد شود که در هیچ چیزی نمی‌توانند موفق شوند. نویسنده کتاب حاضر با مخاطب قراردادن تمامی دختران به آن‌ها این پیام مهم را می‌رساند که دیگر وقت آن رسیده که مانع ورود ترس‌ها شوند و با شجاعت کامل به دنبال رؤیاهایشان بروند.

تنها کافی است شجاع بودن را جایگزین کامل بودن کنید و آن زمان است که اعتمادبه‌نفس از دست رفته‌تان بازمی‌گردد. پس قوی باشید و برای رسیدن به خواسته‌هایتان بجنگید و همیشه یادتان باشد که اختیار زندگی‌تان را خودتان به دست بگیرید. شما به‌اندازه کافی ارزشمند هستید، پس کمال‌گرایی را فراموش کنید و شجاع باشید!

افتخارات کتاب صوتی شجاع باش دختر:

– جزو پرفروش‌ترین عناوین نیویورک‌تایمز
– جزو پرفروش‌ترین عناوین وال‌استریت ژورنال
– جزو کتاب‌های پرفروش بین‌المللی

نکوداشت‌های کتاب صوتی شجاع باش دختر:

– من عاشق این کتاب هستم! یک پیام به‌موقع برای دختران و زنان در هر سنی: کمال نه‌تنها غیرممکن بلکه بدتر، موذیانه است. نثر روان و ساده و بسیار صادقانه. (آنجلا دادورث – روان‌شناس آمریکایی)

– عالی بودن بهتر از خوب بودن نیست. فشار برای کامل بودن، دشمن دختران در سراسر جهان است. در این کتاب قانع‌کننده، ریشما سوجانی دیدگاه جسورانه‌ای دارد که دختران و زنان را از بند انتظارات اجتماعی آزاد می‌کند. (آدام گرنت – نویسنده و استاد دانشگاه پنسیلوانیا)

– برای هر زنی که تابه‌حال با خود فکر کرده است «من نمی‌توانم» یا «من … نیستم» … این کتاب به شما کمک می‌کند هر روز به‌عنوان یک فرد شجاع ظاهر شوید. جهان شما را می‌بیند، اما مهم‌تر اینکه شما چگونه خود را می‌بینید و توانایی شما در این موضوع مهم است. (امی کادی – روان‌شناس آمریکایی)

کتاب صوتی شجاع باش دختر مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای همه زنان، دختران و حتی مردانی که قصد دارند دختران خود را به بهترین نحو تربیت کنند تا در آینده به فردی قوی و شجاع تبدیل شوند مناسب است.

ریشما سوجانی را بیشتر بشناسیم:

این وکیل و سیاستمدار آمریکایی در سال 1975 به دنیا آمد. او در آغاز معاون دادستان عمومی در نیویورک بود و پس از مدتی سازمان فناوری «Girls Who Code» را بنیان‌گذاری کرد. ریشما سوجانی (Reshma Saujani) به‌عنوان نخستین زن هندی – آمریکایی که در کنگره شرکت کرد نیز شناخته می‌شود.

وی در سال 2013 به‌عنوان کاندیدای دموکرات برای مدافع عمومی سیتی در نیویورک شرکت کرد و رتبه سوم را در رده‌های ابتدایی به دست آورد. کتاب شجاع باش دختر معروف‌ترین اثر سوجانی به شمار می‌رود که به زبان فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی شجاع باش دختر می‌شنویم:

حالا که این کتاب را می‌نویسم، نقطهٔ عطفی برای زنان و شجاعت در عرصهٔ ملی رقم می‌خورد. البته این اتفاق از پاییز 2017 آغاز شد. وقتی دیدیم که زنان تا چه حد می‌توانند شجاع باشند. وقتی روزنامهٔ نیویورک‌تایمز «هاروی واینستین»، غول هالیوودی را به‌خاطر آزار جنسی رسوا کرد، سیل داستان‌های شخصی به راه افتاد.

هر روز که تیتر خبر فوری را می‌دیدم، متوجه می‌شدم که مرد قدرتمند دیگری در زمینهٔ سینما، ورزش، دانشگاه، رسانه یا سیاست زنی را آزار و اذیت جنسی کرده و با تهدید او را به سکوت واداشته است. در ابتدا به‌آرامی و سپس با سرعتی تکان‌دهنده، زنان به جنبش «من هم» پیوستند و خود را از سال‌ها شرم رها کردند.

آن‌ها ترس را کنار زدند و گفتند: «دیگر نه! دیگر صدای ما خاموش نمی‌شود. دیگر نقش زن خوب را بازی نمی‌کنیم. دیگر ارزش شخصی‌مان را نمی‌فروشیم و زیر بار سوءاستفاده نمی‌رویم.»





معرفی و دانلود کتاب صوتی شجاع باش دختر: شهامت رهایی از کمال‌گرایی برای دختران | ریشما سوجانی