دسته‌بندی نشده · فوریه 15, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی شیب | ست گودین | شادن پژواک



معرفی کتاب صوتی شیبست گودین در کتاب صوتی شیب که یکی از عناوین پرفروش نیویورک تایمز به شمار می‌رود، به شما تکنیک‌هایی را می‌آموزد که به یاری‌شان می‌توانید به ترقی و پیشرفتی سریع در حیطه‌های کاری و حرفه‌ای نائل گردید.

درباره کتاب صوتی شیب:

ست گودین به عنوان یکی از برجسته‌ترین نویسندگان موفقیت و خودیاری، اینجاست تا با کتاب مشهور و پرخواستار شیب (The Dip) تحولی عمیق و اساسی در زندگی شما ایجاد کند. او در این اثر که چاپ نخستش به سال 2007 بازمی‌گردد، به مفهوم بازدارنده‌ی «درجا زدن» پرداخته، و به این سوال مهم پاسخ داده که چرا و تحت چه شرایطی آدمی از حرکت در مسیر آرزوهای خود بازمی‌ماند.

گودین در کتاب صوتی شیب به شما نشان می‌دهد که تمام افراد بزرگ و شخصیت‌های برجسته، همه‌ی افرادی که به عنوان «برنده» می‌شناسیم‌شان، زمانی در زمره‌ی بازندگان بوده‌اند. آری، هر انسان موفقی روزی طعم شکست و سقوط را چشیده، و چه بسا که مدت‌ها مشغول درجا زدن بوده است. تفاوت او با دیگر بازندگان اما در این است که به شکست رضا نداده، و با عزمی جزم و همتی والا، سرنوشت خویش را تغییر داده است. اما عزم و همت، با وجود اینکه عناصر لازم برای موفقیت‌اند، همه‌ی چیزی که ما نیاز داریم نیستند. اغلب شخصیت‌های کامیاب علاوه بر عزم و اراده، از نقشه‌ای دقیق نیز برخوردار بوده‌اند. ست گودین در این کتاب کوچک به شما هم راه‌های افزایش میزانِ تلاش و تقویتِ اراده را می‌آموزد، و هم روش درستِ انجام کارها را.

کتاب شیب به شما یاد می‌دهد که چه موقع کار کنید و چه موقع دست از کار بکشید. گودین در این اثر به این فرض رایج که برای رسیدن به موفقیت باید مدام و مدام تلاش کرد، حمله می‌کند. او متذکر می‌شود که نحوه‌ی انجام یک کار، مهم‌تر از زمانی‌ست که برای انجام آن صرف می‌کنیم. به واقع باید بدانید که چه هنگام عملی را آغاز کرده، و چه وقت آن را به پایان ببرید. «زمان‌مند باشید و درست برنامه‌ریزی کنید.» این است آنچه گودین در کتاب شیب از شما می‌خواهد.

لازم به ذکر است که اثر حاضر پیش از این با عناوینی چون «دره‌ی موفقیت» و «سراشیبی» نیز به فارسی ترجمه شده است. ترجمه‌ای که اکنون در دست دارید حاصل کوشش هانیه چوپانی‌ست؛ گویندگی اثر را نیز محسن زرآبادی پور بر عهده داشته است.

افتخارات کتاب شیب:

– از پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز
– از پرفروش‌ترین آثار یو. اس. ای تودی
– از پرفروش‌ترین آثار وال استریت ژورنال
– حضور در فهرست «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد»

نکوداشت‌های کتاب صوتی شیب:

– مطالعه‌ی آن فوق‌العاده لذت‌بخش است. (Chris Anderson)
– اثری کوچک با ایده‌های بزرگ. (Goodreads)
– کتابی ساده و لذت‌آفرین. (Getnugget)

کتاب صوتی شیب مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حوزه‌ی موفقیت کتاب شیب را اثری بی‌اندازه آموزنده خواهند یافت.

با ست گودین بیشتر آشنا شویم:

او وبلاگ‌نویسی شناخته‌شده و کارآفرینی محبوب است که در مقام نویسنده آثار پرفروش و پرطرفدار زیادی به انتشار رسانده. کتاب‌های ست گودین (Seth Godin) لحنی روان و زبانی صاف و ساده دارند و به همین جهت به راحتی موفق به اثرگذاری بر طیف گوناگون مخاطبین می‌شوند. راهکارهای بازاریابی و سازوکارهای پیشرفت شغلی در فضاهای رقابت‌محور، از جمله مهم‌ترین مضامین موجود در آثار گودین به شمار می‌رود. از مهم‌ترین آثار اوست: «شیب، قبایل، فریب ایکاروس.»

در بخشی از کتاب صوتی شیب می‌شنویم:

نکته‌ی ضروری که باید درباره‌ی شیب بدونید اینه که شیب وجود داره. آگاهی از اینکه قراره با شیب مواجه بشید، نخستین گام برای عبور از اونه. هر بار مجله‌ی منزهرس تصویر مردی رو با شکم تخت روی جلد خودش منتشر می‌کنه، دکه‌های روزنامه‌فروشی بیشتر فروش می‌کنن. خب اگه همه شکم تخت داشتن احتمالاً مردها مجله‌ای رو نمی‌خریدن که نحوه‌ی رسیدن به اون اندام رو به اون‌ها آموزش بده. کمیاب بودن این ویژگی باعث جذابیت اون می‌شه. تمرین وزنه‌برداری رشته‌ی خیلی جالبیه. اساساً فقط برای خسته کردن عضله‌ی خودتون بی‌دلیل یک یا دو دقیقه تمرین می‌کنید تا چند ثانیه‌ی نهایی تمرین، موجب تقویت اون عضله بشه. مثل خیلی از آدم‌ها، شما هم هر روز تمام مدت از عضله‌های خودتون استفاده می‌کنید اما رشد نمی‌کنن…





معرفی و دانلود کتاب صوتی شیب | ست گودین | شادن پژواک