دسته‌بندی نشده · می 17, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی فرازهایی عبرت آموز از زندگی سیاسی امام علی (ع) – جلد دوم: امام و جنگ | گروه نویسندگان | موسسه فرهنگی هنری قوی سفید کودکان



معرفی کتاب صوتی فرازهایی عبرت آموز از زندگی سیاسی امام علی (ع) – جلد دوم: امام و جنگنویسندگان گروه تاریخ اسلام در کتاب صوتی فرازهایی عبرت آموز از زندگی سیاسی امام علی (ع) – جلد دوم: امام و جنگ جنبه‌های گوناگون زندگی سیاسی امام اول شیعیان را از نظر گذرانده‌اند. کتاب پیش‌رو دومین جلد این مجموعه است که بر جنگ‌های امام تمرکز دارد.

درباره کتاب صوتی فرازهایی عبرت آموز از زندگی سیاسی امام علی (ع) – جلد دوم: امام و جنگ:

نوشتن از علی (ع) کار آسانی نیست. گاه برای نشان دادن فضایل او، چنان تصویر دور از دسترسی از او به نمایش می‌گذارند که اگر مخاطب به‌اندازه‌ی کافی با او انس نداشته باشد، آنچه را که درباره‌ی امام علی می‌گویند، مبالغه‌آمیز می‌یابد. حال نویسندگان گروه تاریخ اسلام در کتاب صوتی فرازهایی عبرت آموز از زندگی سیاسی امام علی (ع) تلاش کرده‌اند تا بخش‌های گوناگونی از زندگی ایشان را به نمایش بگذارند و اثری درخور و دقیق را برای نوجوانان خلق کنند.

جلد دوم این اثر بر مهم‌ترین جنگ‌هایی که امام‌ علی در آن‌ها شرکت داشته، تمرکز دارد. کتاب حاضر از چهار بخش اصلی تشکیل شده که عناوین آن را در ادامه مشاهده می‌کنید: «امام علی در جنگ‌های دوره‌ی پیامبر، دوران خلافت، امام و دوران معاویه، شهادت».

کتاب صوتی فرازهایی عبرت آموز از زندگی سیاسی امام علی (ع) – جلد دوم: امام و جنگ مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانی که به آثار مذهبی علاقه‌مند هستند، از کتاب صوتی فرازهایی عبرت آموز از زندگی سیاسی امام علی (ع) لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی فرازهایی عبرت آموز از زندگی سیاسی امام علی (ع) – جلد دوم: امام و جنگ می‌شنویم:

خوارج چند سوال مهم را مطرح می‌کردند؛ یکی از سوال‌های آن‌ها درباره‌ی حکمیت بود و این که چگونه امام علی (ع) رضایت داد که رجال، یعنی دو مردی که به عنوان نماینده برای حکمیت انتخاب شده بودند، در کار دین خدا حکمیت و داوری کنند.

سوال دوم آنان این بود که چرا امام رضایت داد که عنوان خلافیتی او، یعنی امیرالمومنین در متن پیمان حذف شود؟ و به عقیده‌ی آنان با این کار ولایت امام از بین رفته و تباه شده بود.

و بألاخره سوال سوم آن‌ها این بود که چرا اما پس از جنگ جمل و پیروزی بر بیعت‌شکنان اجازه‌ی جمع‌آوری غنائم را نداد و چگونه کشتن آن‌ها روا بود اما گرفتن اموال آن‌ها ناروا؟

امام علی (ع) در پاسخ به خوارج و درباره‌ی حکمیت فرمود: «من از آغاز با این حکمیت مخالف بودم و بعداً نیز که به زور و اجبار مردم به آن تن دادم شرط کردم که اگر آن‌ها در داوری خود از کتاب خدا پیروی کنند، از آن‌ها پیروی کنم».
فهرست مطالب کتاب صوتی۲ دقیقهبخش اول: امام علی در جنگ‌های دوره پیامبر۷ دقیقهامام علی و جنگ بدر۸ دقیقهامام علی و جنگ احد۵ دقیقهامام علی و جنگ خندق۷ دقیقهامام علی و جنگ خیبر۴ دقیقهامام علی و فتح مکه۴ دقیقهامام علی و جنگ حنین۷ دقیقهامام علی و جنگ تبوک۵ دقیقهبخش دوم: امام علی در جنگ‌های دوره خلافت۳۱ دقیقهامام علی و جنگ جمل۴۳ دقیقهامام علی و جنگ صفین۲۴ دقیقهامام علی و جنگ نهروان۳ دقیقهبخش سوم: امام علی و غارات معاویه۳ دقیقهتجاوز به عین‌التمر۲ دقیقهتجاوز به دومه الجندل۶ دقیقهتجاوز به هیت و انبار۵ دقیقهتجاوز به حجاز و یمن۹ دقیقهبخش چهارم: امام علی(ع) و شهادتادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی فرازهایی عبرت آموز از زندگی سیاسی امام علی (ع) – جلد دوم: امام و جنگ | گروه نویسندگان | موسسه فرهنگی هنری قوی سفید کودکان