دسته‌بندی نشده · ژوئن 14, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی قدرت نونچی: راز شادی و موفقیت کره | ایونی هانگ | انتشارات جیحون



معرفی کتاب صوتی قدرت نونچی: راز شادی و موفقیت کرهکتاب صوتی قدرت نونچی: راز شادی و موفقیت کره را ایونی هانگ نوشته است. او در این اثر اساس زندگی کره‌ای را با شما به اشتراک می‌گذارد: نونچی. این اصل در واقع نوعی توانایی‌ست که اگر آن را در خودتان تقویت کنید، می‌توانید احساسات دیگران را بهتر تشخیص دهید، ارتباطات خود را گسترش دهید، شادتر زندگی کنید و در نهایت به موفقیت دست یابید.

درباره کتاب صوتی قدرت نونچی: راز شادی و موفقیت کره

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا آن همکارتان که از قضا مهارت چندان زیادی هم ندارد زودتر از شما ارتقاء شغلی پیدا می‌کند و همه‌ی پست و منصب‌های مهم شرکت را صاحب می‌شود؟ یا تا به حال توجه کرده‌اید چرا آن خانمِ تازه‌وارد در کلاس یوگا تمام هم‌کلاسی‌ها و دوستان قدیمی‌ شما را به خود جذب کرده است؟‌ اصلاً چه می‌شود که یک نفر بدون این که تقلای چندانی از خود نشان دهد،‌ دوستانی صمیمی پیدا می‌کند و محبوب همگان می‌شود و این درحالی‌ست که شما مانده‌اید و حوضتان، آن هم بعد از این که بر همه‌ی خواسته‌های خود چشم پوشانده بودید تا بتوانید بقیه را راضی نگه دارید.

دوستان شما، همکلاسی کلاس یوگا و آن همکاری که احتمالاً چشم دیدنش را ندارید،‌ جملگی از نوعی قدرت برخوردار هستند که قدرت نونچی نامیده می‌شود. نونچی که معنای تحت‌اللفظی آن «اندازه‌گیری چشمی» است، نوعی توانایی‌ست که از طریق به‌کاربستن آن می‌توانید نوعی ارتباط و اعتماد دو جانبه میان خود و دیگران برقرار کنید. نونچی نوعی هوش هیجانی‌ست که اگر آن را تقویت کنید، لذتی دو چندان در زندگی تجربه خواهید کرد.

ایونی هانگ (Euny Hong) در سپتامبر سال 2015 کتابی نوشت با عنوان قدرت نونچی (The power of nunchi). او در این کتاب به شما کمک می‌کند تا راز شادی و موفقیت را فرا بگیرید و با بهبود نونچی خود،‌ زندگیتان را بهبود ببخشید. شاید گمان کنید این اثر همچون بسیاری از کتاب‌های خودیاری شما را مهمان وعده‌ای پوچ و تو خالی کرده است. اما اینگونه نیست. چرا که نونچی اصلی‌ست که کره‌ای‌ها از زمان‌هایی بسیار قدیم آن را به کار گرفته‌اند و به فرزندان خود آموزش می‌دهند. بخواهیم دقیق برایتان بگوییم، تقویت نونچی، از نون شب هم برای کره‌ای‌ها واجب‌تر است. بنابراین همین ابتدا خیالتان را راحت کنیم. قرار است از یک اصل پنج هزار ساله صحبت کنیم نه یک مد زودگذر شرقی.

این کتاب نُه فصل دارد. نویسنده در فصل اول مفصلاً به مفهوم نونچی پرداخته و در فصول بعدی راهکارهایی را ارائه می‌دهد که از طریق آن‌ها می‌توانید این قدرت را درونتان تقویت کنید. به عنوان مثال در فصل هشتم می‌آموزید از نونچی در محل کار استفاده کنید یا در فصل سوم موانعی را که بر سر راه آن قرار دارد، در می‌یابید.

قدرت نونچی را مریم اصغرپور ترجمه کرده و نسترن نجاران روایتش را برعهده داشته است. انتشارات بذر خرد و جیحون به ترتیب ناشران متنی و صوتی اثر حاضر هستند. در ادامه برخی از فصول این کتاب را مطالعه می‌کنید: «نونچی در محل کار، اعتماد به اولین احساس و برداشت‌هایتان، ابرقدرت کره‌ای و نونچی صفر یا نحوه‌ی از دست دادن دوستان و راندن دیگران از خود»

نکوداشت‌های کتاب صوتی قدرت نونچی: راز شادی و موفقیت کره

– ایونی هانگ به من یاد داد که واقعاً می خواهم چه چیزی باشم: یک نونچی! (Zoe Chance)
– عمیقاً حکیمانه… (Publishers Weekly)
– سرگرم‌کننده و آموزنده! (Ed Park)
– این کتاب نور جدیدی بر تعاملات مردم می‌تاباند. (Rick Steves)
– با مطالعه‌ی این کتاب واقعاً احساس یک ابر قدرت را پیدا خواهید کرد. (Héctor García)

کتاب صوتی قدرت نونچی: راز شادی و موفقیت کره مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های حوزه‌ی ارتباطات علاقه‌مند هستید، کتاب شنیدنی قدرت نونچی مناسب شماست.

جملات برگزیده کتاب صوتی قدرت نونچی: راز شادی و موفقیت کره

– وقتی مردم به شما نشان می‌دهند چه کسی هستند، آن‌ها را باور کنید. (مایا آنجلو)
– هرگز فرصت ساکت ماندن را از دست ندهید، قبل از حرف زدن هفت بار زبانت را در دهانت بچرخان! (ضرب‌المثل فرانسوی)
– دنیا یک صحنه‌ی نمایش است، و همه‌ی زنان و مردان فقط بازیگران آن هستند. (ویلیام شکسپیر)

در بخشی از کتاب صوتی قدرت نونچی: راز شادی و موفقیت کره می‌شنویم

مردم اغلب اوقات حکمت و معرفت اولین احساس و برداشت‌هایشان را سرکوب می‌کنند، چون جامعه به ما می‌گوید مهربان و بزرگ‌منش باشیم و در ابتدا فرض را بر خوب و خوش‌نیت بودن افراد قرار بدهیم. خب، من این‌جا هستم تا به شما بگویم جامعه اشتباه می‌کند.

تمدن فقط هزاران سال سابقه دارد و تجربه‌ی زندگی شما احتمالاً فقط چند دهه است، ولی غرایز بقای شما طی میلیون‌ها سال تکامل یافته و در دی. اِن. اِی شما درهم پیچیده است. فکر می‌کنید کدام یک قابل اطمینان‌تر است؟

اعتراض‌هایتان را می‌شنوم: این‌که به مردم بگویید به اولین احساس و برداشت‌هایشان اعتماد کنند مثل از هم گسستن تعلیم و تربیت متمدنانه به نظر می‌رسد. این کار سیاست درستی نیست. آیا قضاوت‌های فوری اغلب اوقات ناشی از نژادپرستی، تبعیض جنسی و سایر شکل‌های تعصب نیستند؟

البته که تعصب واقعیت دارد. مسلم است که افراد اغلب اوقات براساس معیارهای نادرست مثل نژاد، طبقه‌ی اجتماعی، مذهب و سوگیری‌های جنسی به اشتباه تصور می‌کنند دیگران تهدیدآمیز هستند. بگذارید روشن بگویم: در چنین شرایطی، نونچی شما نیست که حرف می‌زند، بلکه تعصباتتان است. درواقع، می‌گویم نونچی پادزهر تعصب است، چون از شما می‌خواهد همیشه به عقاید از قبل تشکیل‌شده و تعصباتتان توجه داشته و از آن‌ها آگاه باشید.





معرفی و دانلود کتاب صوتی قدرت نونچی: راز شادی و موفقیت کره | ایونی هانگ | انتشارات جیحون