دسته‌بندی نشده · مارس 22, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی قصه‌هایی برای خواب کودکان: اردیبهشت | گروه نویسندگان | واوخوان



معرفی کتاب صوتی قصه‌هایی برای خواب کودکان: اردیبهشتدر کتاب صوتی قصه‌هایی برای خواب کودکان: اردیبهشت شنونده‌ی داستان‌هایی زیبا و سرگرم‌کننده خواهید بود که به قلم گروهی از نویسندگان ایرانی و خارجی به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. گویندگیِ اثر حاضر بر عهده‌ی ژیلا اشکان بوده است.

درباره کتاب صوتی قصه‌هایی برای خواب کودکان: اردیبهشت:

مأنوس ساختن بچه‌ها با دنیای داستان و روایت، ضمن اینکه آن‌ها را از سرگرمی‌های خطرناک دور می‌کند، چندین و چند فایده‌ی دیگر هم دارد. اول اینکه تخیل و نیروی خلاقه‌ی کودکان با گوش سپردن به قصه‌های خیال‌انگیز به طرز قابل ملاحظه‌ای رشد پیدا می‌کند، و در این بین قوای شناختی‌شان نیز به فعالیت واداشته می‌شود. دوم آنکه داستان‌ها نکات و مسائلی را به کودکان می‌آموزند که به هیچ طریق دیگری آموختنی نیستند.

اما شاید مهم‌تر از همه‌ی این‌ها، داستان‌خوانی برای فرزندان، این فرصت گرانبها را برای والدین ایجاد می‌کند که زمان بیشتری را با کودکان خود بگذرانند و پیوندهای خویش را با ایشان محکم‌تر و همدلانه‌تر سازند. البته برای این کار لازم نیست حتماً کتابی در دست بگیرید و شروع به روخوانی برای فرزندتان کنید؛ بلکه شما نیز می‌توانید همراه او شنونده‌ی داستان‌هایی شیرین و دلکش باشید و به عالم کودکی سفر کنید. چگونه؟ با گوش سپردن به کتاب صوتی قصه‌هایی برای خواب کودکان: اردیبهشت.

در این اثر گلچینی رنگارنگ از داستان‌های سرگرم‌کننده گرد آمده و خدمت شما مخاطبین گرامی عرضه شده است. برخی از قصه‌ها به قلم نویسندگان ایرانی، و بعضی دیگر، توسط نویسندگان خارجی نوشته شده‌ است. (تعداد معدودی از داستان‌ها هم بازسازی و بازتألیفِ قصه‌های معروفند).

ژانرها و مضامین مطرح‌شده در داستان‌های پیش رو بسیار متنوع و رنگارنگ است؛ مثلاً برخی از قصه‌ها کاملاً سرگرم‌کننده‌‌اند، در حالی که بعضی دیگر کمابیش آموزنده‌اند. با این حال همگی‌شان آثاری شنیدنی و شیرین به شمار می‌روند.

درباره مجموعه قصه‌هایی برای خواب کودکان:

هر کدام از عناوین این مجموعه نام یکی از ماه‌های تقویم شمسی، مثلاً دی، اسفند یا آذر را بر خود دارد. همچنین، تعداد داستان‌های موجود در هر اثر، با تعداد روزهای ماهی که عنوان کتاب از آن گرفته شده، یکی‌ست. مخاطبین مجموعه‌ی حاضر کودکانی‌اند که دوست دارند شب خود را با گوش سپردن به یک داستان قشنگ به پایان ببرند. مهم‌ترین خصیصه‌ی مجموعه‌ی قصه‌هایی برای خواب کودکان این است که تمام آثار گردآمده در آن حاوی نگاه و پیامی بشردوستانه بوده، و عاری از نگاه‌های تبعیض‌آمیز قومی، مذهبی، جنسی و جنسیتی‌اند.

کتاب صوتی قصه‌هایی برای خواب کودکان: اردیبهشت مناسب چه کسانی است؟

کودکان 6 تا 8 ساله مخاطبین اصلی اثر حاضرند.

در بخشی از کتاب صوتی قصه‌هایی برای خواب کودکان: اردیبهشت می‌شنویم:

مردی در یک روستا خونه‌ای داشت. اون مجبور بود که هیزم بشکنه، علف ببره، به حیوانات غذا بده، خونه رو تمیز کنه، انگورها رو بچینه، سبزی بکاره، گندم‌ها رو درو کنه، و خیلی کارهای دیگه انجام بده. کارهای خونه و مزرعه مرد رو خسته کرد. با خودش گفت: «توی این خونه و این مزرعه تا دلت بخواد کار هست. اگه اینطور پیش بره، من باید تمام عمرم کار بکنم. باید برم و یکی رو بیارم تا کارهای اینجا رو انجام بده.» روز بعد مرد به روستای نزدیک خونه‌ش رفت. در اونجا پسری نیرومند و سالم پیدا کرد. به او گفت که دنبال یک کارگر می‌گرده. پسر گفت: «من خودم کارگرم. اگه مزد خوبی بدین، میام براتون کار می‌کنم.» مرد گفت: «من حاضرم برای دو ماه کار صد سکه‌ی طلا به تو بدم. ولی کار کردن برای من دو شرط داره…»
فهرست مطالب کتاب صوتی۴ دقیقهشب بیست و چهارم۵ دقیقهشب بیست و پنجم۷ دقیقهشب بیست و هفتم۱۰ دقیقهشب بیست و هشتمادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی قصه‌هایی برای خواب کودکان: اردیبهشت | گروه نویسندگان | واوخوان