دسته‌بندی نشده · ژوئن 14, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی قلبی درست مثل قلب مادرم | لیلا نارگی | آوارسا



معرفی کتاب صوتی قلبی درست مثل قلب مادرمکتاب صوتی قلبی درست مثل قلب مادرم داستان آنا کوچولوست. او دختری خجالتی‌ست که مدام خود را با مادرش مقایسه می‌‌کند و به سرزنش خودش می‌پردازد که چرا مثل او برون‌گرا، شوخ‌طبع و یا باهوش نیست. اما در نهایت اتفاقی رخ می‌دهد و آنا می‌فهمد که او و مادرش در یک ویژگی دقیقاً مثل یکدیگرند! لیلا نارگی در کتاب حاضر به بچه‌ها می‌آموزد که خود را به خاطر تفاوت‌هایشان دوست داشته باشند.

درباره کتاب صوتی قلبی درست مثل قلب مادرم:

آنا کوچولو فکر می‌کند که هیچ شباهتی به مادرش ندارد. او آنقدر خجالتی‌ست که نمی‌توانیم برایتان توصیف کنیم. این درحالی‌ست که مادر آنا بسیار مهربان و باهوش است و در هر جمعی که قرار می‌گیرد، بر لب‌ آدم‌ها لبخند می‌آورد. آنای قصه‌ی ما از این بابت بسیار غمگین است و مدام خود را سرزنش می‌کند: پس چرا من هیچ‌کدام از ویژگی‌های مادرم را ندارم؟

آیا واقعیت همینطور بود که آنا تصور می‌‌کرد؟ در واقع او مدام به مقایسه‌ی خود و مادرش می‌پرداخت. این که چرا مثل او سوپ نمی‌پزد، چرا شبیه او خلاق نیست، چرا نمی‌تواند بامزه باشد. در واقع لیست این «چرا»ها تا ابد ادامه پیدا می‌کرد!

همه چیز به همین منوال می‌گذشت تا این که یک روز آنا مرد گرسنه‌ای را کنار خیابان دید. این اتفاق چنان او را تحت تأثیر قرار داد که تصمیم گرفت هر جور که شده راهی برای کمک به مرد پیدا کند. این ماجرا باعث شد تا آنا متوجه شود او و مادرش بألاخره در یک چیز بسیار مهم به همدیگر شباهت دارند؛‌ می‌پرسید چه چیزی؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم خود به کتاب قلبی درست مثل قلب مادرم (A Heart Just Like My Mother’s) گوش بسپارید و پاسخ را دریابید.

لیلا نارگی (Lela Nargi)،‌ نویسنده‌ی این اثر، داستانی را خلق کرده که از طریق آن به کودکان آموزش می‌دهد خود را به‌خاطر ویژگی‌های منحصربه‌فردشان دوست بدارند. مهربانی و کمک به هم‌نوع از دیگر مفاهیمی‌ست که بچه‌‌ها با مطالعه‌ی کتاب حاضر یاد می‌گیرند. گفتنی‌ست معصومه رمضانی این داستان را به فارسی برگردانده و امیرحسین صداقتی، محمد طالشیان و نرگس داغمه چی خوانش آن را برعهده داشته‌اند.

کتاب صوتی قلبی درست مثل قلب مادرم مناسب چه کسانی است؟

لیلا نارگی این کتاب را برای کودکان 4 تا 8 سال نوشته است.

در بخشی از کتاب صوتی قلبی درست مثل قلب مادرم می‌شنویم:

همین که خواب بیدار شد، فکری به ذهنش رسید.

یک جعبه کفش خالی توی سطل زباله پیدا کرد، رنگ‌آمیزیش کرد و بعد عکسِ چندتا موز، سیب و مرغ سوخاری رو از توی مجله برید و بهش چسبوند. در آخر هم از مادرش خواست که یک شکاف کوچیک روی در جعبه درست کنه. از اون روز به بعد، هر دفعه که پول تو جیبیش رو می‌گرفت، اون رو از شکاف روی در، داخل جعبه می‌انداخت.

وقتی اولین دندونش افتاد، سکه ی‌ یک دلاری براقی که فرشته‌ی دندون براش گذاشته بود رو توی شکاف تاریک جعبه انداخت. روز تولدش از راه رسید و همراه اون پول‌های هدیه‌ای که از طرف عمه‌ها، خاله‌هاش و مادربزرگش به دستش رسید. آنا بدون معطلی همشون رو داخل جعبه انداخت.

کم کم جعبه سنگین شد تا جایی که دخترک به سختی از کشوی لباس هاش بیرون می‌آوردش.
فهرست مطالب کتاب صوتی۱۱ دقیقهقلبی درست مثل قلب مادرمادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی قلبی درست مثل قلب مادرم | لیلا نارگی | آوارسا