دسته‌بندی نشده · می 28, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی لب اللباب: در سیر و سلوک اولی الالباب | سید محمدحسین حسینی طهرانی | انتشارات مکتب وحی



معرفی کتاب صوتی لب اللباب: در سیر و سلوک اولی الالبابسید محمدحسین حسینی طهرانی در کتاب صوتی لب اللباب: در سیر و سلوک اولی الالباب با نگاهی بر دروس علامه طباطبایی، به شرح سفرهای چهارگانه‌ی عرفانی و چگونگی تطهیر نفس پرداخته است. اثر حاضر یکی از بهترین منابع برای مطالعه‌ی علاقه‌مندان به عرفان محسوب می‌شود.

درباره کتاب صوتی لب اللباب: در سیر و سلوک اولی الالباب:

سید محمدحسین حسینی طهرانی (Seyyed Mohammad Hossein Hosseini Tehrani)، از عارفان گران‌قدر معاصر در کتاب صوتی لب اللباب (Kernel of the Kernel) به موضوع تهذیب اخلاق از طریق سیر و سلوک نفس می‌پردازد. نویسنده در تألیف این اثر بر دروس استاد خویش، علامه طباطبایی نیم‌نگاهی داشته؛ دروسی که علامه آن‌ها را در حوزه علمیه‌ی قم برای برخی از شاگردانش در سال‌های 68 و 69 هجری قمری بیان کرده است. سید محمدحسین حسینی طهرانی در رابطه با این درس‌گفتار‌ها چنین می‌فرماید: «قرائت و مرور این تقریرات را در اوقات قبض و کدورت و خستگی، موجب تنویر روح و تلطیف جان خود می‌‌دانستم.»

بسیاری از صاحب‌نظران رساله‌ی لب اللباب را با رساله‌ی تحفه الملوک در سیر و سلوک، از تألیفات علامه بحر العلوم مقایسه کرده و بر این عقیده‌اند که آیت‌الله تهرانی اساس کتاب خود را از این رساله برگرفته است. چرا که بیشتر عناوین هر دو رساله یکسانند و مباحث مطرح‌شده با یکدیگر مخالفتی ندارند. درهرروی، شکی نیست مباحثی که آیت‌الله تهرانی در کتاب پیش رو مطرح کرده، در نوع خود کم‌نظیر است.

معرفت اجمالی و طرح کلی معرفت الی الله، شرح تفصیلی عوالم مقدم بر عالم خلوص و طریق و کیفیت مسافرت و سلوک از جمله مباحثی‌ست که در این کتاب صوتی به آن‌ها پرداخته شده است. کتاب حاضر به همت نشر مکتب وحی منتشر شده و یاسر دعاگو خوانش آن را برعهده داشته است.

کتاب صوتی لب اللباب: در سیر و سلوک اولی الالباب مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های عرفانی علاقه‌مند هستید، کتاب صوتی لب اللباب برای شماست.

با سید محمدحسین حسینی طهرانی بیشتر آشنا شویم:

سید محمدحسین حسینی طهرانی از شاگردان علامه طباطبایی و جزو عالمان شیعه قرن چهاردهم و پانزدهم هجری قمری است که اکثر مردم او را با لقب علامه طهرانی می‌شناسند. آیت‌الله حسینی طهرانی طرفدار امام خمینی (ره) در تشکیل انقلاب اسلامی بود و از او در امور مختلف پشتیبانی می‌کرد. علامه طهرانی سه مجموعه چندجلدی با نام‌های «امام‌شناسی»، «الله‌شناسی» و «معادشناسی» و دو کتاب با عناوین «نخستین قربانی» و «وظیفه فرد مسلمان در احیای حکومت اسلام» را به نگارش درآورده است.

در بخشی از کتاب صوتی لب اللباب: در سیر و سلوک اولی الالباب می‌شنویم:

در اثر کتمان سر مصائب و شدائد به مقدار متنابهی پایین می‌آید و ترک تقیه موجب کثرت فتن و بلایا و مصایبی‌ست که بر سالک روی‌آور می‌شود. به‌علاوه، موقع بروز مشکلات با تحمل و صبر باید قدم در راه مشکلات نهاد و پیروز شد. «اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ وَ إِنَّها لَکَبِیرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخاشِعِینَ» و از صبر و نماز یاری بجویید که این کار بسی گران است مگر برای کسانی که دلشان برای خدا خاشع است.

مراد از صلاة در این آیه‌ی مبارکه همان معنای لغوی‌ست؛ یعنی توجه به پروردگار عظیم. بنابراین با اید خدا صبر و تحمل کردن و دندان روی جگر گذاشتن موجب تخفیف شدائد و مصائب و عامل مهم پیروزی‌ست. و لهذا دیده می‌شود همین مردمی که در خانه‌هاشان از بریدن دستشان گریان می‌شوند، در میدان جهاد و مبارزه بادشمنان دین از قطع شدن دست و پا و سایر جوارح و اعضا هیچ گونه بیمی نداشته و در خود هیچگونه بیمی احساس ننموده‌اند.
فهرست مطالب کتاب صوتی۷۳ دقیقهفصل اول: معرفت اجمالی و طرح کلی معرفت الی الله۵۶ دقیقهفصل دوم: شرح تفصیلی عوالم مقدم بر عالم خلوص۲۹ دقیقهفصل سوم: طریق و کیفیت مسافرت و سلوک۶۶ دقیقهفصل چهارم – بخش اول۵۶ دقیقهفصل چهارم – بخش دومادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی لب اللباب: در سیر و سلوک اولی الالباب | سید محمدحسین حسینی طهرانی | انتشارات مکتب وحی