دسته‌بندی نشده · ژوئن 3, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی ماده اسرارآمیز | مالی بلیزدل | آوارسا



معرفی کتاب صوتی ماده اسرارآمیزکتاب صوتی ماده اسرارآمیز داستانی کودکانه به قلم مالی بلیزدل است. آقای چِن، معلم مهربان کلاس، یک پروژه‌ی سرگرم‌کننده برای دانش‌آموزانش تدارک دیده تا به آن مشغول شوند. می‌پرسید چه جور پروژه‌ای؟ یک نوع شکار علمی! جولیا و خوآن همه‌ی تلاششان را به کار بسته‌اند تا بتوانند به خوبی از پس این ماجراجویی برآیند. آیا آن‌ها موفق خواهند شد؟ نویسنده در این کتاب برخی از مفاهیم ساده‌ی فیزیک را به کودکان آموزش می‌دهد.

درباره کتاب صوتی ماده اسرارآمیز:

این بار قرار بود کلاس علوم به شکلی متفاوت برگزار شود. آقای چن قصد نداشت از روی کتاب به بچه‌ها درس آموزش دهد بلکه با خود صندوقچه‌ای به همراه آورده و تصمیم گرفته بود امروز همه‌ی بچه‌های کلاس را در یک ماجراجویی علمی با خود همراه سازد. در واقع از همان جا بود که داستان کتاب ماده‎ اسرارآمیز (A Secret Matter) آغاز شد.

آقای چن بیان کرد هر کسی که بتواند برنده‌ی این ماجراجویی علمی شود، جایزه‌ای دریافت می‌کند. جایزه هم درون صندوقچه قرار داشت. اما برای دست یافتن به آن، دانش‌آموزان ابتدا باید به گروه‌های دو نفره تقسیم می‌شدند و سرنخ‌هایی را که معلم روی کاغذ نوشته بود می‌یافتند. تنها در این صورت بود که می‌توانستند در صندوقچه را باز کنند. خوآن و جولیا نیز مثل باقی بچه‌های کلاس تصمیم گرفتند با همکاری یکدیگر به حل معما بپردازند.

به نظر شما جولیا و خوآن می‌توانند برنده‌ی این ماجراجویی هیجان‌انگیز باشند؟ باید تا پایان با کتاب ماده‌ی اسرارآمیز همراه باشیم و پاسخ سوالمان را بیابیم.

مالی بلیزدل (Molly Blaisdell) ضمن روایت داستانی جذاب بچه‌ها را با مفاهیم ساده‌ی علوم آشنا می‌سازد. او این اثر را اولین بار در سال 2008 منتشر کرده است. یگانه حیدرنژاد این داستان آموزنده را به فارسی برگردانده و محمد طالشیان، نرگس داغمه چی و مبینا چیت سازان از تیم گویندگان آوارسا خوانش آن را برعهده داشته‌اند.

در نکوداشت کتاب صوتی ماده اسرارآمیز:

– این قصه باعث می شود مفاهیم پیچیده علمی در مورد خواص فیزیکی ماده برای خوانندگان جوان عینی شود. (Children’s Literature Comprehensive Database)

کتاب صوتی ماده اسرارآمیز مناسب چه کسانی است؟

مالی بلیزدل این کتاب را برای کودکان 5 تا 8 سال به نگارش درآورده است.

در بخشی از کتاب صوتی ماده اسرارآمیز می‌شنویم:

دختر‌کوچولو سیب توی دستش رو نشون داد و گفت: “ببین چی پیدا کردم.”

– “آفرین جولیا، سیب شکل دایره‌ای خودش رو داره. ”

دختر کوچولو سیب رو گرفت و روی میز گذاشت. اونها بالاخره یکی از موردهای توی لیست رو پیدا کردن. بعد از زنگ تفریح نوبت درس فارسی بود. اون‌ها عادت داشتن که تمرین روخونی کنن و آقای چِن همیشه به دانش‌ آموزاش اجازه می‌داد که موقع خوندن کتاب خوراکی‌هاشون رو بخورن. هر کسی مشغول خوردن غذایی بود. خوآن یک هلوی نرم و آبدار و کیک خوشمزه توی کیفش داشت. اون از خوراکی‌هاش به هم‌تیمیش تعارف کرد.

– “لطفا بردار.”

– “ممنونم خوآن، اون هلو به نظر خوشمزه میاد. ”
فهرست مطالب کتاب صوتی۱۳ دقیقهماده اسرارآمیزادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی ماده اسرارآمیز | مالی بلیزدل | آوارسا