دسته‌بندی نشده · آوریل 10, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی مهر تابان | سید محمدحسین حسینی طهرانی | انتشارات مکتب وحی



معرفی کتاب صوتی مهر تابانسید محمدحسین حسینی طهرانی در بخش اول کتاب صوتی مهر تابان به زندگی‌نامه‌ی سید محمدحسین طباطبایی، روحانی و عارف نام‌آشنای ایرانی پرداخته و در بخش دوم این کتاب مهم، مجموعه‌ای از پرسش‌وپاسخ‌های علامه با شاگردان خود را گردآوری کرده است.

درباره کتاب صوتی مهر تابان:

سال هزار و دویست و هشتاد و یک شمسی بود که علامه سید محمدحسین طباطبایی (Seyyed Mohammad Hossein Hosseini Tehrani) در شهر تبریز متولد شد. او در خانواده‌ای اهل علم بزرگ شد و دست تقدیر از همان کودکی او را به سمت کسب علم هدایت کرد. علامه با سایرین در این تفاوت داشت که ایشان دارای بصیرت ضمیر، توانایی سیروسلوک و متمایز ساختن عالم حقیقت از عالم اعتبار و وصول به عوالم ملکوتی بود.

بیش گفتن از این عارف بزرگوار نه در این مقال می‌گنجد و نه چندان ضرورتی دارد. سید محمدحسین حسینی طهرانی که یکی از برترین شاگران علامه طباطبایی شناخته می‌شود، در کتاب مهر تابان به مفصلاً‌به این امر پرداخته و زندگی‌نامه‌ی ایشان را مورد بررسی قرار داده است.

اثری که پیش روی شما قرار دارد، از دو بخش اصلی تشکیل شده است: زندگینامه‌ی علامه سید محمدحسین طباطبایی و پرسش‌وپاسخ‌های ایشان با شاگردان خود. گفتنی‌ست در بخش اولْ روش فلسفی، عرفانی، تفسیری و علمی ایشان نیز به دقت مورد بررسی قرار گرفته است. این کتاب درخشان توسط انتشارات مکتب وحی به اثری شنیداری بدل گشته و یاسر دعاگو خوانش آن را برعهده داشته است.

کتاب صوتی مهر تابان مناسب چه کسانی است؟

اگر به زندگینامه‌ها‌ علاقه دارید و می‌خواهید بیش از پیش با سید محمدحسین طباطبایی آشنا شوید، از کتاب مهر تابان غافل نشوید.

با سید محمدحسین حسینی طهرانی بیشتر آشنا شویم:

سید محمدحسین حسینی طهرانی از شاگردان علامه طباطبایی و جزو عالمان شیعه قرن چهاردهم و پانزدهم هجری قمری است که اکثر مردم او را با لقب علامه طهرانی می‌شناسند. آیت‌الله حسینی طهرانی طرفدار امام خمینی (ره) در تشکیل انقلاب اسلامی بود و از او در امور مختلف پشتیبانی می‌کرد. علامه طهرانی سه مجموعه چندجلدی با نام‌های «امام‌شناسی»، «الله‌شناسی» و «معادشناسی» و دو کتاب با عناوین «نخستین قربانی» و «وظیفه فرد مسلمان در احیای حکومت اسلام» را به نگارش درآورده است.

در بخشی از کتاب صوتی مهر تابان می‌شنویم:

قرآن را برای تلقی و فهم همه مردم آسان نموده‌ایم. و به تحقیق که ما قران را برای فهمیدن آسان کردیم. آیا فهم کننده‌ای هست؟ بعضی از آیات قرآن در کمال پیچیدگی و رسیدن به حقیقت معنا و مراد واقعی از آن در کمال صعوبت است. مثلا آیه‌ی شریفه‌ی:‌‌ «یُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ یَعْرُجُ إِلَیْهِ فِی یَوْمٍ کَانَ مِقْدَارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ» خداوند تدبیر امر را از آسمان به سوی زمین می‌کند. و سپس آن امر به سوی خدا بالا می‌رود. در روزی که مقدار آن هزار سال است.»
فهرست مطالب کتاب صوتی۷۶ دقیقهبخش اول:‌ یادنامه – قسمت یک۵۱ دقیقه بخش اول – قسمت دوم: روش علمی ۴۱ دقیقهبخش اول – قسمت سوم: روش تفسیری۸۳ دقیقهبخش اول – قسمت چهارم: روش عرفانی و اخلاقی۶۷ دقیقهبخش اول – قسمت پنجم۶۳ دقیقهبخش دوم – مصاحبات – قسمت اول: ابحاث قرآنی (1)۷۰ دقیقه بخش دوم – قسمت دوم: ابحاث قرآنی (2)۶۸ دقیقهبخش دوم – قسمت سوم: ابحاث فلسفی (1)۹۰ دقیقهبخش دوم – قسمت چهارم: ابحاث فلسفی (2) ۶۳ دقیقه بخش دوم – قسمت پنجم: ابحاث فلسفی (3)۷۴ دقیقهبخش دوم – قسمت ششم: ابحاث فلسفی (4) ۷۶ دقیقهبخش دوم – قسمت هفتم: ابحاث عرفانی۶۸ دقیقهبخش دوم – قسمت هشتم: ابحاث علمی (1)۵۷ دقیقهبخش دوم – قسمت نهم: ابحاث علمی (2)۶۶ دقیقه بخش دوم – قسمت دهم: ابحاث تاریخی (1) ۴۷ دقیقهبخش دوم – قسمت یازدهم: ابحاث تاریخی (2) ادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی مهر تابان | سید محمدحسین حسینی طهرانی | انتشارات مکتب وحی