دسته‌بندی نشده · آوریل 18, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی نوشته‌های ماشین تحریر | تام هنکس | آوانامه



معرفی کتاب صوتی نوشته‌های ماشین تحریردر کتاب صوتی نوشته‌های ماشین تحریر شنونده‌ی پانزده داستان کوتاه جذاب و دلنشین از تام هنکس، سوپراستار سینمای آمریکا خواهید بود. خوب است بدانید که مجموعه داستان پیش رو، بالافاصله پس از انتشار به یکی از پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز و ساندی تایمز بدل شد.

درباره کتاب صوتی نوشته‌های ماشین تحریر:

بسیاری از بزرگ‌ترین نویسندگان دنیا بر این باور بوده‌اند که داستان‌نویسی اساساً شکلی از بازیگری‌ست: چنانچه نتوانید در نقش کاراکترهای داستانی خود فرو روید و به تعبیری، آن‌ها را زندگی کنید، قادر به خلق شخصیت‌هایی باورپذیر نخواهید بود. اتفاقی نیست که خالق ماندگارترین کاراکترهای داستانی، چارلز دیکنز بزرگ، به طرزی دراماتیک (نمایشی) ساعاتی طولانی را صرف بحث و گفتگو با شخصیت‌های ساخته‌ی ذهن خود می‌کرد! آری، نویسنده‌ی بزرگ به راستی باید بازیگر بزرگی هم باشد.

اما درباره‌ی حالت عکس آن چه می‌توان گفت؟ آیا برای بازیگر خوب بودن هم لزوماً باید از ذهن یک نویسنده برخوردار بود؟ ظاهراً که نه. معروف است که بسیاری از بزرگ‌ترین بازیگران چندان بهره‌ی هوشی بالایی ندارند، و چه بسا که اغلبشان هیچ درکی از ادبیات نداشته باشند. با این حال در کار خود ماهرند و کم‌نقص. در این میان به موردی جالب برمی‌خوریم: بازیگری بزرگ که از قضا نویسنده‌ای خوب و کاربلد از آب درآمده است؛ این مورد جالب، تام هنکس (Tom Hanks)، ستاره‌ی آثار سینمایی ماندگاری چون «نجات سرباز رایان» و «فارست گامپ» است.

در کتاب صوتی نوشته‌های ماشین تحریر (Uncommon Type) شنونده‌ی داستان‌هایی از هنکس دوست‌داشتنی خواهید بود. بعید نیست شما نیز مثل بسیاری از مخاطبین ادبیات، به سبب چهره (سلبریتی) بودن نویسنده‌ی کتاب حاضر، پیشاپیش با دیدی منفی به این اثر بنگرید، و فروش بالا و سروصدای پیرامون آن را ناشی از شهرت نام تام هنکس تلقی کنید؛ در این صورت باید بگوییم که بد نیست بدون چنین پیش‌‌داوری‌هایی به سراغ اثر بروید: آنگاه خواهید دید که هنکس در مقام یک نویسنده نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. البته که او همینگوی یا ریموند کاروری جدید نیست! اما انصافاً بسیار فراتر از آنچه از یک بازیگر انتظار می‌رود، «ادبی» می‌اندیشد و می‌نویسد.

امید که شما نیز پس از اتمام مطالعه‌ی کتاب نوشته‌های ماشین تحریر گفته‌های ما را تصدیق کنید.

افتخارات کتاب صوتی نوشته‌های ماشین تحریر:

– از بهترین کتاب‌های سال به انتخاب یو اس ای تودی
– از بهترین کتاب‌های سال به انتخاب ان‌ پی‌ آر
– از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
– از پرفروش‌ترین کتاب‌های ساندی تایمز

نکوداشت‌های کتاب صوتی نوشته‌های ماشین تحریر:

– جذاب و لذت‌بخش. (Publishers Weekly)
– تام هنکس نویسنده‌ای باهوش و طناز است. (Steve Martin)
– نقطه‌ قوت این مجموعه در حسی‌ست که به مخاطب منتقل می‌کند. (The Sunday Times)

کتاب صوتی نوشته‌های ماشین تحریر مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات روز دنیا بی‌شک کتاب نوشته‌های ماشین تحریر را اثری باب طبع خود خواهند یافت.

با تام هنکس بیشتر آشنا شویم:

این بازیگر مطرح آمریکایی به سال 1965، در شهر کنکورد آمریکا به دنیا آمد. هنکس بی‌شک یکی از بزرگان عرصه‌ی بازیگری در دهه‌های اخیر است. او تاکنون شش بار نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار، و دو مرتبه موفق به کسب آن شده است.

تام هنکس در سال 2017 با انتشار کتاب نوشته‌های ماشین تحریر (که در ایران با عناوینی چون قصه‌های ماشین تحریر) نیز شناخته می‌شود، رسماً قدم به عرصه‌ی نویسندگی گذاشت.

در بخشی از کتاب صوتی نوشته‌های ماشین تحریر می‌شنویم:

مسیر بازگشت به خانه، صاف و لغزنده بود و با بارش برف، لیزتر هم می‌شد. پس او سوار بر ماشین با سرعت کم به راه افتاد. رانندگی در آن وضعیت، با ماشین پریموت که جعبه‌دنده‌ای خودکار داشت، به طور شگفت‌انگیزی آسان بود. نه کلاژی وجود داشت و نه نیازی به تغییر دنده بود. یک معجزه‌ی مهندسی. در آن شب به خصوص، لیز خوردن و منحرف شدن از جاده، و گیر کردن در برف، فاجعه به بار می‌آورد.

… گنجینه‌ای را از بابانوئل گرفته و درون صندوق عقب ماشین گذاشته بود. گنجینه‌ای از آرزوهای شب کریسمس بچه‌هایش، که هفته‌ها پیش، اعلام کرده بودند. هدایا باید تا چند ساعت دیگر زیر درخت کریسمس گذاشته می‌شدند و انتقال آن‌ها از صندوق عقب ماشینی محصور در برف به داخل ماشین یدک‌کش، شب کریسمس آن‌ها را به طرز وحشتناکی خراب می‌کرد.





معرفی و دانلود کتاب صوتی نوشته‌های ماشین تحریر | تام هنکس | آوانامه