دسته‌بندی نشده · ژوئن 21, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی هنری زلزله و تعطیلات پر ماجرا | فرانچسکا سایمون | کتاب‌های درگوشی



معرفی کتاب صوتی هنری زلزله و تعطیلات پر ماجراهنری می‌گوید تعطیلات واقعی یعنی نشستن روی مبل راحتی و تلویزیون دیدن، اما پدر و مادرش نظر دیگری دارند… کتاب صوتی هنری زلزله و تعطیلات پر ماجرا یکی از داستان‌های مجموعه‌ی «هنری زلزله» به قلم فرانچسکا سایمون است. این مجموعه یکی از پرمخاطب‌ترین آثار کودک و نوجوان به شمار می‌آیند.

درباره کتاب صوتی هنری زلزله و تعطیلات پر ماجرا

هنری بسته‌ی چیس را باز کرد، روی مبل راحتی نشست و کنترل تلویزیون را در دست گرفت. آن‌قدر احساس راحتی می‌کرد که نگو! هیچ چیز در جهان بهتر از این نیست که آدم مدرسه نرود و فقط برنامه‌ی تلویزیونی مورد علاقه‌اش را مشاهده کند. تعطیلات آخر هفته بود و هنری قرار بود دو روز تمام یک تعطیلات رویایی را پشت سر بگذارد. خداحافظ مدرسه، خداحافظ دردسر…

هنری زلزله (Horrid Henry) همینطور که به این چیزها فکر می‌کرد تلویزیون را روشن کرد. اما ناگهان چیزی به خاطر آورد. او و پدر و مادرش همیشه بر سر این که تعطیلات رویایی چه چیزی‌ست اختلاف نظر داشتند. پدر و مادر هنری عاشق مسافرت کردن بودند و هنری از سفر متنفر بود. هیچ‌گاه نشده بود هنری با خانواده‌اش به سفر رفته باشد و به او خوش گذشته باشد. حتی دیدن دریا هم برای او جذابیتی نداشت!

اما این‌‌بار در کتاب صوتی هنری زلزله و تعطیلات پر ماجرا (Horrid Henry Shows Who’s Boss) ماجرا کمی متفاوت رقم می‌خورد. هنری با اشتیاق قصد دارد به همراهی با خانواده‌اش بپردازد. این که چرا و چگونه، باشد برای وقتی که کتاب را مطالعه کردید. فقط در همین حد به شما بگوییم که هنری این بار هم نمی‌گذارد آن‌ها یک خوش‌گذرانی معمولی، مثل باقی خانواده‌ها داشته باشند. فرانچسکا سایمون (Francesca Simon) داستانی را پیش روی مخاطبان جوان خود می‌گذارد که هم خنده‌دار است هم آن‌ها را به فکر فرو می‌برد.

گفتنی‌ست هنری زلزله و تعطیلات پر ماجرا را آتوسا صالحی به فارسی برگردانده و آزاده مویدی فرد خوانش آن را برعهده داشته است. نسخه‌ی متنی این اثر، به همت نشر افق منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب کودک هنری زلزله

هنری پسربچه‌ای‌ست هشت‌ساله که عاشق انجام کارهای وحشتناک است. بخواهیم خیلی دقیق برایتان بگوییم، این پسر را به حال خودش بگذاری از دیوار راست هم بالا می‌رود! او همه چیز را به هم می‌ریزد، برادرش را (که حقیقتاً یک‌پارچه آقاست!) نیشگون می‌گیرد و خلاصه همه از دست او شاکی‌اند. بااین‌حال نمی‌شود این پسربچه‌ی وروجک را دوست نداشت. فرانچسکا سایمون در مجموعه‌ی ده جلدی «هنری زلزله» به داستان‌ها و شیطنت‌های او می‌پردازد و با بهره‌گیری از عنصر طنز برخی از مسائل تربیتی را نیز با زبان غیرمستقیم به کودکان آموزش می‌دهد. جالب است بدانید یکی از جلدهای این مجموعه با عنوان هنری وروجک و آدم‌برفی زشت جایزه‌ی بهترین کتاب کودک سال 2008 را در جشنواره کهکشان کتاب بریتانیا از آن خود کرده است.

اقتباس تلویزیونی از کتاب صوتی هنری زلزله و تعطیلات پر ماجرا

از این مجموعه داستان، CITV، شبکه‌ی تلویزیونی آمریکایی، انیمیشنی ساخت با همین عنوان در سال 2006. این اثر برنده‌ی جوایز متعددی شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی هنری زلزله و تعطیلات پر ماجرا

– کتابی هوشمندانه. (Booklist)
– این مجموعه برای دخترها و پسرها به طور یکسان جذابیت دارد. چیزی که در این سن واقعاً نادر است. (Times Books)

کتاب صوتی هنری زلزله و تعطیلات پر ماجرا مناسب چه کسانی است؟

فرانچسکا سایمون کتاب هنری زلزله و تعطیلات پر ماجرا را برای کودکان بالای 7 تا 12 سال به نگارش درآورده است.

با فرانچسکا سایمون بیشتر آشنا شویم

فرانچسکا سایمون از نویسندگان پرکار و نام‌آشنای حوزه‌ی کودک و نوجوان است. او تاکنون بیش از 45 کتاب به رشته‌ی تحریر درآورده است. او نگارش چندین کتاب طنز کودک، نمایشنامه و آشپزی در کارنامه‌ی ادبی خود دارد و همچنین برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب کودک سال 2008 شده است.

در بخشی از کتاب صوتی هنری زلزله و تعطیلات پر ماجرا می‌شنویم

تعطیلات آخر هفته، تعطیلات فوق‌العاده‌ی فوق‌العاده‌ی آخر هفته!

دیر از خواب بیدار شدن‌های صبح و با لباس خانه صبحانه خوردن. صبح تلویزیون، ظهر تلویزیون، عصر تلویزیون، دو روز تمام مدرسه بی‌مدرسه و خداحافظ خانم بتلکس…

راستش فقط یک چیز تعطیلات آخر هفته حرص آدم را درمی‌آورد. چیزی که اصلاً هنری نمی‌خواست به آن فکر کند و خدا خدا می‌کرد مامان هم حواسش به آن نباشد. کاش امروز دیگر کوتاه می‌آمد و همه چیز را خراب نمی‌کرد!

هنری زلزله لم داد توی مبل راحتی مشکی و تلویزیون را روشن کرد تا برنامه‌ی جدید موردعلاقه‌اش را نگاه کند. همان برنامه‌ای که همه‌ی بچه‌ها را پایش می‌نشاند تا ببینند کجایش از همه حال‌به‌هم‌زن‌تر است. هنری هم یکی از همان بچه‌هایی بود که برای دیدن این برنامه ثانیه‌شماری می‌کردند. شک نداشت که اتاق او رکورد افتضاح‌ترین خانه‌ها را می‌شکست.





معرفی و دانلود کتاب صوتی هنری زلزله و تعطیلات پر ماجرا | فرانچسکا سایمون | کتاب‌های درگوشی