دسته‌بندی نشده · می 22, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن | راد جادکینز | نشر ماه آوا



معرفی کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدنراد جادکینز با ارائه‌ی 89 توصیه‌ی درخشان در کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن، مخاطبین خود را به نوآوری و جسارت ترغیب ساخته و نحوه‌‌ی ایجاد تعاملی متفاوت با جهان اطراف را به ایشان آموخته است.

درباره کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن:

باوری اشتباه مبنی بر این وجود دارد که خلاقیت، یا به عبارت درست‌تر، خلاقانه اندیشیدن، یک توانایی ذاتی‌ست؛ به این معنی که افراد یا خلاق به دنیا می‌آیند یا نه. عوامل بسیاری چنین باوری را تقویت می‌کنند. از جمله‌ی این عوامل می‌توان به اسطوره‌سازی‌ها از نوابغ، رازآمیز ساختنِ چهره‌ی بزرگان، اهمیتِ بیش از اندازه قائل شدن برای ضریب هوشی و … اشاره کرد. بدترین نتیجه‌ی چنین باور اشتباهی، از بین رفتن اعتماد به نفس در اغلب آدمیان است. زمانی که به غلط چنین بپندارید که ذهن‌های خلاق و نابغه، از همان بدو تولد چنین بوده‌اند، معلوم است که باورتان را به توانایی‌های خویش از دست می‌دهید و تلاشی در راستای تقویت استعدادهای خود نمی‌کنید!

راد جادکینز در کتاب هنر خلاق اندیشیدن (The Art of Creative Thinking) باور اشتباه مورد بحث را به طور کامل زیر سوال برده است. به زعم او، خلاقانه اندیشیدن بیش از هر چیز مهارتی‌‌ست اکتسابی. به زبان ساده: آدم‌ها به خودی خود خلاق یا نابغه نیستند؛ بلکه بعضی‌شان با تمرین و تلاش به افرادی خلاق و هوشمند “بدل می‌شوند”.

از کتاب صوتی حاضر می‌آموزید که شرط اصلی خلاق اندیشیدن، متفاوت نگریستن به امور است. از این اثر همچنین یاد می‌گیرید که برای تبدیل شدن به فردی با ذهن باز و کوشا، نباید واهمه‌ای از عجیب و غریب به نظر رسیدن داشته باشید.

کتاب هنر خلاق اندیشیدن از راد جادکینز حاوی توصیه‌های مفید و کاربردیِ بسیاری‌ست که به شما در رسیدن به مقاصد مذکور یاری می‌رساند. در پایان، برای آشنا ساختن هرچه بیشتر مخاطبین این نوشته با محتوای اثر پیش رو، برخی از این توصیه‌ها را فهرست‌وار ذکر کرده‌ایم:

– مانند دیگران نباشید
– به تعهدهایتان متعهد باشید
– چالش‌ها را به چالش بکشید
– در مورد سازش و مصالحه کودن باشید!
– به همان جایی برسید که در وجودتان است
– به رویدادهای منفی نگرش مثبت داشته باشید
و…

کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن مناسب چه کسانی است؟

افرادی که خواهان بهبود عملکردهای ذهنی خویش هستند، کتاب هنر خلاق اندیشیدن را اثری آموزنده و ثمربخش خواهند یافت.

با راد جادکینز بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده‌‌ی چند اثر خواندنی در حوزه‌ی روانشناسی و مدرس هنر در کالج سنترال سنت مارتین است. عمده‌ی پژوهش‌های راد جادکینز (Rod Judkins) حول محور موضوع خلاقیت می‌گردند.

جملات برگزیده‌ی کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن:

– جوهره‌ی انسان در پی کمال‌ نبودن است.
– تردید شرایطی خوشایند نیست؛ اما اطمینان به‌ طور قطع احمقانه است.
– شهرت بسیار دیر در خانه‌ی مرا زد؛ اما در آن زمان احساس می‌کردم قدرت کارها و ایده‌های نو را دارم.
– برای آنکه بدانی چطور طبیعت، محیط پیرامون یا موضوعی را بازآفرینی کنی، باید خود را غرق در آن کنی.

در بخشی از کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن می‌شنویم:

نوابغ روزگار کهن منبع الهام‌بخشی هستند اما ما هرگز نمی‌توانیم با سطح مهارت آن‌ها رقابت کنیم. باید نقاط قوت خود را کشف کنیم. هنگام برگزاری کارگاه‌های خلاقیت برای شرکت‌ها، تمام تلاشم را می‌کنم تا همه را درگیر کنم: حسابداران، کارمندان اجرایی، تکنسین‌ها و هر کسی که در آن اطراف است، نه فقط افراد خلاق را.

در پایان جلسه افرادی که خود را خلاق نمی‌دانند از اینکه چه کارهای خلاقانه‌ای انجام داده‌اند غافلگیر می‌شوند. به آن‌ها تلقین شده است که توانایی و استعداد ندارند و همین امر اعتماد به نفس آن‌ها را کاهش می‌دهد. خلاقانه اندیشیدن مانند عضله‌ای است که باید با تمرین تقویت شود. بیشتر وقت‌ها تمرین‌هایی تعیین می‌کنم که پنج تا ده دقیقه طول می‌کشد…





معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن | راد جادکینز | نشر ماه آوا