دسته‌بندی نشده · مارس 22, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر زندگی آسوده: 99 تمرین روزانه از یک راهب ذن برای یک عمر زندگی با آرامش و لذت | شون میو ماسه یو



معرفی کتاب صوتی هنر زندگی آسوده: 99 تمرین روزانه از یک راهب ذن برای یک عمر زندگی با آرامش و لذتتمرین‌هایی ساده برای رسیدن به آرامش و لذت! شون میو ماسه یو، راهب بودایی مکتب ذن، در کتاب صوتی هنر زندگی آسوده از طریق روایت داستان‌هایی از فلسفه ذن و مکتب بودیسم، به شما کمک می‌کند تا از طریق ساده زیستن در دنیای مدرن کنونی به آرامش دست پیدا کنید. این کتاب یکی از آثار پرفروش بین‌المللی است.

درباره کتاب صوتی هنر زندگی آسوده:

به نظر شما راز بازگشت به طبیعت اصلی و ذاتی خویش چیست و چگونه می‌توان به ذهن‌آگاهی دست پیدا کرد؟ شون میو ماسه یو عقیده دارد زمانی می‌توانید به ذهن‌آگاهی دست پیدا کنید که با حضور کامل زمان حال را حس کنید و از گذشته و آینده رهایی یابید. او در کتاب هنر زندگی آسوده (The Art of Simple Living) به شما می‌گوید اصلی‌ترین روش ذهن‌آگاهی مراقبه است.

مراقبه خود انواع مختلفی دارد که یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین آن روش مکتب «ذن» است. ذن دقیقاً به معنی یافتن خود در عین فراموشی است. اگر بتوانید در سکون و سکوت کامل بنشینید و به اصل خود بازگردید، آن زمان است که آیین ذن را به جا آورده‌اید. این آیین را راهبان بودایی طرح کرده‌اند و به شاگردان خود نیز آموزش می‌دهند.

شون میو ماسه یو خود یکی از مشهورترین راهبان اعظم بودایی در معابد ذن است که از او به‌عنوان پیشاهنگ طراحی باغ در ژاپن نیز یاد می‌شود. وی در این کتاب توصیهٔ اصلی مکتب ذن را با زبانی ساده به شما توضیح می‌دهد. ماسه یو همچنین تمرین‌های روزانه‌ای به شما معرفی کرده که با کمک آن‌ها می‌توانید شادی را به زندگی‌تان برگردانید.

با شنیدن کتاب صوتی هنر زندگی آسوده و انجام تمرین‌های روزانهٔ آن متوجه می‌شوید ایجاد تغییرات کوچک در زندگی احساس آرامش درونی را برایتان به همراه دارد. نویسنده همچنین این پیام مهم را به شما می‌رساند که هر قدمی که در مسیر رشد شخصی بردارید، هرچقدر هم کوچک باشد، می‌توانید تأثیرات بزرگی در شما ایجاد کند و زندگی‌تان را با آرامش و لذت غنی سازد.

ارتباطی که نویسندهٔ با دنیای مدرن ایجاد کرده است، باعث شده تا تمرین‌های ارائه شده متناسب با شرایط زندگی امروز باشد و همه افراد با هر فرهنگ و شرایطی بتوانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی هنر زندگی آسوده:

– راه‌حلی برای به‌هم‌ریختگی ذهنی، همان کاری که ماری کوندو برای به‌هم‌ریختگی خانه انجام داده است. (پابلیشرز ویکلی)
– این کتاب هنر ساده‌زیستی روح بودیسم ذن را به زندگی روزمره وارد می‌کند. (روزنامه دیلی تلگراف)
– قدرتمند… اثری بسیار زیبا، روان، تشویق به تفکر و تأمل عمیق، اما مهم‌تر از همه، به‌عنوان راهنمایی عملی برای ذن. (روزنامه ژاپن تایمز)
– 100 تمرین ساده روزانه که به شما کمک می‌کند سکون را در وجود خود بیابید و آن را در آغوش بگیرید. (انرژی تایمز)
– من عاشق این کتاب هستم. این تمرین‌های ذن می‌توانند آرامش زیادی را به زندگی شما بیاورند. (فرنسین جی)
– این کتاب پرفروش بین‌المللی به مردم در سراسر جهان کمک کرده است تا از هرج‌ومرج زندگی روزمره به‌دور باشند، استرس کمتری داشته باشند و بیشتر قدردان باشند. (سایت بوک پیج)

کتاب صوتی هنر زندگی آسوده مناسب چه کسانی است؟

افرادی که به دنبال آرامش در هیاهوی زندگی مدرن هستند، می‌توانند از آموزه‌های ارائه شده در این کتاب بهره‌مند شوند.

شون میو ماسه یو را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده، استاد دانشگاه، راهب و طراح باغ ژاپنی در سال 1975 از دانشکده کشاورزی دانشگاه تاماگاوا فارغ‌التحصیل شد. او بعد از اتمام تحصیلات شروع به یادگیری طراحی باغ کرد و بعد از آن باغ معبد پدرش را طراحی کرد. شون میو ماسه یو (Shunmyo Masuno) از سال 1979 در مدرسه سوتو شروع به یادگیری مکتب ذن کرد و در سال 1982 شرکت طراحی باغ خود را تأسیس کرد.

وی در سال 2000 به کشیش اعظم کنکو – جی تبدیل شد. ماسه یو سخنرانی‌های گسترده‌ای در زمینه مکتب ذن و مراقبه در دانشگاه‌هایی مثل هاروارد، دانشگاه کرنل، و دانشگاه براون داشته است.

در بخشی از کتاب صوتی هنر زندگی آسوده می‌شنویم:

در فرهنگ ژاپنی ما دربارهٔ مفهوم می‌تیت صحبت می‌کنیم. می‌تیت یعنی دیدن یک مورد مشخص به‌صورت یک چیز دیگر، نه به شکل معین شدهٔ اصلی‌اش. درک شباهت چیزی به یک چیز دیگر و استفاده از آن به روشی متفاوت. مفهوم می‌تیت در فرهنگ ژاپنی در اصل از یک مراسم چای برگرفته شده است. در این مراسم شرکت‌کنندگان از اشیا و وسایل در کاربردی غیر از کاربرد معمول و همیشگی استفاده می‌کردند.

مثلاً ظرف یا تنگ آب را به‌عنوان گلدان به کار می‌بردند. وسایل آشپزخانه معمولاً با گذر زمان کهنه و فرسوده می‌شوند. اما به این معنی نیست که دیگر قابل‌استفاده نیستند. می‌توانید از خلاقیت خود استفاده کنید و کاربرد جدیدی برای وسایل کهنه و قدیمی پیدا کنید. با این کار روح تازه‌ای در آن‌ها می‌دمید؛ به‌عنوان‌مثال سنگ‌ها به‌مرورزمان ساییده و بی‌استفاده می‌شوند، اما با وجود کهنگی می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان تزئینات باغچه استفاده کنید. یا مثلاً می‌توانید فنجان یا قوری لب‌پر را به گلدان گل تبدیل کنید. اشیاء صرفاً یک کاربرد ندارند. بسته به خلاقیت فرد می‌توان آن‌ها را به شیوه‌های بی‌شماری به کار برد.





معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر زندگی آسوده: 99 تمرین روزانه از یک راهب ذن برای یک عمر زندگی با آرامش و لذت | شون میو ماسه یو