دسته‌بندی نشده · مارس 19, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر نه گفتن | دیمون زاهاریادس | شادن پژواک



معرفی کتاب صوتی هنر نه گفتنفقط افراد ضعیف و بی‌اعتماد به نفس‌ همیشه و در همه حال به دنبال راضی و خشنود ساختن دیگران‌اند. اگر شما نیز یکی از همین دسته افرادید، حتماً به کتاب صوتی هنر نه گفتن از دیمون زاهاریادس گوش بسپارید و دستِ رد زدن به زیاده‌خواهی‌های اطرافیانتان را بیاموزید.

درباره کتاب صوتی هنر نه گفتن:

واقعیت این است که اغلب ما انسان‌ها، هرقدر هم که صریح و رک و بی‌پروا و دارای اعتماد به نفس باشیم، دست‌کم در برخی از موقعیت‌های خاص، در برابر دیگران از خود ضعف‌هایی نشان می‌دهیم. خصوصاً اگر این «دیگران» دوستان، اعضای خانواده و یا آشنایانمان باشند. در چنین موقعیت‌هایی برخورد قاطع برای بسیاری‌مان سخت می‌شود، و هنگامی که مثلاً با درخواستی خودخواهانه از جانب پدر، فرزند، همسر، و یا صاحب‌خانه‌ی خود مواجه می‌شویم، نه گفتن را سخت می‌یابیم. این وضعیت چندان غیرطبیعی نیست. آنچه خطرناک و نامعمول می‌نماید، این است که از آنچه توصیف کردیم گریزی نداشته باشیم؛ به عبارتی، همیشه بنده‌ی خواسته‌های دیگران باشیم، و علی رغم میل باطنی خود، به هر درخواستی که از ما می‌شود پاسخ مثبت دهیم. این رفتاری‌ست بیمارگونه که به هیچ عنوان قابل توجیه نیست. اما خبر خوب این است که این «ناتوانی در نه گفتن» ضعف بسیاری از ماست، و ما در این مورد با خیلی‌های دیگر، به اصطلاح هم‌دردیم.

در ادامه‌ی سخنان فوق، کتابی را به شما معرفی می‌کنیم که مطالعه‌اش اگر نه کاملاً، دست‌کم تا حد زیادی مقاومت در برابر خواسته‌های بیجای دیگران را به شما می‌آموزد. این کتاب که به قلم دیمون زاهاریادس نوشته شده، هنر نه گفتن (The Art of Saying No) نام دارد.

اثر مذکور از چهار فصل با عناوین پیش رو تشکیل شده:

عادت جلب رضایت دیگران
دلایلی که نه گفتن برایمان سخت است
ده راهکار برای نه گفتن
چگونه در هر موقعیتی نه بگوییم

در هر یک از این فصول چهارگانه، یک موضوع اساسیِ مرتبط با بحث مورد بررسی قرار گرفته است. کتاب هنر نه گفتن دو مزیت عمده دارد. نخست اینکه بسیار مختصر و موجز است و در آن لب کلام و اصل حرف با شما در میان گذاشته شده است؛ و دوم آنکه این کتابْ بسیار عمل‌گرا و کاربردی‌ست، و آموزه‌هایش تماماً مبتنی‌ست بر مثال‌هایی از دل زندگی واقعی.

خلاصه‌ی کلام اینکه در مسیر بدل شدن به فردی برخوردار از عزت نفس و مقتدر، هنر نه گفتن از دیمون زاهاریادس راهنمایی ارزنده برای شما خواهد بود.

کتاب صوتی هنر نه گفتن مناسب چه کسانی است؟

مطالب موجود در این کتاب به حال افرادی که در برقراری ارتباطات اجتماعی ضعف دارند، بسیار مفید و ثمربخش خواهد بود.

با دیمون زاهاریادس بیشتر آشنا شویم:

دیمون زاهاریادس (Damon Zahariades) یکی از نویسندگان پرفروش آمازون و صاحب آثاری چند در حیطه‌ی خودسازی، روانشناسی مثبت‌اندیش و موفقیت است. از میان آثار این نویسنده می‌توان به عناوینی چون «فرمول برنامه‌ریزی»، «سم‌زدایی دیجیتال» و «سرسختی ذهنی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی هنر نه گفتن می‌شنویم:

اعضای خانواده می‌تونن مذاکره‌کننده‌های کارکشته‌ای باشن. وقتی از شما چیزی می‌خوان ممکنه خودشون رو به آب و آتش بزنن تا شما رو تسلیم کنن. حاضرم شرط ببندم شما حداقل یه فامیل رو می‌تونید نام ببرید که به طرز آزاردهنده‌ای مصره و تو رسیدن به اهدافش از سوءاستفاده‌ی روانی و قلدری ترسی نداره. گفتن نه به خانواده می‌تونه ناخوشایند باشه و انتظارات بیشتری از شما نسبت به همکارها، دوست‌ها و همسایه‌ها دارن. اون‌ها انتظار دارن آب در دستتون رو زمین بذارید، و به کمکشون بشتابید. این سطح انتظار حاصل سال‌ها آموزشه. پسردایی، خالی، عمو، و یا پدربزرگی رو در نظر بگیرید که حاضر نیست جواب نه رو بپذیره. باز هم بعد رد درخواستش اصرار می‌کنه. با عصبانیت جواب می‌ده و برای گرفتاریش به شما حس گناه القا می‌کنه…
فهرست مطالب کتاب صوتی۲۱ دقیقهفصل اول: عادت جلب رضایت دیگران۳۴ دقیقهفصل دوم: دلایلی که نه گفتن برایمان سخت است۴۴ دقیقهفصل سوم: ده راهکار برای نه گفتن۲۹ دقیقهفصل چهارم: چگونه در هر موقعیتی نه بگوییمادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر نه گفتن | دیمون زاهاریادس | شادن پژواک