دسته‌بندی نشده · ژوئن 11, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی وسعت یا عمق؟: چرا در جهانی تخصص‌گرا از شاخه‌ای به شاخه‌ای پریدن بهتر است؟ | دیوید اپستین



معرفی کتاب صوتی وسعت یا عمق؟: چرا در جهانی تخصص‌گرا از شاخه‌ای به شاخه‌ای پریدن بهتر است؟اصل طلایی موفقیت در دنیای تخصص‌گرای امروز! دیوید اپستین در کتاب صوتی وسعت یا عمق؟ به شما نشان می‌دهد تمرکز بر یک حوزه‌ی خاص الزاماً شما را موفق‌تر نمی‌کند؛ بلکه اگر استعداد خود را در زمینه‌های مختلف آزمایش کنید، شانس موفقیت بیشتری دارید. این کتاب پرفروش در فهرست آثار برگزیده‌ی نیویورک‌تایمز قرار دارد.

درباره کتاب صوتی وسعت یا عمق؟

نمی‌دانیم اسمش را چه می‌شود گذاشت. شاید بهتر باشد آن را “رویایِ بی‌نظیر حرفه‌ای شدن در شغلِ واحدِ ثابت” بنامیم. همان که بسیاری از ما و والدینمان رویایش را در سر می‌پرورانیم و احتمالاً آن را تنها راه رسیدن به موفقیت می‌دانیم: انتخاب یک مهارت و تحصیلات واحد، تمرکز بر آن و در نهایت رسیدن به موفقیت.

اما با به‌کاربستن الگوی بالا در دنیای امروز تا چه اندازه می‌توان به کاری پرداخت که مطلوب باشد و هم‌زمان ما را به موفقیت شغلی برساند؟ امروزه اتمسفر دنیای کسب‌وکار تغییر کرده و دیگر نیازهای انسان امروز نیز مثل گذشته نیست. فانتزی ما از موفقیت در کار اما هنوز با واقعیت تطابق پیدا نکرده است. کتاب وسعت یا عمق (Range) هم ماجرای کنار گذاشتن همین تصویر غیرواقعی از موفقیت در جهان تخصص‌گرای امروز است. دیوید اپستین، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز و روزنامه‌نگار نام‌آشنای آمریکایی در کتاب پرفروش خود به ما می‌گوید برخلاف آنچه که همیشه گمان می‌کردیم، امروزه از شاخه‌ای به شاخه‌ای پریدن و وسعت بخشیدن به دانسته‌هایمان،‌ بیشتر جواب می‌دهد!

مثال‌های گوناگون و داده‌های قابل استناد دیوید اپستین در این کتاب باعث می‌شود دو چندان به ایده‌اش اعتماد کنیم. او در فصول ابتدایی اثرش به توصیف زندگی نوازندگان و قهرمانان ورزشی می‌پردازد. چرا که انسان‌ها در این دو حوزه بیش از هرکجا به تخصصی‌سازی روی‌ می‌آورند. مثال‌های او به خوبی نشان می‌دهد که موفقیت همیشه پیامد طبیعی تک‌بعدی بودن نیست.

به‌هرروی دو راه پیش‌روی شما قرار دارد. می‌توانید تمام انرژی خود را صرف یک پروژه‌ی خاص کنید، برای رسیدن به موفقیت حتماً از پلِ “عمیق بودن” عبور کنید و در نهایت این که ضرب‌المثل همه‌کاره و هیچ‌کاره را سرمشق زندگی خود قرار دهید، تجاربی محدود داشته باشید اما در آن‌ها حرفه‌ای عمل کنید و یا این که به دانسته‌های خود وسعت ببخشید و دنیایی بزرگ‌ داشته باشید. انتخاب با شماست. از آنجایی که زمان، پول و انرژی محدودی در اختیار دارید، نمی‌توانید هم‌زمان هر دو را در پیش ‌بگیرید. بنابراین ناگزیر هستید دست به انتخاب بزنید. شما کدام یک را انتخاب می‌کنید؟ وسعت یا عمق را؟

دیوید اپستین کتاب وسعت یا عمق را در ماه مِی 2019 نوشت. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، این اثر در همان سال در فهرست کتاب‌های برگزیده‌ی نیویورک‌تایمز قرار گرفت و به زبان‌های مختلف دنیا نیز ترجمه شد. در ایران نیز توسط مترجمین گوناگون به فارسی برگردانده شده است؛ کتاب حاضر به همت عرفانه محبی جهرمی به فارسی ترجمه شده و استودیو نوار با همکاری نشر ترجمان آن را به صورت کتابی صوتی منتشر کرده‌اند. سامان قلیچ‌خانی خوانش اثر حاضر را برعهده داشته است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی وسعت یا عمق؟

– در فهرست آثار برگزیده‌ی نیویورک‌تایمز
– کتاب شماره یک پرفروش نیویورک تایمز
– نامزد نهایی جایزه‌ی Financial Times
– نامزد جایزه‌ی McKinsey

نکوداشت‌های کتاب صوتی وسعت یا عمق؟

– اثری معتبر و با نگارشی روان. (Wall Street Journal)
– گنجینه‌ای از مسائل تفکربرانگیز… (New York Times)
– نگاهی تازه و چالاک به خلاقیت، یادگیری و معنای موفقیت. ( Kirkus Reviews)
– مهم‌ترین کتاب مربوط به حوزه‌ی کار و فرزندپروری. (Forbes)
– من این ایده را دوست دارم ، زیرا خودم را یک همه‌کاره و هیچ‌کاره‌ی واقعی می‌دانم. (CNN)
– مهم… خواندن این کتاب برای رئیسان، والدین، ​​مربیان و هر کسی که به بهبود عملکرد اهمیت می‌دهد، ضروری است. (Daniel H. Pink)

کتاب صوتی وسعت یا عمق مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های توسعه‌ی فردی و موفقیت شغلی علاقه‌مند هستید، کتاب صوتی وسعت یا عمق برای شماست.

با دیوید اپستین بیشتر آشنا شویم

دیوید اپستین (David Epstein) روزنامه‌نگار علمی و نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تا‌یمز است. او تاکنون دو کتاب منتشر کرده؛ کتاب وسعت یا عمق که معرفی آن را مطالعه کردید و اثر دیگری با عنوان انگلیسی «The Sports Gene». هر دو اثر در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار
گرفته‌اند. گفتنی‌ست دیوید اپستین در رشته‌ی علوم محیطی و روزنامه نگاری تحصیل کرده و بیشتر او را به عنوان روزنامه‌نگار می‌شناسند.

در بخشی از کتاب صوتی وسعت یا عمق می‌شنویم

کلین فرماندهان آتش‌نشانی را مورد مطالعه قرار داد و برآورد کرد که آن‌ها حدود 80 درصد از تصمیمات خود را به طور غریزی و طی چند ثانیه می‌گیرند. آن‌ها، پس از سال‌ها مقابله با آتش، می‌توانند الگوهای تکراری در رفتار شعله‌ها و ساختمان‌های سوخته و در آستانه فروپاشی را تشخیص دهند.

کلین فرماندهان نیروی دریایی را در وضعیت صلح مورد مطالعه قرار داد، افرادی که می‌کوشیدند از بروز خطاهایی مانند هدف قراردادن هواپیمای تجاری به جای دشمن و شلیک به آن جلوگیری کنند. او پی برد که فرماندهان خیلی سریع تهدیدهای احتمالی را تشخیص می‌دهند. آن‌ها 95 درصد از مواقع الگوی مشترکی را شناسایی می‌کردند و دست به اقدام مشخصی می‌زدند، همان نخستین اقدامی که به ذهنشان خطور می‌کرد. یکی از همکاران کلین، دنیل کانمن، روان‌شناس، تصمیم‌گیری انسان بر اساس الگوی داوری «میان‌برهای ذهنی و سوگیری‌ها» را مورد مطالعه قرار داد. یافته‌های او زمین تا آسمان با یافته‌های کلین متفاوت بود. کانمن، با مطالعه درباره قضاوت متخصصانی که آموزش‌های سطح بالا دیده بودند، دریافت که تجربه در غالب موارد هیچ کمکی نمی‌کند. تجربه اعتمادبه نفس را افزایش می‌دهد نه مهارت را.





معرفی و دانلود کتاب صوتی وسعت یا عمق؟: چرا در جهانی تخصص‌گرا از شاخه‌ای به شاخه‌ای پریدن بهتر است؟ | دیوید اپستین