دسته‌بندی نشده · می 10, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی پسران فریدون: مجموعه داستان‌های شاهنامه – جلد پنجم | محسن دامادی



معرفی کتاب صوتی پسران فریدون: مجموعه داستان‌های شاهنامه – جلد پنجمیکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین میراث ملت‌ها، کتاب‌ها و روایت‌های قدیمی آن‌ها هستند. کتاب صوتی پسران فریدون به کوشش محسن دامادی و از دل شاهنامه ابوالقاسم فردوسی نوشته شده است. این کتاب یکی از جذاب‌ترین داستان‌های حماسی این شاهکار ادبی را به زبان امروزی و ساده روایت می‌کند.ش

درباره کتاب صوتی پسران فریدون:

شاهنامه فردوسی (Ferdowsi) یکی از زیباترین و هنرمندانه‌ترین کتب ادبی ایرانی و روایتگر داستان‌هایی پهلوانی و حماسی است. پسران فریدون ازجمله داستان‌های محبوب شاهنامه است که هرکسی از خواندن آن لذت خواهد برد. کتاب پسران فریدون پنجمین جلد از مجموعه داستان‌های شاهنامه فردوسی به شمار می‌رود که محسن دامادی آن را با زبان ساده امروزی نوشته است.

داستان این کتاب از جایی آغاز می‌شود که فریدون به سنجش توانایی‌های پسران خود روی می‌آورد و در این مسیر از ستاره‌شناسان و روحانیان آن زمان کمک می‌گیرد. او تصمیم می‌گیرد که قلمرو پادشاهی خودش را میان پسرانش تقسیم کند. اما سایر پسران، ‌ نسبت به سهم برادر کوچک‌ترشان حسادت می‌ورزند و تصمیم می‌گیرند او را از بین ببرند! این اقدام پسران فریدون می‌تواند قلمرو و آینده پادشاهی ایران را تغییر دهد. آیا آن‌ها موفق به کشتن برادر کوچک‌ترشان می‌شوند؟

محسن دامادی (Mohsen Damadi) با روایتگری گیرا و قلم روان خود، داستان کتاب پسران فریدون را به رشته تحریر درآورده است. بد نیست بدانید ساختار کتاب به این شکل است که روایت داستان به نثر و زبان امروزی نوشته شده و در ادامه بخش‌هایی از ابیات شاهنامه (Shahnameh) آورده شده است. با شنیدن این کتاب صوتی و داستان حماسی و هیجان‌انگیز آن غرق در لذت خواهید شد.

کتاب صوتی پسران فریدون مناسب چه کسانی است؟

کتاب پسران فریدون برای همه کسانی که به ادبیات کهن، ‌اشعار حماسی و داستان‌های شاهنامه علاقه‌مندند، ‌مناسب است.

با محسن دامادی بیشتر آشنا شویم:

عرصه فیلم، ‌ادبیات و نویسندگی ایران، از افراد توانمندی تشکیل شده است که با هنر بی‌نظیر خود، ‌ یادگارهای ارزشمندی را برجای گذاشته‌اند. محسن دامادی بدون شک یکی از این افراد توانمند و بی‌نظیر است که در آسمان نویسندگی و کارگردانی ایران می‌درخشد. او که بیشتر به دلیل فعالیت‌های سینمایی خودش مشهور است، فعالیت حرفه‌ای خود را با نویسندگی فیلم «آپارتمان شماره 13» آغاز کرد. همچنین دامادی در نگارش و تدوین مجموعه داستان‌های شاهنامه بی‌نظیر عمل کرده و آثار جذابی را با اقتباس از شاهنامه فردوسی نوشته است.

در بخشی از کتاب صوتی پسران فریدون می‌شنویم:

بر فریدون چه گذشت؟

بشنوید که فریدون هر روز دیده به راه داشت تا شاهزاده‌ی جوان بازگردد؛ نه‌تنها فریدون، گویی تاج و تختِ پادشاهیِ ایران چشم‌انتظارِ بازگشتِ پادشاهِ ایران بود.

فریدون نهاده دو دیده به راه
سپاه و کلاه، آرزومندِ شاه

روزی خبر رسید ایرج در راه برگشت است، ولوله‌ای در کاخ و در میانِ مردم افتاد. فریدون فرمان داد تختِ سنگِ فیروزه را براى ایرج آماده کنند، بر تاجِ او گوهری زیبا بگذارند.

چو هنگامِ برگشتنِ شاه بود
پدر زان سخن خود کِی آگاه بود
همی شاه را تختِ پیروزه ساخت
همان تاج را گوهر اندر نشاخت

همه برای رفتن به پیشواز شاه جوان آماده شدند، جام‌ها پر از شراب و نوازندگان و رامشگران به شادیانه‌ی بازگشتِ ایرج برای نواختن و پایکوبی آماده شدند. طبل و کوس بر پشتِ فیل نهادند و به سوی راه رفتند.





معرفی و دانلود کتاب صوتی پسران فریدون: مجموعه داستان‌های شاهنامه – جلد پنجم | محسن دامادی