دسته‌بندی نشده · آوریل 21, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی چهار پیمان: رهنمودهایی برای رسیدن به آزادی، سعادت و عشق حقیقی | دون میگوئل روئیز



معرفی کتاب صوتی چهار پیمان: رهنمودهایی برای رسیدن به آزادی، سعادت و عشق حقیقیآیا می‌دانید چگونه می‌توان به عشق، شادی، آزادی و آرامش حقیقی دست یافت؟ دون میگوئل روئیز در کتاب صوتی چهار پیمان که جزو پرفروش‌های نیویورک‌تایمز است، رهنمودهایی را با الهام از زندگی بومیان آمریکایی به شما ارائه می‌کند که با کمک آن‌ها می‌توانید باورهای رنج‌آور و آسیب‌زننده را از خود دور کنید و عشق حقیقی را در ذات هر چیزی بیابید.

درباره کتاب صوتی چهار پیمان:

به نظر شما ذهن و جسم انسان از هم جدا هستند؟ آیا می‌توانید ارتباطی میان این دو بیابید؟ عامل وصل‌کننده روح و بدن چیست؟

سؤالاتی که طرح شد، می‌تواند ذهن هرکسی را به خود مشغول کند. اما پاسخ‌دادن به آن‌ها کار هرکسی نیست. تنها کسانی می‌توانند حقیقت این جهان را درک کنند که آگاهی عمیقی نسبت به فطرت و ادراک انسان داشته باشند. کسانی مثل بومیان آمریکایی یا همان سرخ‌پوست‌ها که عقیده داشتند شناخت کامل خود و جستجوی خوشبختی در هر چیزی، باعث دست‌یافتن به کمال می‌شود.

دون میگوئل روئیز یکی از کسانی است که به شیوهٔ زندگی و تفکر بومیان آمریکایی علاقهٔ زیادی پیدا کرد و با انجام تحقیقات فراوان درمورد طرز تفکر و فلسفه‌شان، به درک کاملی از سبک زندگی‌شان رسید. او نتیجهٔ تمام تحقیقاتش را با زبانی ساده و روان در کتاب چهار پیمان (The four agreements) با شما در میان گذاشته است.

اصولی که نویسنده در این کتاب به آن‌ها اشاره می‌کند، به شما برای رهایی از هر نوع دغدغه‌ای کمک می‌کند. با یاد گرفتن و به‌کاربردن این اصول در زندگی شخصی خودتان، به آرامش درونی، شادی، عشق حقیقی و آزادی دست خواهید یافت. میگوئل روئیز تمام فلسفهٔ زیستی تولتک‌ها را در چهار پیمان خلاصه کرده و به شما توصیه می‌کند این چهار پیمان را در تمامی لحظات زندگی‌تان رعایت کنید.

چهار میثاقی که او از آن‌ها صحبت می‌کند به شرح زیر هستند:

پیمان اول: با کلامتان گناه نکنید.
پیمان دوم: هیچ‌چیز را به خود نگیرید!
پیمان سوم: تصورات بیهوده نکنید.
پیمان چهارم: همواره تا جایی که می‌توانید تلاش کنید.

دربارهٔ تولتِک‌ها:

در جنوب سرزمین مکزیک در هزاران سال پیش مردمانی زندگی می‌کردند که به تولتک‌ها مشهور بودند. تولتک‌ها به‌عنوان یک قوم یا یک نژاد توسط انسان‌شناسان شناخته شدند. اما در واقع آن‌ها مردمانی بودند که با تشکیل یک جامعه به کشف و حفظ خرد معنوی و آیین‌های کهن مشغول شدند.

آن‌ها به‌عنوان استاد (ناوال) و شاگرد در تئوتی هواکان، شهر باستانی اهرام در خارج ازمکزیکو سیتی که به «بشر خدا می‌شود» مشهور است، جمع شدند. پس از گذشت سال‌های طولانی، ناوال‌ها مجبور به پنهان کردن خرد باستانی و نگهداری از آن در خفا شدند. فتح قاره توسط اروپایی‌ها به همراه سوءاستفادهٔ افراطی تعدادی از شاگردان این ضرورت را ایجاب کرد که آن دانش را از کسانی دور نگه دارند که آمادگی استفادهٔ عاقلانه از آن را نداشتند، یا آن‌هایی که ممکن بود عمداً از آن خرد برای اهداف شخصی خود سوءاستفاده کنند.

خوشبختانه، دانش پنهان تولتک توسط دودمان ناوال‌ها جمع‌آوری و نسل به نسل منتقل شد. گرچه همچنان در طول صدها سال در پرده‌ای از اسرار پنهان ماند، پیشگویان کهن پیشگویی کردند که هرگاه بازگشت خرد به مردم ضروری باشد، این خرد باز خواهد گشت. حالا، دون میگوئل روئیز هدایت شده تا آموزه‌های قدرتمند تولتک را با ما در میان بگذارد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی چهار پیمان:

– این کتاب نوشته دون میگوئل روئیز، ساده و درعین‌حال بسیار قدرتمند است. (اپرا وینفری – تهیه‌کننده، هنرپیشه و مجری آمریکایی)
– کتاب دون میگوئل روئیز نقشه راهی به‌سوی روشنگری و آزادی است. (دیپاک چوپرا – نویسنده و پزشک آمریکایی)
– کتابی الهام‌بخش با درس‌های بسیار عالی. (وین دایر – نویسنده کتاب‌های خودیاری و سخنران انگیزشی آمریکایی)

کتاب صوتی چهار پیمان مناسب چه کسانی است؟

پیمان‌های این کتاب بر زندگی افراد بسیاری در دنیا تأثیر گذاشته است، پس اگر به دنبال رسیدن به آزادی، سعادت و عشق حقیقی در زندگی هستید، شنیدن این کتاب مشهور و البته اثربخش را از دست ندهید.

دون میگوئل روئیز را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده و مربی معنوی در سال 1952 و در کشور مکزیک و در خانواده‌ای شفادهنده به دنیا آمد. اعضای خانواده‌اش علاقه داشتند که او به سنت شفاگری و استادی که قدمتی چندصدساله داشت تداوم ببخشد و امیدوار بودند که دانش و خرد تولتک‌ها را توسعه دهد و آن را به نسل‌های بعدی انتقال دهد. اما دون میگوئل روئیز (Don Miguel Ruiz) که جذب زندگی امروزی شده بود، تصمیم گرفت به دانشکدهٔ پزشکی برود. او در این رشته فارغ‌التحصیل شد و در جراحی تخصص گرفت.

اوایل دههٔ هفتاد میلادی، یک شب در حال رانندگی به خواب رفت. خودرویش واژگون شد و به دیواری برخورد کرد. از خواب که پرید، متوجه شد از جسمش بیرون‌آمده است و این تجربهٔ مرگ تقریبی زندگی‌اش را دگرگون کرد. این حادثه سبب شد که پرسش‌هایی در ذهنش شکل بگیرد و برای اینکه پاسخ آن‌ها را بیابد، با شدت و جدیت فراوان به تمرین و کسب مهارت در خرد کهن نیاکانش پرداخت.

شناخته‌شده‌ترین و مشهورترین اثر وی کتاب «چهار پیمان» است که بسیاری از صاحب‌نظران آن را نتیجهٔ تحول روحی‌ای می‌دانند که پس از تجربهٔ سانحهٔ رانندگی برای وی رخ داد. از دیگر آثار میگوئل روئیز می‌توان به کتاب‌های «پیمان پنجم»، «آوای دانش»، «تسلط بر عشق‌ورزی» و «سه پرسش» اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب چهار پیمان:

– باید همانی باشیم که هستیم. در این صورت دیگر نیازی نیست که تصویری غیرواقعی از خودمان ارائه دهیم.
– آنچه در این لحظه می‌بینید و می‌شنوید، چیزی نیست جز رؤیا. شما در این لحظه و در عین بیداری، رؤیا می‌بینید.
– هرگز چیزی را به خودتان نگیرید، زیرا در این صورت فقط خودتان را آزار می‌دهید، آن هم بابت موضوعی که ارزشی ندارد.
– کلامی که مورد توجهتان قرار گیرد، وارد ذهنتان می‌شود. این کلام می‌تواند تمام ذهنیت را در جهت مثبت یا منفی تغییر دهد.

در بخشی از کتاب صوتی چهار پیمان می‌شنویم:

وقتی در مورد مسئله‌ای باور می‌کنیم که حق با ماست، در این راه آن‌قدر پیش می‌رویم که حاضریم برای دفاع از باورهای خویش رابطه‌ای را خراب کنیم. تصور می‌کنیم که دیگران هم زندگی را مثل ما می‌بینند. تصور می‌کنیم که دیگران همچون ما فکر می‌کنند و احساسی کاملاً شبیه احساس ما دارند. خیال می‌کنیم مانند ما قضاوت و مثل ما سوءاستفاده می‌کنند.

این بزرگ‌ترین تصور انسان‌هاست و به همین دلیل، در برابر دیگران می‌ترسیم که خودِ واقعی‌مان باشیم. همیشه تصور می‌کنیم که دیگران دربارهٔ ما به قضاوت می‌نشینند، قربانی‌مان می‌کنند و از ما سوءاستفاده و سرزنشمان می‌کنند، درست مثل رفتاری که ما با خودمان داریم. برای همین، پیش از اینکه دیگران ما را کنار بگذارند و طردمان کنند، ما خودمان را طرد می‌کنیم و این روش کارکردن ذهن آدمی است.

تصوراتی نیز دربارهٔ خودمان داریم که سبب آشفتگی و بی‌تعادلی درونی‌مان می‌شود. تصور می‌کنید که از عهدهٔ انجام کاری برمی‌آیید و بعد متوجه می‌شوید که توان انجام آن را ندارید.





معرفی و دانلود کتاب صوتی چهار پیمان: رهنمودهایی برای رسیدن به آزادی، سعادت و عشق حقیقی | دون میگوئل روئیز