دسته‌بندی نشده · آوریل 23, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی کایلو و کود جادویی | سارا جوهانسن | آوارسا



معرفی کتاب صوتی کایلو و کود جادوییکتاب صوتی کایلو و کود جادویی نوشتهٔ سارا جوهانسن داستان پسربچه‌ای به اسم «کایلو» را تعریف می‌کند که عاشق جادو کردن است و بالاخره یک روز موفق می‌شود با کمک مادربزرگش یک کار جادویی شگفت‌انگیز را اجرا کند.

موضوع کتاب صوتی کایلو و کود جادویی چیست؟

یکی از روزها که کایلو به خانهٔ مادربزرگش رفته بود تا با او وقت بگذراند، موقع ناهار به مادربزرگش گفت من جادو بلدم و تلاش کرد تا یک ترفند جادویی را اجرا کند. اما موفق نشد و هیچ اتفاقی نیفتاد. او که عاشق این کار بود، حسابی ناامید شد، اما مادربزرگش به او راهکاری جادویی و فوق‌العاده یاد داد.

اسم آن ترفند جادویی «کمپوست» بود و به این شکل بود که آن‌ها باید باقی‌ماندهٔ میوه‌ها و علف‌ها را به غذاهای گیاهان تبدیل می‌کردند. به این شکل کایلو تولید کردن کود با استفاده از زباله‌های تر را از مادربزرگش یاد گرفت.

سارا جوهانسن (Sarah Margaret Johanson) در کتاب کایلو و کود جادویی (Caillou: The Magic of Compost) با روایت داستانی جذاب و سرگرم‌کننده به کودکان یاد می‌دهد که ارتباط بهتری با طبیعت داشته باشند. بچه‌ها با شنیدن این داستان اهمیت حفظ محیط‌زیست و روش‌های تفکیک زباله‌ها را یاد می‌گیرند.

درباره مجموعه کتاب کایلو:

مجموعه کتاب‌های کودک کایلو را نویسندگان مختلفی می‌نویسند. شخصیت اصلی این مجموعه پسربچه‌ای است که گاهی با خواهر کوچک‌ترش «رزی» و گاهی هم با مادربزرگش وقت می‌گذراند. او همچنین دوست صمیمی به اسم «سم» نیز دارد که در بعضی داستان‌ها ماجراهایی را با او تجربه می‌کند.

این مجموعه باهدف سرگرمی و آموزش مسائل مختلفی مثل مسائل ایمنی، توجه به طبیعت و صرفه‌جویی در منابع طبیعی نوشته می‌شود. از دیگر کتاب‌های مجموعه کتاب کایلو می‌توان به «کایلو حتی یک قطره هم مهمه»، «کایلو بازی‌های حیاط پشتی» و «کایلو، چرخ‌های کمکی» اشاره کرد.

کتاب صوتی کایلو و کود جادویی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کودکان 3 تا 7 سال و والدینی که قصد دارند به بچه‌های خود قصه‌های آموزنده بگویند مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی کایلو و کود جادویی می‌شنویم:

اون روز به محض اینکه به خونه‌­ی خودشون برگشت، به انباری آشپزخونه‌­شون رفت و یک کیسه‌­ی بزرگ پلاستیکی برداشت. بعد از شام هم هرچی از غذا زیاد اومده بود رو داخل کیسه­‌ی پلاستیکیش ریخت. چیزهایی مثل پوست سیب­‌زمینی، خمیر نون و ذرت. اما پنیر رو توی کیسه نریخت، چون جز لبنیات بود. مامانش که با تعجب نگاش می‌­کرد ازش پرسید که داره چیکار میکنه.

– «مامان می­‌خوام بهترین حقه­‌ی شعبده­‌بازی رو نشونت بدم. قراره همه‌­ی این چیزای چندش و اضافه رو تبدیل به غذای گیاها کنم. فقط اول از همه باید یک دستگاه کودساز بخریم.»
فهرست مطالب کتاب صوتی۱۱ دقیقهکایلو و کود جادوییادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی کایلو و کود جادویی | سارا جوهانسن | آوارسا