دسته‌بندی نشده · آوریل 23, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی گوسفندی به نام سیدنی | الیور چین | آوارسا



معرفی کتاب صوتی گوسفندی به نام سیدنیدر کتاب صوتی گوسفندی به نام سیدنی به داستان گوسفند کوچولویی گوش خواهید سپرد که عاشق ماجراجویی ا‌ست، اما این موضوع می‌تواند حسابی کار دست او دهد. تا این که پیش آمدن اتفاقی به او فرصت می‌دهد تا به سایر حیوانات کمک برساند… الیور چین در اثر حاضر مفاهیم عمیقی همچون کمک به یکدیگر و ارزش دوستی را به کودکان آموزش می‌دهد.

درباره کتاب صوتی گوسفندی به نام سیدنی:

الیور چین (Oliver Chin) در کتابی که پیش روی شما قرار گرفته، به روایت یک روز نه‌چندان معمولی می‌پردازد و ضمن داستان پرکششی که بیان می‌کند، کودکان را به تأمل وا می‌دارد. سیدنی و ژی، دختر چوپان، بهترین دوستان همدیگر بودند؛ بهترین دوست‌هایی که می‌توانید تصور کنید. یک روز که سیدنی کوچولو به همراه ژی و دیگر گوسفندها به چرا رفته بود، به ناگهان غیبش زد! ژی مهربان خیلی نگران شد و همه جا را دنبال او گشت اما سیدنی را پیدا نکرد. تا این که در نهایت گوسفند کوچولوی بازیگوش را بالای شاخه‌ها پیدا کرد…

روزها به همین منوالی‌گذشت و سیدنی هر روز یک ماجراجویی تازه را برای خود رقم می‌زد. از صعود به مکان‌های مرتفع و سقوط از درخت سیب گرفته تا گرفتار شدن در دودکش! دردسرها تمامی نداشت! طوفان شدیدی به راه افتاد و تازه از اینجا بود که ماجرای کتاب گوسفندی به نام سیدنی (The Year of the Sheep) شکل گرفت. چند روز بعد، سنگی که طوفان در مسیر رودخانه انداخته بود، حیوانات را بر آن داشت تا برای حل کردن مشکل پیش‌آمده، به هم‌فکری با یکدیگر بپردازند.

نویسنده‌ در کتاب حاضر کودکان را به همکاری و هم‌فکری دعوت می‌کند و به آن‌ها ارزش کمک به یکدیگر را نشان می‌دهد. بد نیست اشاره کنیم الیور چین این اثر را به‌شیوه‌ای به نگارش در آورده که بزرگسالان نیز از شنیدن آن لذت فراوانی خواهند برد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی گوسفندی به نام سیدنی:

– داستانی شجاعانه… (Smithsonian BookDragon)
– یک انتخاب عالی برای به اشتراک گذاشتن با کودکان خردسال. (Baltimore County Public Library)
– بهترین بخش کتاب این است که می‌توانید سال‌ها از این کتاب لذت ببرید؛ حتی وقتی کودکتان به قدر کافی بزرگ شده که خودش آن را مطالعه کند. (Cool Mom Picks)

کتاب صوتی گوسفندی به نام سیدنی مناسب چه کسانی است؟

الیور چین کتاب صوتی گوسفندی به نام سیدنی را برای کودکان 3 تا 7 سال به رشته تحریر درآورده است.

با الیور چین بیشتر آشنا شویم:

الیور چین نویسنده‌ی برجسته‌ی ادبیات کودک است. او تاکنون بیش از بیست کتاب به رشته‌ی تحریر درآورده که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب خرگوشی به نام رزی، اژدهایی به نام دامینیک و اسبی به نام هانا اشاره کرد. گفتنی‌ست هر سه اثر نام‌برده به زبان فارسی برگردانده شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی گوسفندی به نام سیدنی می‌شنویم:

کمی بعد ژی مهربون که از دور مراقب گوسفندها بود. نزدیک‌تر اومد و دید که سیدنی بین بقیه‌ی گوسفندهای گله نیست. پس صداش کرد: “سیدنی! کجایی؟”

اما اون هیچ جوابی از سیدنی نشنید. ژی خیلی نگران شده بود و می‌ترسید که نکنه بلایی سر دوست کوچولوش اومده باشه. همینطور که داشت اون اطراف رو می‌گشت ناگهان صدای آشنایی به گوشش خورد. بله! اون صدا صدای سیدنی کوچولوی شیطون بود که بالای یک درخت سیب گیر کرده بود و حالا به کمک نیاز داشت. خوشبختانه ژی بالاخره موفق شد پیداش کنه و از بالای شاخه‌های درخت اون رو به پایین بیاره.

خلاصه وقتی چرای گوسفندها تموم شد همه باهم به مزرعه برگشتن تا کمی استراحت کنن. اما همینکه به اونجا رسیدن سیدنی چشمش به گل‌های رنگارنگ توی باغچه افتاد و با خودش گفت: “یعنی مزه‌شون هم میتونه به اندازه‌ی ظاهرشون خوب باشه؟ ”





معرفی و دانلود کتاب صوتی گوسفندی به نام سیدنی | الیور چین | آوارسا