دسته‌بندی نشده · آوریل 13, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی گکو برو بخواب | مارگارت مک دونالد | آوارسا



معرفی کتاب صوتی گکو برو بخوابمارگارت مک دونالد در کتاب صوتی گکو برو بخواب به داستان تمساح کوچولویی به نام کگو می‌پردازد که خواب از چشمان او ربوده شده! چرا که هرشب کرم‌های شب‌تاب اطراف خانه‌ی او را روشن می‌کنند و کگو در روشنایی خوابش نمی‌برد. او تصمیم می‌گیرد برای حل مشکلش نزد رئیس دهکده برود… نویسنده در این کتاب به کودکان آموزش می‌دهد رعایت حقوق دیگران از اهمیت بالایی برخوردار است. گفتنی‌ست این کتاب جایز‌ه‌ی Flicker Tale را برای خالق خود به ارمغان آورده است.

درباره کتاب صوتی گکو برو بخواب:

«جهان و جهانیان به هم مرتبطند. با بعضی چیزها تنها می‌توانید کنار بیایید»… این پیامی‌ست که مارگارت مک دونالد (Margaret Read MacDonald) در کتاب صوتی گکو برو بخواب (Go To Sleep, Gecko!) و در قالب داستانی ماجراجویانه تلاش کرده تا آن را به کودکان منتقل کند.

گکو تمساح کوچولویی بود که در یک جنگل زندگی می‌کرد. او جثه‌ای کوچک، اما مشکلی بی‌نهایت بزرگ داشت. هر شب کرم‌های شب‌تاب اطراف خانه‌ی او پرسه می‌زدند و چنان خانه‌ی گکو را روشن می‌کردند که خواب از چشمان او ربوده می‌شد. و زمانی که گکو کم استراحت می‌کرد، تبدیل می‌شد به بداخلاق‌ترین حیوان جنگل که تحملش واقعاً سخت بود!

گکو برای حل مشکل خود نزد فیل، رئیس دهکده رفت. او درخواستی چنین داشت: کرم‌های شب‌تاب از همین امشب باید کار کردن در شب را کنار بگذارند… و چنین شد که درخواست تمساح کوچولوی داستان زنجیره‌ای از اتفاقات خنده‌دار را در جنگل رقم زد و زندگی همه‌ی موجودات را پیچیده ساخت. در انتهای داستان گکو یاد گرفت هرکسی در دهکده هدف و وظیفه‌ای دارد؛ کرم شب‌تاب تأمین‌کننده‌ی نور است، گاومیش هوای امنیت دهکده را دارد و سایر حیوانات هم به نحوی به دهکده خدمت می‌کنند.

مارگارت مک دونالد در کتاب صوتی گکو برو بخواب به کودکان آموزش می‌دهد که رفاه فردی به ر فاه جمعی گره خورده است. نویسنده تأکید می‌کند چیزهایی در جهان وجود دارد که نمی‌توانید تغییر دهید. تنها باید آن‌ها را بپذیرید!

کتاب صوتی گکو برو بخواب مناسب چه کسانی است؟

مارگارت مک دونالد کتاب گکو برو بخواب را برای کودکان 3 تا 7 سال به نگارش درآورده است.

با مارگارت مک دونالد بیشتر آشنا شویم:

مارگارت رید مک دونالد از پرفروش‌ترین و برجسته‌ترین نویسندگان حوزه‌ی ادبیات کودک است. او هرساله به جشنواره‌های داستان‌سرایی و ادبی در سرتاسر دنیا دعوت می‌شود و همچنین به آموزش داستان‌گویی خلاق برای معلمان می‌پردازد. او تاکنون ببیش از 60 کتاب تألیف کرده که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب «دختری که بیش از اندازه لباس پوشید» و «قصه‌های صلح: قصه‌های عامیانه از سراسر دنیا» ‌اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی گکو برو بخواب می‌شنویم:

ساعت‌ها بعد، وقتی که همه جا رو سکوت فرا گرفته بود و حیوون‌ها به خواب رفتن، رئیس دهکده منتظر بود که هر لحظه گِکو به خونش بیاد و مثل هرشب، از نورِ کرم‌های شب تاب شکایت کنه.

همون طور که حدس می‌زد، صدای پای گِکو نزدیک و نزدیک تر می‌شد. آقا فیله از خونه بیرون اومد و فریاد کشید: “گِکو برگرد به خونه! الان وقتِ خوابه و من باید استراحت کنم. انقدر هرشب مزاحم من نشو!”

گِکو که چند شب نخوابیده بود و حتی توان حرف زدن هم نداشت، گفت: “من امشب هم نتونستم بخوابم. تو گفتی که می‌تونی مشکلم رو حل کنی! ”





معرفی و دانلود کتاب صوتی گکو برو بخواب | مارگارت مک دونالد | آوارسا