دسته‌بندی نشده · ژوئن 28, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی یک خمیازه‌ی طولانی | جنیفر داسلینگ | آوارسا



معرفی کتاب صوتی یک خمیازه‌ی طولانیکتاب صوتی یک خمیازه‌ی طولانی عنوانی دیگر از مجموعه‌ی جذاب «علم همه چیز را حل می‌کند» است. جنیفر داسلینگ در این اثر از طریق نقل ماجرایی بامزه، برخی از سازوکارهای طبیعی بدن انسان، از جمله سازوکارهای مرتبط با رفتارهای غیر ارادی‌ای نظیر عطسه و خمیازه را توضیح داده است.

درباره کتاب صوتی یک خمیازه‌ی طولانی

راوی داستان ما پسربچه‌ی کوچکی است که عاشق تفریح، یادگیری، آب‌تنی، و البته، اردوهای تابستانه است. این پسرک شیطان و زبر و زرنگ، بری مور نام دارد. در کتاب یک خمیازه‌ی طولانی (The Longest Yawn) قرار است به ماجراهای بامزه‌ای گوش کنید که بری در کلاس‌های مختلفی از سر می‌گذراند که در طول اردوی تابستانه برگزار شده‌اند. قضیه از این قرار است که او حین کلاس‌ها، به دلایلی نامشخص، اختیار خود را از دست می‌دهد. به این شکل که یا به خمیازه‌های طولانی می‌افتد، یا دچار سکسکه‌های بی‌امان می‌شود! این موضوع کم‌کم دردسرهایی برای بری ایجاد می‌کند. ولی خیالتان راحت باشد، چون اوضاع به همین منوال باقی نمی‌ماند…

مخاطبین خردسال کتاب یک خمیازه‌ی طولانی با گوش دادن به این اثر، ضمن بهره‌مند شدن از اوقاتی شاد و مفرح، چند نکته‌ی علمی مفید و مهم نیز یاد می‌گیرند.

درباره مجموعه علم همه چیز را حل می‌کند

کودکان دبستانی با شنیدن یا خواندن کتاب‌های مجموعه‌ی علم همه چیز را حل می‌کند (Science Solves It) یاد می‌گیرند همیشه کنجکاو باشند و مثل یک دانشمند به مسائل فکر کنند. عناوین این مجموعه توسط نویسندگان مختلفی نوشته شده، اما سبک و ساختار داستان‌ها کم‌وبیش مشابه هم است.

کتاب صوتی یک خمیازه‌ی طولانی مناسب چه کسانی است؟

کودکان رده‌ی سنی 6 تا 8 سال مخاطبین اصلی داستان یک خمیازه‌ی طولانی از جنیفر داسلینگ‌اند.

با جنیفر داسلینگ بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی محبوب و پرکار ادبیات کودک و نوجوان، از همان دوران کودکی شیفته‌ی جهان قصه‌ها و کتاب‌ها بود. او بعد از پایان تحصیلات خود در یک انتشارات به‌عنوان دستیار ویراستار مشغول به کار شد. داسلینگ در کنار این کار داستان‌نویسی را نیز ادامه داد، تا جایی که به یک نویسنده‌ی حرفه‌ای و تمام‌وقت تبدیل شد.

از کتاب‌های ترجمه‌شده جنیفر داسلینگ (Jennifer Dussling) می‌توان به «معمای رنگین‌کمان»، «اگر یک کفش اندازه باشه» و «پگی بهونه‌گیر» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی یک خمیازه‌ی طولانی می‌شنویم

آقای زِین داشت بهمون احساساتی بودن رو یاد می­‌داد. اون گفت که باید به اعماق وجودمون بریم و احساساتی که اون تو هستن رو بروز بدیم. ما می‌­تونیم خوشحال، ناراحت، وحشت‌زده یا عصبانی باشیم! همه­‌ی حرف­‌هاش برام خیلی جالب بودن و وقتی که تمرین‌­ها رو انجام دادم و تونستم احساساتم رو بروز بدم خیلی متعجب شدم! من می‌­تونستم احساس کنم که یک چیزی داره از اعماق وجودم بیرون میاد و نمی­‌تونستم جلوش رو بگیرم.

یک روز که توی کلاس نشسته بودیم، خمیازه کشیدم. یک خمیازه‌­ی بزرگ. اونقدر بزرگ که می­‌شد توی دهنم رو دید طوری که لپ‌­هام کشیده شدن و فکم ترق‌ترق صدا داد. این طولانی­‌ترین خمیازه‌­ای بود که تا حالا کشیده بودم.
فهرست مطالب کتاب صوتی۱۶ دقیقهیک خمیازه‌ی طولانیادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی یک خمیازه‌ی طولانی | جنیفر داسلینگ | آوارسا