دسته‌بندی نشده · ژوئن 16, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی 60 سالگی: حالا که شصت ساله شده‌اید چه کارهایی می‌توانید بکنید؟ | جرمی کنت



معرفی کتاب صوتی 60 سالگی: حالا که شصت ساله شده‌اید چه کارهایی می‌توانید بکنید؟جرمی کنت در کتاب صوتی 60 سالگی به راهنمایی کسانی پرداخته که با بحران‌های روحی و روانیِ خاص دوره‌ی سالخوردگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. پیغام او به این دسته از افراد این است: هرگز برای شروعی دوباره دیر نیست!

درباره کتاب صوتی 60 سالگی

بیشتر آدم‌ها از افزایش سن و نزدیک شدنِ دوران سالخوردگی واهمه دارند. این واهمه در بعضی شدید و خارج از کنترل، و در بعضی دیگر در حد و اندازه‌ای معقول است. ولی به هر رو، نگرانی از فرا رسیدن آنچه «پیری» می‌گوییم، کمابیش در ضمیر تک‌تک انسان‌ها نهفته است. این نگرانی و اضطراب، خصوصاً نزد مردمِ جوامع مدرن، که وسواسِ «همیشه زیبا و جوان ماندن» دارند، غیرقابل تحمل‌تر می‌نماید. تولید و مصرف بیش از اندازه‌ی محصولات آرایشی و بهداشتی و آمار بالای جراحی‌های زیبایی، همه و همه نشان‌دهنده‌ی این واقعیتند که هراسِ انسانِ مدرن از پیری و سالخوردگی، به میزان قابل توجهی بیشتر از همین هراس در انسانِ پیشامدرن است. به همین خاطر اغلب روانشناسان بر این باورند که بی مواجهه‌ی صحیح با هراسِ از پیری، سلامت روان هرگز به تمامی محصل نمی‌شود.

در راستای همین مطلب، جرمی کنت در کتاب 60 سالگی (Things to Do Now That You’re 60) توصیه‌هایی را گرد آورده که به شما در کاهش هراس و رخوتِ ناشی از فرا رسیدنِ سالخوردگی یاری می‌رسانند. او این اثر را ذیل هشت بخش با عناوین پیش رو تنظیم کرده:

دوستان و خانواده
فعالیت‌ها و سرگرمی‌های مورد علاقه
مراقبت از جسم
کندوکاوِ درون
حرفه و سبک زندگی
در خانه و خارج از خانه
هدف‌ها و آرزوها
عشق و روابط عاشقانه

چنان‌که از این سرفصل‌ها پیداست، کتاب 60 سالگی محتوایی عملی دارد و بیش از هر چیز برای یاری رساندن به مخاطبین خود در زندگی روزمره به رشته‌ی تحریر درآمده. به همین جهت، مخاطب این اثر نه فقط علاقه‌مندان به مباحث روانشناختی، بلکه عموم افرادند.

کتاب 60 سالگی به قلم مریم تقدیسى به فارسی ترجمه شده و با صدای گرم دادبه دادمهر روایت گشته است.

کتاب صوتی 60 سالگی مناسب چه کسانی است؟

کتاب حاضر برای افرادی نگاشته شده که در غلبه بر بحران سالمندی به یاری و راهنمایی نیاز دارند.

با جرمی کنت بیشتر آشنا شویم

جرمی کنت (Graeme Kent) متخصص روانشناسی و مؤلف آثاری چند در این حوزه است. او در اکتبر 1933 متولد شده و این روزها نهمین دهه‌ی زندگی‌اش را پشت سر می‌گذارد. کتاب 60 سالگی از بهترین آثار ترجمه‌شده از او به فارسی است.

در بخشی از کتاب صوتی 60 سالگی می‌شنویم

به تغییر خانه فکر کنید. نقل ‌مکان کردن به خانه‌ای کوچک‌تر و قابل‌ کنترل‌تر به نفع شماست و در دوران بازنشستگی به شما کمک می‌کند. برای دیدن مجسمه‌ی مسیحِ آند در گذرگاه اوسپالاتا، به مرز بین آرژانتین و شیلی بروید. قد این مجسمه‌ی برنزی مسیح تقریباً یک متر است. یک دستش روی صلیب و یک دستش به حالت دعا بلند است. این مجسمه در سال 1903 به منظور صلح بین این دو کشور وقف شد. بعد از این همه سال استفاده از منابع، چیزی به محیط زیست‌تان پس بدهید: چند سال آینده را به ساختن خانه‌ای سازگار با محیط زیست اختصاص دهید و در آن از مواد طبیعی استفاده کنید. اگر تخصص و بنیه‌ی این کار را دارید، به یک گروه خانه‌ساز ملحق شوید. یک گروه متخصص مثل بنّا، لوله‌کش و برق‌کار تشکیل دهید و نقشه‌ی یک زمین را بخرید و با مجموعه‌ی تخصص‌هایی که دارید برای اعضای گروه خانه‌سازی کنید.
فهرست مطالب کتاب صوتی۲۸ دقیقهدوستان و خانواده۲۷ دقیقهفعالیت‌ها و سرگرمی‌های مورد علاقه۱۹ دقیقهحرفه و سبک زندگی۱۳ دقیقهدر خانه و خارج از خانه۱۳ دقیقههدف‌ها و آرزوها۱۶ دقیقهعشق و روابط عاشقانهادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی 60 سالگی: حالا که شصت ساله شده‌اید چه کارهایی می‌توانید بکنید؟ | جرمی کنت