دسته‌بندی نشده · می 29, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب طبقه‌ی وحشت | جی. ای وایت | انتشارات پرتقال



معرفی کتاب طبقه‌ی وحشتبه نظر شما زندگی کردن در میان ترس‌هایی که به واقعیت تبدیل می‌شوند، چه شکلی است؟ کتاب طبقه‌ی وحشت یک اثر ترسناک، هیجان‌انگیز و خواندنی از جی. ای وایت است که در سال 2021 نامزد جایزه کتاب خوانندگان جوان ربکا کودیل را از آن خودش کرد. خواندن طبقه وحشت شما را به یک دنیای عجیب‌وغریب می‌برد و نفس را در سینه‌هایتان حبس می‌کند!

درباره کتاب طبقه‌ی وحشت:

تا حالا به این فکر کرده‌اید که اگر همه این داستان‌ها و قصه‌های ترسناک در واقعیت اتفاق بیفتند، چه کار باید بکنید؟! اتفاقی که برای الکس، قهرمان کتاب طبقه‌ی وحشت (Nightbooks) افتاد و زندگی‌اش را زیر و رو کرد!

الکس پسری نوجوان و البته کمی ترسو است که همیشه داستان‌های وحشتناک و هیجان‌انگیز می‌خواند و می‌داند در بیشتر مواقع آخر این داستان‌ها پایان خوشی ندارد! قصه این کتاب از جایی شروع می‌شود که در اطراف الکس اتفاقات عجیب‌وغریب به جریان درمی‌آید و صداهای هولناکی را می‌شنود. در نهایت الکس توسط ناتاشا، یک جادوگر بدجنس زندانی می‌شود و تنها نجات‌دهنده او، داستان‌هایی است که هر شب برای جادوگر تعریف می‌کند. زیرا ناتاشا از داستان‌هایی که او برایش می‌خواند، لذت می‌برد. اما دردسرهای الکس از زمانی آغاز می‌شود که صفحات داستانش به پایان می‌رسند و برای همیشه به دام می‌افتد! با این اتفاق، قهرمان داستان ما تصمیم می‌گیرد که به دنبال راه دیگری برای نجات خودش و پیدا کردن راه خروج باشد. به نظر شما پایان داستان الکس چه می‌شود؟ آیا قصه او هم به همان تلخی داستان‌های ترسناکی که همیشه می‌خواند، خواهد بود؟

جی. ای وایت (J. A. White) این داستان پرطرفدار را در 22 بخش نوشته است و همه نوجوانانی که از خوانندگان پروپاقرص کتاب‌های فانتزی و ترسناک هستند، عاشق آن خواهند شد.

جوایز و افتخارات کتاب طبقه‌ی وحشت:

– بهترین کتاب کودک سال بانک استریت (2019)
– نامزد بهترین داستان Kids Indie برای نوجوانان (2019-2020)
– نامزد جایزه کتاب کودکان رود آیلند (2020)
– نامزد جایزه Truman Readersدر سال (2021)
– نامزد جایزه کتاب خوانندگان جوان ربکا کودیل (2021)
– حضور در فهرست جایزه تگزاس بلوبونت (2021-2020)
– نامزد جایزه کتاب جونیور کارولینای جنوبی (2021-2020)

نکوداشت‌های کتاب طبقه‌ی وحشت:

– داستانی که بسیار خوب نوشته شده و شگفت‌انگیز است. در این کتاب، دیوانگی، سرسختی و شیفتگی داستان‌سرایی با هم ترکیب شده‌اند. (Wall Street Journal)

– این کتاب وایت هم مثل همیشه قدرتمند است. طرفداران این کتاب حتما از خواندن آن راضی خواهند بود! (Booklist)

– اولین رمان وایت به شدت افسون‌کننده است. شخصیت‌های جذاب در دنیای خارق‌العاده‌ای که او خلق کرده به زیبایی عمل می‌کنند. خوانندگان تا پایان کتاب، در شگفتی خواهند بود. (School Library Journal)

– یک داستان هیجان‌انگیز و پر از جادو که به اندازه کافی ترسناک است! (Kirkus Reviews)

– اثری هیجان‌انگیز با پیام‌های قوی برای پذیرش خود، دوست خوب بودن، و حل مسئله… (Common Sense Media)

کتاب طبقه وحشت مناسب چه کسانی است؟

این کتاب جذاب را به همه نوجوانانی که ا خواندن داستان‌های ترسناک لذت می‌برند، پیشنهاد می‌کنیم.

با جی. ای وایت بیشتر آشنا شویم:

یکی از نویسندگان محبوب حوزه کتاب کودک و نوجوان، جی. ای وایت است که با نوشتن داستان‌های ژانر وحشت، توانسته توجه و علاقه بسیاری از نوجوانان را به خودش جلب کند. از دیگر کتاب‌های محبوب این نویسنده می‌توان به «مدرسه مردگان» اشاره کرد. همچنین چهار رمان او از مجموعه Thickety مورد تحسین منتقدان واقع شده است.

در بخشی از کتاب طبقه‌ی وحشت می‌خوانیم:

الکس می‌دانست که آدم شجاعی نیست. او از ترن هوایی و آدم‌های خوش‌قیافه و اینکه در مکانی شلوغ گم بشود وحشت داشت. در راهروهای مدرسه وقتی سال‌بالایی‌ها، از روی عمد یا اشتباهی، به او تنه می‌زدند همیشه او بود که می‌گفت «ببخشید» و راهش را می‌کشید و می‌رفت. حتی موقع امتحان ریاضی از ترس عرق می‌کرد.

متأسفانه آن شرایط شجاعتی باورنکردنی لازم داشت. از آن جایی که الکس چنین شجاعتی در خودش نمی‌دید سعی کرد تصور کند اگر برادر بزرگترش بود، چه واکنشی به این موقعیت نشان می‌داد. سخت نبود. جان به همه‌چیز با خشونت پاسخ می‌داد. آن جعبه‌ی پر از دسته‌های شکسته‌ی بازی‌ که در خانه‌شان داشتند ا‌ثبات همین ماجرا بود.

الکس فکر کرد: جان توی اولین فرصت ضربه‌فنی‌ش می‌کرد.

به نظر الکس برادرش در کل پسری ابله بود با ضریب‌هوشی کمی بالاتر از ضریب‌هوشی یک زامبی. اما راه‌حلی به سبک جان، بهترین تیری بود که در ترکش داشت. به‌محض اینکه ناتاشا برمی‌گشت او را هل می‌داد و به زمین می‌انداخت، کلیدهایش را می‌قاپید و مثل برق از اتاق می‌زد بیرون و در را پشت سرش قفل می‌کرد.

الکس با خودش گفت: باید قبل از اینکه فرصت پیدا کنه طلسمم کنه غافلگیرش کنم. تنها راهش همینه.

یکی از پاهایش را به پایه‌ی تخت فشار داد و ژست قهرمانان دوی سرعت را گرفت. کل بدنش رو به در بود. هرازگاهی کش‌وقوسی می‌آمد و قولنج گردنش را می‌شکست ولی جز آن حرکت دیگری نمی‌کرد؛ فکر می‌کرد سربازی است که دارد نگهبانی می‌دهد.

سرانجام دستگیره‌ی در چرخید…
فهرست مطالب کتاب1: طبقه‌ی اشتباهی
2: صدای پشت در
3: چیزی که توی کوله‌پشتی بود
سگ گمشده
4: اتاق شگفتی‌های پلید
5: آن زندانیِ دیگر
6: اتاقِ مِه‌افشان
آقای بوتس
7: دختری که دنبال یک تک‌شاخ رفت
8: پلیدی زیبا
شبحِ توی آینه
9: آنچه در تاریکی می‌روید
10: گیاه‌آویز‌ها
11: سایه‌های دندان‌دار
زمینِ بازی
12: قصه‌ی یاسمین
13: فلجِ قلم
14: قطعه‌ی گمشده‌ی پازل
15: دروغ‌های خطرناک
کرمِ عدم
16: یک جفت چشم سُرخ
17: مشکل‌ها و راه‌حل‌ها
طبقه‌ی بالای تخت
18: طرفِ دیگر
19: قصه‌ی ناتاشا
20: خاله گریس
21: جادوی غیرمنتظره
22: هدیه





معرفی و دانلود کتاب طبقه‌ی وحشت | جی. ای وایت | انتشارات پرتقال