معرفی و دانلود کتاب عادات پنهان نوابغ | کریگ رایت | انتشارات یوشیتا



معرفی کتاب عادات پنهان نوابغتابه‌حال فکر کرده‌اید که آدم‌های نابغه چه ویژگی‌هایی دارند؟ کتاب عادات پنهان نوابغ اثر بی‌نظیر کریگ رایت است که با نگاه به 14 ویژگی کلیدی بسیار مهم نبوغ، این موضوع را به زیبایی شرح داده است. کریگ دیدگاه جدید و بسیار مهمی را مطرح می‌کند که با معیارهای سطحی و البته رایجی که از موفقیت در جامعه وجود دارد متفاوت است!

درباره کتاب عادات پنهان نوابغ:

احتمالا در دوران مدرسه،‌ در موقعیت‌هایی قرار گرفته‌اید که نمره پایینی از یک درس بگیرید. یا در یک مسابقه ورزشی یا هر رقابت دیگری، رتبه خوبی را به دست نیاورید. در این مواقع ممکن است از سمت اطرافیان یا والدین و یا حتی درون خود، خودتان را سرزنش کرده باشید! اما، تابه‌حال به زندگی نوابغ و بزرگانی که می‌شناسید فکر کرده‌اید؟

استیو جابز که او را به‌عنوان یکی از نوابغ دنیا می‌شناسیم، دوران دبیرستان را با معدل بسیار پایینی ترک کرد، پیکاسو موفق نشد که ریاضی کلاس چهارم را بگذراند. اگر قرار باشد نمونه این اتفاقات را با هم مرور کنیم، می‌بینید که اصلا کم نیستند! بااین‌حال ما همه این افراد مهم و بزرگ را به‌عنوان یک نابغه در یک حوزه خاص می‌شناسیم!

کتاب عادات پنهان نوابغ (The Hidden Habits of Genius) حاصل یک کاوش بی‌نظیر و شگفت‌انگیز است که کریگ رایت (Craig Wright) با بیانی جذاب و گیرا آن را نوشته است. کریگ برای نگارش و انتشار این کتاب، در حدود دو دهه زمان صرف کرده و به بررسی ماهیت این اصطلاح که عمیقاً در فرهنگ ما جا افتاده است، پرداخته.

کتاب عادات پنهان نوابغ به‌خوبی استدلال می‌کند که نبوغ چیزی فراتر از عقل و اخلاق کاری است و می‌توان عادات ذهنی را که باعث تفکر و اکتشاف بزرگ می‌شود، فعالانه آموخت و پرورش داد.

با خواندن این کتاب، به یک نابغه تبدیل نمی‌شوید! اما بررسی عادات پنهان نوابغ و شیوه تفکر خلاق و زندگی آن‌ها، شما را به فردی خلاق‌تر، موفق‌تر و در نهایت شادتر تبدیل می‌کند!

کتاب عادات پنهان نوابغ مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای همه افرادی که به‌دنبال مسیری برای موفقیت در شغل و زندگی، به کار گرفتن تفکر خلاق و فعالیت‌ تخصصی هستند مناسب است.

با کریگ رایت بیشتر آشنا شویم:

خالق «دوره نبوغ» محبوب دانشگاه ییل که به‌زیبایی ویژگی‌های نوابغ و چگونگی رسیدن به این نبوغ را آموزش داده است،‌ کسی نیست جز پروفسور کریگ رایت. کریگ میلتون رایت در سال 1944 در کارولینای شمالی به دنیا آمد و تحصیلات خود را در حوزه موسیقی ادامه داد. رایت استاد بازنشسته موسیقی دانشگاه ییل است که در تاریخ موسیقی تخصص دارد.

در بخشی از کتاب عادات پنهان نوابغ می‌خوانیم:

در سال 2014 رمان‌نویس بلندپرواز کاترین نیکولز آزمایشی انجام داد. او برای شرح رمان منتشر نشده‌ی خود یک نامه‌ی درخواست به پنجاه بنگاه ادبی با نام خود ارسال کرد و سپس همان نامه را به پنجاه بنگاه با نام «جورج لیر» فرستاد (چشمک). نوشته‌ی «جورج» هفده بار برای بازبینی پذیرفته شد در حالی که نوشته‌ی کاترین را تنها دو بار برای بازبینی پذیرفتند. حتی نامه‌های عدم پذیرشی که «جورج» دریافت کرد مهربان‌تر و دلگرم کننده‌تر از آنهایی بود که به کاترین فرستاده شد. در ادارات نیز در روند بررسی درخواست‌های شغلی، چنین تبعیض‌هایی در ارتباط با جنسیت یا نژاد دیده می‌شود. نکته‌ی شگفت‌انگیز در مورد سوگیری جنسیتی در نشر کتاب این است که از نظر آماری تقریباً نیمی از عوامل ادبی و بیش از نیمی از ویراستاران انتشارات‌ها زن هستند. این واقعیت که مردان از زمان‌های قدیم علیه زنان تبعیض قائل شده‌اند بر هیچ کس پوشیده نیست، اما این که زنان ممکن است تعصبات پنهانی نسبت به زنان دیگر داشته باشند می‌تواند شگفت‌آور باشد. مردان در حذف زنان از «انجمن نوابغ» آنقدر موفق بوده‌اند که حتی زنان نیز ارزش خود را دست‌کم گرفته‌اند.

اخیراً بیش از چهار هزار بزرگسال را مورد بررسی قرار دادم و از آن‌ها خواستم که ده‌ها نابغه در تاریخ فرهنگ غرب را نام ببرند. پاسخ‌دهندگان همه دانشجو بودند، 57 درصد زن و اکثراً بالای پنجاه سال، آن‌ها در برنامه‌ی دانشگاه یک روزه ثبت نام کرده بودند. برنامه‌ی دانشگاه یک روزه یک برنامه‌ی آموزشی مداوم است که در هفتاد و سه شهر ایالات متحده اجرا می‌شود. هدف من از نظرسنجی این بود که ببینم برای یافتن یک زن در فهرست نوابغ مردم، چه مقدار باید از خط اول لیست پایین بیایم؛ حتی در میان این اکثریت قوی از پاسخ دهندگان زن، اولین زن به طور میانگین در رتبه هشتم لیست واقع می‌شد. کسانی که نامشان بیشتر برده می‌شد دانشمندانی چون ماری کوری، روزالیند فرانکلین، آدا لاولیس ریاضیدان و نویسندگانی چون ویرجینیا وولف و جین آستین بودند که نام کوری در میان بیشتر لیست‌ها بود. اصلاً هیچ فیلسوف، معمار یا مهندس زنی در این لیست‌ها وجود نداشت.
فهرست مطالب کتابمقدمه‌ی مترجم
مقدمه: نشانه گرفتن هدف پنهان
فصل اول: موهبت یا سخت کار کردن؟ ضریب هوشی یا سؤالات فراوان؟
فصل دوم: نبوغ و جنسیت، این یک بازی فریب کارانه است
فصل سوم: گول حباب شگفت انگیز بودن را نخورید
فصل چهارم: مانند یک کودک به دنیا نگاه کنید
فصل پنجم: ایجاد اشتیاق برای یادگیری
فصل ششم: قطعه‌ی گمشده‌ی خود را پیدا کنید
فصل هفتم: از تفاوت خود استفاده کنید
فصل هشتم: افراد سرکش، ناسازگار و مشکل ساز
فصل نهم: مثل روباه باشید
فصل دهم: برعکس دیگران فکر کنید
فصل یازدهم: خوش شانس باشید
فصل دوازدهم: سریع حرکت کنید و همه چیز را در مسیر خود از بین ببرید
فصل سیزدهم: حالا استراحت کنید
فصل چهاردهم: زمان تمرکز!
خاتمه: نتایج غیرمنتظره
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب عادات پنهان نوابغ | کریگ رایت | انتشارات یوشیتا