دسته‌بندی نشده · فوریه 15, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب غوغای کاکتوس | فائقه درویش | نشر البرز



معرفی کتاب غوغای کاکتوسفائقه درویش در کتاب غوغای کاکتوس داستانی را روایت می‌کند که تمامی ماجراهای آن در یک بیمارستان روانی می‌گذرد. این کتاب اثری در ژانر اجتماعی و روان‌شناسانه است و سرشار از نمادها و تمثیل‌هاست که خوانندگان می‌توانند برداشتی آزادانه از نمادهای آن داشته باشند و ارتباطی فعال با متن برقرار کنند.

کتاب غوغای کاکتوس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر علاقه‌مند به رمان‌های ایرانی هستید و دوست دارید از یکی از نویسندگان نسل جدید رمانی اجتماعی و روان‌شناسانه بخوانید، این کتاب مناسب شماست.

با فائقه درویش بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی کتاب حاضر متولد سال 1365 است. فائقه درویش پیش از این کتابی با عنوان «یک ربع مانده به آخر» تألیف کرده که شخصیت اصلی آن دختری است که مبتلا به نقصی جسمانی است و این مسئله باعث شده اعتمادبه‌نفس خود را از دست بدهد.

درویش کتاب‌های دیگری نیز در دست تهیه دارد که مضمون عمده‌ی آن‌ها مسائل اجتماعی و مشکلات زنان در جامعه است.

در بخشی از کتاب غوغای کاکتوس می‌خوانیم:

این قلب ونوس بود که قدم‌هایش را به‌سمت تخت مهندس می‌کشاند. هرچه نزدیک‌تر می‌شد، ترسی ناشناخته او را فرامی‌گرفت. سَر برگرداند و نگاهی به راهرو انداخت. با دیدن نگهبان، خیالش آسوده شد. سرش را به صورت مرد نزدیک کرد و به‌آرامی گفت: «خوابی مهندس!؟» پلک‌های مهندس رو به آسمان باز شد. شعف از نگاهش بارید. با حرکتی سریع، از روی تخت پایین پرید و رو به دختر گفت: «سلام آسمانم. خواب می‌بینم یا بیدارم؟ تو واقعاً دوباره برگشتی؟» دختر از این واکنش مهندس ترسید. چند قدم به‌عقب برداشت و لبخندی مصنوعی زد.

«سلام مهندس جان! تو بیداری و من واقعاً برگشتم.» مهندس به دختر نزدیک‌تر شد. ونوس از جای خود تکان نخورد. این نزدیکی نه‌تنها او را نمی‌ترساند، بلکه برایش لذت‌بخش هم بود. فاصله‌ی میان آن‌ها، نگهبان را به در اتاق نزدیک‌تر کرد.

چشم‌های مشتاق مهندس، به صورت دختر دوخته شد.

«آسمان! این‌همه سال کجا بودی؟ وقتی به ته دره سقوط کردی، من هم با تو مُردم. از همون‌روز که فهمیدم تو رو کُشتن، من هم با تو کُشته شدم، ولی هرچی گشتم پیدات نکردم. دلم گواهی می‌داد زنده‌ای. گاهی صدای نفس‌هات رو می‌شنیدم. گاهی هم خوابت رو می‌دیدم.» اشتیاق دختر در شوق مهندس گره خورد و گفت: «من زنده‌ام، درست مثل تو که درون من زنده‌ای.» مهندس بر اعضای صورت او دقیق‌تر شد و به‌سختی لب‌هایش را تکان داد.
فهرست مطالب کتاببخش اول
پریشانی
عذاب وجدان
مهندس
آینه
اولین قدم
خودشناسی
ناخودآگاه
فیلسوف
تفکیک
مرگ شادی
معجزۀ دوستی
نمایش
فرار پرنده
چیزی شبیه نور
توقف در زمان
لذّت پرواز
قدرت باور
انقلاب
عصیان
خدا
تحول
تولدی دیگر
عبادت
فیلسوف در تب هجران
عشق
نقّاش روزگار
مجهول‌الهویه
قوانین دنیا
وفاداری
روزهای عاشقی
من خواهم مُرد
تعلق
جهان
وصال
بازگشت به‌عقب
بخش دوم
دنیای عاقل‌ها
لحظۀ دیدار
شناخت
ارتباط
دوئل
کما
اعتراف
حقیقت
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب غوغای کاکتوس | فائقه درویش | نشر البرز