دسته‌بندی نشده · آوریل 7, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب فرزند نیل | هاوارد فاست | انتشارات تاو



معرفی کتاب فرزند نیلکتاب فرزند نیل از هاوارد فاست سرگذشت پیامبری است که در خانه فرعون بزرگ شد. این رمان تاریخی، زندگی منحصر به فرد حضرت موسی (ع) را قبل و بعد از پیامبری روایت می‌کند و اطلاعاتی ارزشمند از مصر باستان را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

درباره کتاب فرزند نیل:

هاوارد فاست، نویسنده رمان‌های اسپارتاکوس و مزدور، در کتاب فرزند نیل (Moses, Prince of Egypt) سال‌های اولیه زندگی حضرت موسی را قبل از ورود به قصر فرعون تا زمانی که به مقام پیامبری نائل می‌شود روایت می‌کند. حضرت موسی در دیدگاه این نویسنده آمریکایی، جنگجویی آزادی‌بخش است که از مقامش به عنوان شاهزاده دست کشید و با سرسختی مردمش را از بردگی رها کرد. فاست که به دلیل مهارتش در داستان‌سرایی تحسین شده، این بار هم مهارت خود را در به تصویر کشیدن شخصیتی مقدس به نمایش گذاشته و خواننده را به قصر خاندان سلطنتی رامسس دوم دعوت می‌کند.

زندگی حضرت موسی در کنار خانواده فرعون مانند حرکت بر لبه تیغ است. او که همیشه خود را از اعضای کاخ بیگانه می‌داند می‌تواند فساد و تباهی حکومت را ببیند اما به عنوان کسی که سال‌ها با خانواده سلطنتی زندگی کرده دلبسته مادرش نیز هست. اما یک اتفاق تعادل این وزنه را بهم می‌زند و باعث می‌شود تا حضرت موسی تصمیم نهایی زندگی خود را بگیرد. او باور دارد برای نجات هزاران برده تحت ظلم فراخوانده شده و قصد دارد این ماموریت را حتی اگر به بهای جانش تمام شود به سرانجام برساند… .

کتاب فرزند نیل مناسب چه کسانی است؟

افرادی که به داستان‌های تاریخی علاقه دارند از مطالعه این داستان لذت خواهند برد.

با هاوارد فاست بیشتر آشنا شویم:

هاوارد فاست (Howard Fast) نویسنده برنامه‌های تلویزیونی و رمان‌های تاریخی بسیاری بود و در ایران بیشتر با کتاب اسپارتاکوس شناخته می‌شود. جالب است بدانید این نویسنده آمریکایی بعضی آثار خود را با نام‌های ای. وی. کانینگهام و والتر اریکسون منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب فرزند نیل می‌خوانیم:

روز بعد که موسی می‌باید به اتفاق مادرش نزد فرعون برود، مادر و پسر وارد قسمتی از کاخ سلطنتی شدند که موسی تا آن روز ندیده بود. موسی که به اتفاق مادرش می‌رفت، بعد از ورود به آن قسمت از کاخ، وارد تالاری شد که از وسعت آن وحشت کرد. طول آن تالار به مقیاس امروز پنجاه متر و عرض آن چهل متر بود و کف تالار را از سنگ‌های سیاه‌رنگ مخصوصی که از مصر علیا (جنوب مصر) می‌آوردند مفروش کرده بودند. موسی به دفعات کشتی‌های حامل سنگ سیاه را دیده بود که از نیل علیا می‌آمدند و از مقابل او می‌گذشتند و می‌رفتند.

تخت فرعون مصر، در صدر آن تالار وسیع قرار داشت و دو طرف تخت دو ستون مرتفع و ضخیم به چشم می‌رسید و شرح جنگ‌های رامسس دوم را با خط تصویری روی آن دو ستون نوشته بودند. خود تخت، از جهت ساختمان، شبیه به تخت‌های سلاطین قدیم مصر می‌نمود و برق جواهراتی که بر تخت نصب کرده بودند چشم‌های کم‌قوت را خسته می‌کرد.

در پشت تخت، روی دیوار تالار، یک نوع تابلوی نقاشی از طلای برجسته به‌وجود آورده بودند که رامسس دوم را در یک ارابۀ جنگی نشان می‌داد. آن تابلوی برجسته منظره‌ای بود از جنگ رامسس دوم با قوم “هاتی” و در آن جنگ فرعون مصر، سوار بر ارابۀ جنگی در پیکار شرکت کرد. وقتی موسی به اتفاق مادرش وارد تالاری شد که تخت سلطنتی آن جا بود، مشاهده کرد که رامسس دوم بر تخت نشسته است و تالار پر است از مردها و زن‌هایی که به مناسبت مرتبۀ خود اجازه داشتند که در تالارِ بارِعام سلطنتی حضور به‌هم برسانند. موسی در بین آن‌ها عده‌ای از خارجیان را هم دید و از مشاهدۀ البسه و آرایش موی سرشان متحیر شد.

در آن تالار تمام کسانی که حضور یافته بودند، از جمله خود موسی، دارای وسایل تزئین بودند غیر از خود فرعون.
فهرست مطالب کتاببه انگیزۀ انتشار کتاب
مقدمۀ نویسنده
در آغاز نوجوانی
در حضور رامسس دوم
در رصدخانه
خروج از کاخ سلطنتی
با رئیس معماران فرعون
در دکان سلمانی
راز تولد
خشم فرعون
در شهر تانیس
بازار برده‌فروشان
به سوی جنوب
در خانۀ یک پزشک گوشه‌نشین
برخورد با قشون قوم کوش
جنگ بزرگ ارتش مصر
در راه
شهر طلایی
یک واقعۀ غم‌انگیز
بازگشت
زادگاه
بازخواست از فرعون
به خاطر یک برده
فرار
شبانی در میدیان
ستم از حد می‌گذرد
انکار فرعون
فرعون می‌ترسد
در انتظار فرصت مناسب!
خروج از مصر
نابودی لشکریان فرعون
پس‌گفتار مترجم
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب فرزند نیل | هاوارد فاست | انتشارات تاو