دسته‌بندی نشده · آوریل 30, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب فه‌رهه‌نگا عه‌زیز کوردی – فارسی (به‌رگا 2، خ – غ) | سید فاخر علوی | انتشارات حسینی اصل



معرفی کتاب فه‌رهه‌نگا عه‌زیز کوردی – فارسی (به‌رگا 2، خ – غ)سید فاخر علوی مجموعه‌ای از 132000 واژه‌ی کردی را در فرهنگی سه‌جلدی به نام «فرهنگ عزیز» گرد آورده و معادل فارسی آن‌ها را مقابلشان نوشته است. کتاب فه‌رهه‌نگا عه‌زیز کوردی – فارسی (به‌رگا 2، خ – غ) جلد دوم این مجموعه است و از حروف «خ» تا «غ» را در بر می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب فه‌رهه‌نگا عه‌زیز کوردی – فارسی (به‌رگا 2، خ – غ):

زبان کردی یکی از زبان‌های هندواروپایی است که از زبان‌های زنده‌ی دنیا به حساب می‌آید. این زبان متکلمانی در بسیاری از کشورهای دنیا ازجمله ایران، ترکیه، عراق، سوریه، ارمنستان و… دارد. کردها حدود 30 تا 40 میلیون از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و به‌خاطر فرهنگ غنی و زبان شیرینشان در جهان شناخته‌شده‌اند. در کتاب فه‌رهه‌نگا عه‌زیز کوردی – فارسی با این زبان بیشتر آشنا می‌شویم.

سید فاخر علوی در کتاب حاضر مجموعه‌ای از 132 هزار واژه‌ی کردی را همراه با معادل فارسی‌شان در سه جلد گرد آورده که جلد دوم آن حروف «خ» تا «غ» را در بر می‌گیرد. از آنجا که زبان‌های فارسی و کردی از یک خانواده هستند و در تاریخی چندهزارساله در کنار هم زیسته‌اند، کتاب حاضر می‌تواند به‌خوبی بیانگر این ارتباط باشد.

نویسنده‌ی کتاب پیش رو که پیش از این فرهنگِ فارسی به کردیِ علوی را در چهار جلد منتشر کرده بود، نام فرهنگ کردی به فارسی خود را به یاد پدرش مرحومش «عزیز» گذاشته و امید دارد این کتاب پیوندی میان فارسی‌زبانان و کردزبانان در سراسر جهان باشد.

کتاب فه‌رهه‌نگا عه‌زیز کوردی – فارسی (به‌رگا 2، خ – غ) برای چه کسانی مناسب است؟

این فرهنگ سه‌جلدی مناسب کردزبانانی است که می‌خواهند بر زبان فارسی مسلط شوند.
فهرست مطالب کتابخ
د
ر
ز
ژ
س
ش
ع
غ
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب فه‌رهه‌نگا عه‌زیز کوردی – فارسی (به‌رگا 2، خ – غ) | سید فاخر علوی | انتشارات حسینی اصل