دسته‌بندی نشده · ژوئن 17, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب فیدو (ژنتیک جوانمردان خلاف مازوخیسم) | امید داداشی | انتشارات یمام



معرفی کتاب فیدو (ژنتیک جوانمردان خلاف مازوخیسم)روایتی حیرت‌‌انگیز از دنیایی که تحت سلطه حیوانات اداره می‌شود… کتاب فیدو (ژنتیک جوانمردان خلاف مازوخیسم) یکی دیگر از داستان‌های تخیلی امید داداشی است که با اتفاقات باورنکردنی و جذاب، انتظارات خوانندگان این ژانر را به خوبی برآورده می‌کند. این اثر با طرح سوالاتی عمیق از معنی عدالت و آزادی شما را به چالش می‌کشد و خاطره آن‌ تا مدت‌ها در ذهنتان باقی می‌ماند.

درباره کتاب فیدو (ژنتیک جوانمردان خلاف مازوخیسم)

بازار داستان‌های آخرالزمانی در سال‌های اخیر حسابی داغ شده و این تب‌وتاب، به نویسندگان ایرانی هم سرایت کرده است. تیغ تیز این داستان‌ها معمولا رفتارهای خودخواهانه و نژادپرستانه انسان‌ها را نشانه می‌رود: انفجارهای اتمی، جنگ‌های ویرانگر، نظام‌های طبقاتی ظالمانه و سواستفاده از طبیعت که بخش بزرگی از منابع حیاتی ما و حیوانات را نابود می‌کند. کتاب فیدو (ژنتیک جوانمردان خلاف مازوخیسم) هم یکی از رمان‌های وطنی است که در این ژانر نوشته شده و امید داداشی، نویسنده آن با گستره تخیل خود ما را شگفت‌زده کرده است.

رمان فیدو، روایت آینده‌ای دور است که در آن حیوانات به دلیل یک جهش ژنتیکی، فرمانروایی را به دست گرفته‌اند. این جامعه جدید به شدت طبقاتی است. یک تمساح عظیم الجثه در بالاترین جایگاه قدرت قرار گرفته، در رده بعد سگ‌هایی هستند که برای او نقش وزیر را ایفا می‌کنند و انسان‌ها در کف این هرم قرار دارند. حیوانات هوشمند با زیرکی و بی رحمی شوکه‌کننده خود انسان‌ها را به بردگی گرفته‌ و با یک پاکسازی عظیم، تمام خاطرات مربوط به دوران گذشته را از بین برده‌اند. اما با وجود قدرت بی حدو‌حصر، ‌ بعضی از حیوانات از این وضعیت راضی نیستند و مخالف رفتار ظالمانه با انسان‌ها هستند. به همین دلیل زمانی که فردی به اسم az12 نسبت به تصمیم فرمانروا اعتراض می‌کند، فیدو -یکی از فرماندهان قدرتمند که هنوز خاطره دنیای گذشته را فراموش نکرده- به کمک او می‌آید و آن‌ها در کنار هم تلاشی شجاعانه برای برگرداندن آزادی و عدالت را آغاز می‌کنند…

کتاب فیدو (ژنتیک جوانمردان خلاف مازوخیسم) مناسب چه کسانی است؟

این داستان جذاب را به طرفداران آثار تخیلی و آخرالزمانی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب فیدو (ژنتیک جوانمردان خلاف مازوخیسم) می‌خوانیم

فیدو بی‌آن‌که حالت نشستنش را تغییر دهد و با حالتی که هنوز پشتش به 12az بود سرش را برگرداند و برای چند ثانیه درون چشم او خیره شد. در ظلمت مطلق اتاق، چشم‌های فیدو مثل چراغ می‌درخشید. جملاتش را با معرفی چند‌باره‌ی خودش اینطور ادامه داد: من فیدو هستم. سر‌نگهبان و بالاترین مقام رسمی کنترل عبور و مرور و از مشاوران نزدیک فرمانروا.

تو به دستور من به معدن منتقل شدی. انتخاب تو از زمانی شکل گرفت که بر‌خلاف هم‌نوعانت در زمان استراحت روی تخته‌سنگی دراز می‌کشیدی و به فکر فرو می‌رفتی و مشغول لیسیدن انگشتان دستت نمی‌شدی. غذایت را با بی‌میلی می‌خوردی و در سقف آسمان خیره به دنبال چیزی می‌گشتی. به چه چیز فکر می‌کردی؟

12az مات و گنگ به فیدو نگاه می‌کرد و چیزی نمی‌گفت. او نمی‌دانست کسی تا به این حد او را زیر‌نظر داشته و تصور نمی‌کرد رفتار انسان‌ها تا به این حد کنترل شده باشد.

فیدو تمام قواره‌اش را چرخاند و از جایش بلند شد. چند قدم به سوی 12az پیش آمد و درست رو‌به‌رویش و به حالت صورت به صورت قرار گرفت و گفت: من تو را به خوبی می‌شناسم، پدرت را هم می‌شناسم، پدر‌بزرگ و اجدادت را هم می‌شناسم. بیشتر از چیزی که بتوانی فکر کنی عمر کرده‌ام و تمام زاده‌شدن‌ها و مردن‌هایتان را دیده‌ام. درست زمانی که فرمانروایی آغاز شد و تاریخ تحول شکل گرفت، من همراه فرمانروا بودم.

تمام موجودات این سرزمین، از گاو و گوسفندان گرفته تا شما انسان‌های کارگر را به خوبی می‌شناسم. زود‌تر از تمام شما از خواب بیدار می‌شوم و دیر‌تر از همه‌ی شما برای خواب در جایم آرام می‌گیرم. در این سال‌ها همه‌جور اتفاقی دیده‌ام. مرگ، خونریزی، تنبیه، تغییر شغل، اما یک چیز سال‌های سال بود که در این سرزمین جایی نداشت، اعتراض و امید.

تو تنها انسانی هستی که به شرایط زندگیت اعتراض کردی، هر چند کوتاه اما این موضوع مرا امید‌وار کرد که تو می‌توانی همان روح آزادی‌بخش این سرزمین باشی.
مشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب فیدو (ژنتیک جوانمردان خلاف مازوخیسم) | امید داداشی | انتشارات یمام