دسته‌بندی نشده · ژوئن 19, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب قدرت یک تیم مثبت | جان گوردون | شادن پژواک



معرفی کتاب قدرت یک تیم مثبتیکی از پرفروش‌ترین آثار وال استریت ژورنال! کتاب قدرت یک تیم مثبت راهنمایی برای بهبود عملکرد تیم است که توسط جان گوردون، ‌نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز نوشته شده و ابزاری قدرتمند برای ارزیابی محل کار به شما عرضه می‌کند.

درباره کتاب قدرت یک تیم مثبت

تصویری که رسانه از یک تیم موفق به ما نشان می‌دهد معمولا گروهی از افراد شاد و پرانرژی است که هرگز از کار خسته نمی‌شوند. آن‌ها در تمام لحظات درباره جاه‌طلبی‌هایشان حرف می‌زنند و بدون خستگی، از یک پروژه به سمت پروژه دیگر پرواز می‌کنند. اما این تصویر تا چه حد واقعی است؟ بیشتر افراد با دیدن این صحنه‌ها دلسرد و سرخورده می‌شوند و شرایط وقتی سخت‌تر می‌شود که رهبر تیم هم این دروغ را باور کند! در این حالت هدف‌گذاری اشتباه، حجم بزرگی از انتظارات برآورده نشده را شکل می‌دهد که بعید نیست به فروپاشی گروه منجر شود. اما اگر این تصویر دوست‌داشتنی و ستودنی اشتباه است پس تعریف درست از تیم موفق چیست؟ جان گوردون در کتاب قدرت یک تیم مثبت (The Power of a Positive Team) به این سوال ما پاسخ می‌دهد.

گوردون که سال‌ها در گروه‌های مختلفی عضو بوده و جایگاه‌های متفاوتی از عضو تازه وارد تا رهبر را تجربه کرده، ‌در این اثر پرفروش وال استریت ژورنال به ما می‌گوید «موفق» واژه اشتباهی برای ارزیابی وضعیت یک تیم است. او کلمه‌ «تیم مثبت» را پیشنهاد می‌دهد: گروهی که نسبت به وظایف و همدیگر متعهدند، برای ساختن یک فرهنگ سازمانی تلاش می‌کنند و هدفشان برقراری روابط منظم و خیرخواهانه برای ایجاد هماهنگی بین اعضا است. مثبت بودن به معنی ندیدن مشکلات نیست، اعضای این تیم می‌دانند که درست‌ترین کار بعد از بیان مشکلات تلاش برای حل آنهاست در حالی که یک تیم منفی، هیچوقت از این مرحله عبور نمی‌کند. بیان تمام ویژگی‌های تیم مثبت از حوصله متن خارج است، اما اگر مشتاق هستید روابط گروه کاری خود را بهبود ببخشید کتاب قدرت یک تیم مثبت را از دست ندهید. این اثر می‌تواند با راهکاری ساده اما کاربردی خود یک معجزه را در سازمان شما عملی کند!

نکوداشت‌های کتاب قدرت یک تیم مثبت

– یک راهنمای عملی برای انرژی دادن به تیم خود. (Adam Grant)

– جان و اصولش برای من و تیم من بسیار مفید بوده است. من شما را به خواندن این کتاب و کشف کلیدهای ایجاد یک تیم عالی تشویق می‌کنم. (Dave Roberts)

– این کتاب برای کمک به توسعه یک محیط با ارتباطات خوب بسیار سودمند است. مهم این است که بخشی از چیزی بزرگ‌تر از خودتان و ستاره تیم باشید. کتاب‌های جان برای اینکه بدانیم روزانه چه فعالیت‌هایی می‌خواهیم داشته باشیم بسیار مفید و تأثیرگذار بوده‌اند. (Sean McVay)

– من عاشق این کتاب دوست خوبم جان گوردون هستم. تجربه به من آموخته است که یک تیم می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد اما یک تیم مثبت می‌تواند کارهای خارق‌العاده‌ای انجام دهد. جان در بیان مثال‌های مختلف این مورد بسیار عالی عمل می‌کند. شک ندارم که دروس این کتاب به شما و تیم‌تان در دستیابی به توانایی‌های بالقوه شما کمک می‌کند. (Dabo Swinney)

کتاب قدرت یک تیم مثبت مناسب چه کسانی است؟

هر فردی که عضوی از یک تیم کاری یا حرفه‌ای است می‌تواند از آموزش‌های این کتاب استفاده کند.

با جان گوردون بیشتر آشنا شویم:

جان گوردون (Jon Gordon) نویسنده معروف اهل ایالات متحده آمریکا است که معمولا درباره موفقیت در سازمان‌ها و کار گروهی می‌نویسد. او که در رشته تدریس فارغ التحصیل شده، از محبوبیت گسترده‌ای در سطح جهان برخوردار است و آثار او به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌اند. گوردون علاوه بر نویسندگی، ‌ سخنران نیز هست و بیمارستان‌ها، ‌مدارس، دانشگاه‌ها و حتی باشگاه‌های ورزشی از آموزش‌های او استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است که کتاب‌های گوردون به زبان فارسی هم قابل تهیه هستند و از آن‌ها می‌توان به «نجار»، «قانون غر زدن»، «بذر»، «اتوبوس انرژی» و «کلمه‌ای که زندگی‌تان را تغییر می‌دهد» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب قدرت یک تیم مثبت می‌خوانیم

توجه به چیزهایی که من در مورد ایجاد فرهنگ گفتم، حالا می‌خواهم احتمالاً به مهم‌ترین کلید برای کمک به شما در خلق آن نزدیک شوم. برای ایجاد فرهنگ، باید مشخص کنید که چه هدفی دارید و می‌خواهید به چه چیزی مشهور شوید. من چند سال پیش شانس صحبت با خطوط هوایی سات‌وِست را داشتم. ‌آن‌ها به من گفتند که چطور مشاوران پیشنهاد داده بودند که برای تحویل چمدانِ مسافران، پول بیشتری از آن‌ها بگیرند زیرا رقبا هم داشتند همین کار را انجام می‌دادند و سوس‌وِست می‌توانست پول بسیار زیادی از این منبع جدید بدست آورد. سات‌وِست پیشنهاد ‌آن‌ها را در نظر گرفت اما در حین فرایند، از خودشان یک سوال مهم پرسیدند:

آیا این چیزی ست که ما به دنبالش هستیم؟ ‌آن‌ها یک راست رفتند سراغ بیانیه‌ی هدفشان:

«ارتباط دادن مردم با چیزی که در زندگی برایشان مهم است از طریق مسافرتِ هواییِ دوستانه، قابل‌اِعتماد و کم‌هزینه.»

‌آن‌ها درنهایت تصمیم گرفتند اگر روی مسافران هر روزه و سفر هوایی کم‌هزینه تمرکز کرده باشند، نباید حق‌الزحمه‌ای بابت چمدان‌ها بگیرند.

ممکن است فکر کنید که ‌آن‌ها پول زیادی را به خاطر تصمیمشان از دست دادند اما یک اتفاق جالب افتاد. مشتریان سات‌وِست شروع به زیاد شدن کردند؛ زیرا خط هوایی‌شان بابت چمد‌ان‌ها پولی نمی‌گرفت. ‌آن‌ها کمپین‌های تبلیغاتی به راه انداختند که این موضوع را نشان می‌داد که چمدان‌هایشان مجانی پرواز می‌کنند و ‌آن‌ها سهم بازار در فرایند را بدست آوردند. سود ‌آن‌ها به میزان حداکثری جدیدی رسید. این یک مثال عالی برای نشان دادن این موضوع ست که وقتی می‌دانید هدفتان چیست، تصمیم‌گیری کار راحتی می‌شود. وقتی فرهنگ شما تصمیماتتان را تعیین ‌کند، شما در مسیر درست به سمت نتایج مثبت قرار خواهید گرفت.





معرفی و دانلود کتاب قدرت یک تیم مثبت | جان گوردون | شادن پژواک