دسته‌بندی نشده · فوریه 23, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب قوانین سرشت انسان | رابرت گرین | نشر نوین



معرفی کتاب قوانین سرشت انسانرابرت گرین، این استاد حکمت و فلسفه در کتاب قوانین سرشت انسان راهنمایی برای فهم چیستی رفتار دیگران در اختیار ما می‌گذارد. اثری مهم که در ادبیات بین‌الملل ماندگار خواهد بود و افراد بسیاری از آموزش‌های آن بهره می‌برند.

درباره کتاب قوانین سرشت انسان:

اگر بخواهیم به شکلی مختصر و مفید این کتاب را تعریف کنیم، باید بگوییم راهنمای رمزگشایی از چهره پنهان آدم‌ها را در اختیار دارید. اگر می‌خواهید واقعیت‌های زندگی، احتمال تغییر دیگران و همین‌طور ظرفیت‌های خاموش هر انسان برای رشد را ببینید پس اثر ارزشمند و درستی را انتخاب کرده‌اید. کتاب قوانین سرشت انسان (The Laws of Human Nature) چکیده‌ای از گذشته نوع بشر است که می‌تواند راهنمای ما برای یک زندگی سالم و آگاهانه باشد.

چطور می‌توانیم خودمان را بشناسیم بدون اینکه قسمت‌های تاریک وجودمان را ببینیم؟ چطور می‌توانیم تغییرات دنیای امروز را درک کنیم اگر ندانیم درگذشته چه اتفاقی افتاده است؟ واقعیت این است که ما انسان‌ها، حیوانات اجتماعی هستیم. تقریبا هر چیزی که در زندگی ما می‌گذرد به روابطمان با دیگران بستگی دارد. به همین دلیل قوی‌ترین ابزاری که می‌توانیم برای حل مشکلاتمان پیدا کنیم، توانایی فهم دلایل رفتار انسان‌ها است.

زندگی ما به روابطمان با مردم بستگی دارد به همین دلیل دانستن اینکه چرا مردم کاری را که انجام می‌دهند، مهم‌ترین قدرتی است که می‌توانیم داشته باشیم. کلمات گرین فانوسی هستند که مسیر شناخت انگیزه‌های دیگران را برای ما روشن می‌کنند. با استفاده از راهنمایی‌های او می‌توانید قدرت درک انگیزه‌ها و محرک‌های افراد را پیدا کنید درحالی‌که حتی خودشان از آن‌ها آگاه نیستند.

این نویسنده پرفروش، با استفاده از مثال‌های تاریخی و شخصیت‌های مشهور به ما یاد می‌دهد چطور از احساسات جدا شویم تا خودمان را کنترل کنیم، چطور با دیگران همدلی کنیم تا بینشی نو به دست بیاوریم و در نهایت چگونه از خودمان در برابر هم نوایی با گروه محافظت کنیم. کتاب قوانین سرشت انسان به شکل‌های مختلفی به خوانندگان خود کمک می‌کند و از آموزه‌های آن می‌توان در محل کار، روابط شخصی و حتی مبارزات اجتماعی و مدنی استفاده کرد.

نکوداشت‌های کتاب قوانین سرشت انسان:

– درس‌های رابرت گرین پیام‌های عمیقی برای آموختن دارند. (Inc)
– گرین در تجزیه‌وتحلیل زندگی و فلسفه‌های شخصیت‌های تاریخی مهارت دارد و نتیجه تحلیل او برای تمام افراد جامعه کاربردی است. (The New York Times)
– راهنمایی مفصل اما روان برای اینکه چگونه از اشتباهات رایج انسانی دور بمانید و مانند یک شطرنج‌باز ماهر، زندگی را پیش ببرید. (Publishers Weekly)
– قوانین طبیعت جهانی هستند. برای درس گرفتن از دیگران لازم نیست با آن‌ها دوست، فامیل یا حتی هم دوره باشید. گاهی یک تصمیم شخصیتی تاریخی بیشتر از تمام آدم‌هایی که با آن‌ها برخورد داشته‌ایم زندگی ما را تغییر می‌دهد. (NewYork Journal of Books)

کتاب قوانین سرشت انسان مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب به علاقه‌مندان مباحث روان‌شناسی و افرادی که می‌خواهند درک درستی از اتفاقات و رفتارهای اطرافیانشان پیدا کنند پیشنهاد می‌شود.

با رابرت گرین بیشتر آشنا شویم:

رابرت گرین (Robert Greene) یکی از نویسندگان پرفروش نیویورک‌تایمز است. او آثار متعددی را درباره ماهیت و فلسفه وجودی انسان نوشته است و در ایران با کتاب‌های 48 قانون قدرت، هنر اغواگری و 33 استراتژی جنگ شناخته می‌شود. ویژگی خاص رابرت گرین در نویسندگی، توانایی بیان مطالب پیچیده به زبان ساده است که باعث شده او در سرتاسر جهان طرفدارانی سرسخت و وفادار پیدا کند.

در بخشی از کتاب قوانین سرشت انسان می‌خوانیم:

آدم‌ها اغلب با ارسال سیگنال‌های ضدونقیض خود را لو می‌دهند؛ مثلاً برای اینکه حواستان را پرت کنند از شما تعریف و تمجید می‌کنند، اما زبان بدنشان آشکارا حالتی منفی دارد. این کار آن‌ها را از فشار تظاهر کردن رها می‌کند و نوعی حس آسودگی به آنان می‌بخشد. آن‌ها کاملاً مطمئن‌اند که شما به کلمات و سخنانشان توجه می‌کنید و متوجه ناهمخوانی کلام و بدنشان نخواهید شد. به طور مشابه، مراقبِ عکس این حالت هم باشید.

شخصی سخنی آزاردهنده و نیش‌دار می‌گوید و به طور مستقیم شما را نشانه می‌گیرد، اما آن را با لبخندی ملیح و حس شوخ‌طبعی بیان می‌کند، طوری که اگر صرفاً به نشانه‌ها توجه کنیم، انگار یک شوخی ساده و بامزه است. ظاهراً اگر شما هم آن را غیر از این ببینید و نخندید، بی‌ادبی کرده‌اید؛ اما درواقع، خصوصاً اگر این حالت چند مرتبه اتفاق بیفتد، شما باید به کلام فرد بیشتر توجه کنید تا زبان بدن او. آن‌ها با این کار، خشم و عداوت سرکوب‌شدۀ خویش را اظهار می‌کنند. به آدم‌هایی که از شما تعریف و تمجید (حتی چاپلوسی) می‌کنند، اما برق و شعفی در چشمشان پدیدار نمی‌شود توجه کنید. این ممکن است نشانه‌‌ای مبنی بر حسادت آنان باشد.
فهرست مطالب کتابمقدمۀ مترجم
مقدمه
1: بر هیجانات‌ خود چیره شوید
قانون غیرمنطقی بودن
2: خوددوستی را به همدلی تبدیل کنید
قانون خودشیفتگی
3: پشت نقاب‌های آدم‌ها را ببینید
قانون نقش بازی کردن
4: عیار شخصیت آدم‌ها را بسنجید
قانون رفتار اجباری
5: محبوب و دور از دسترس باشید
قانون سیری‌ناپذیری
6: با دید وسیع‌تری به قضایا بنگرید
قانون کوته‌بینی
7: آدم‌ها را با تأیید عقیده‌ای که دربارۀ خودشان دارند نرم کنید
قانون تدافعی بودن
8: شرایط را با تغییر نگرش‌تان تغییر دهید
قانون خودتخریب‌گری
9: نیمۀ تاریک خود را بشناسید
قانون سرکوب کردن
10: مراقب خودباوریِ شکننده باشید
قانون حسادت
11: از محدودیت‌هایتان آگاه باشید
قانون خودبزرگ‌پنداری
12: به مردانگی یا زنانگیِ درون‌تان متصل شوید
قانون کلیشه‌های جنسیتی
13: برای زندگی‌تان غایت مقصود داشته باشید
قانون بی‌هدفی
14: مراقب باشید توسط گروه پایین کشیده نشوید
قانون هم‌رنگی با جماعت
15: اقتدار درونی‌تان را بیدار کنید
قانون بی‌وفایی
16: خصومت نهفته در ظاهر صمیمی آدم‌ها را ببینید
قانون پرخاشگری
17: از زمانۀ خود فراتر بروید و جاودانه شوید
قانون شکاف بین نسل‌ها
18: یاد مرگ باشید و به آن بیندیشید
قانون غفلت از مرگ
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب قوانین سرشت انسان | رابرت گرین | نشر نوین