معرفی و دانلود کتاب قیام کاوه، سرنگونی ضحاک: مجموعه داستان‌های شاهنامه – جلد چهارم | محسن دامادی



معرفی کتاب قیام کاوه، سرنگونی ضحاک: مجموعه داستان‌های شاهنامه – جلد چهارمآیا از خواندن اشعار حماسی شاهنامه به زبان ساده لذت می‌برید؟ کتاب قیام کاوه، سرنگونی ضحاک به نگارش محسن دامادی نمونه‌ای زیبا و خواندنی از داستان‌های شاهنامه است. سادگی زبان و گیرایی بی‌نظیر این کتاب می‌تواند به‌راحتی شما را به خودش جذب کند.

درباره کتاب قیام کاوه، سرنگونی ضحاک:

یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین بخش‌های شاهنامه فردوسی،‌ سرنگونی ضحاک و به خاک افکنده شدن او است. کتاب قیام کاوه، سرنگونی ضحاک چهارمین جلد از مجموعه داستان‌های شاهنامه (Shahnameh) است که محسن دامادی با هنرمندی خاص خودش، آن را به رشته تحریر درآورده و با اشعار فردوسی حکیم،‌ لابه‌لای نثرها،‌ به آن زیبایی بخشیده است.

موضوع این بخش از شاهنامه مربوط به دورانی از ایران است که زیر سلطه پادشاهی تاری قرار داشت. در این دوران، کاوه آهنگر با زیرکی و جوانمردی بی‌نظیری قیام می‌کند و رستاخیزی را در ایران شکل می‌دهد. داستان این بخش از شاهنامه بسیار جذاب و گیراست و می‌تواند خون ملیت‌گرایی را در شما به جوش آورد.

با خواندن کتاب قیام کاوه، سرنگونی ضحاک با بخشی از تاریخ کهن ایران زمین آشنا می‌شوید. گفتنی است برخی از افراد داستان قیام کاوه و سرنگونی ضحاک را آنقدر دور از حقیقت می‌بینند که از آن با عنوان افسانه یاد می‌کنند. درحالی‌که فردوسی (Ferdowsi)،‌ داستان‌های خودش را دروغ و افسانه نمی‌داند. ساختار کتاب به این شکل است که نویسنده بخش‌هایی از شاهنامه را با بیانی شیوا و زبان ساده امروزی نگاشته و در ادامه هر بخش،‌ ابیات مربوط به آن را که در شاهنامه وجود دارد، قرار داده است. این نثر روان و ساده‌فهم به شما کمک می‌کند که ارتباط خود را با داستان کتاب و متن آن حفظ کرده و بدون هیچ دشواری آن را بخوانید. با خواندن کتاب قیام کاوه، سرنگونی ضحاک از جذاب‌ترین داستان شاهنامه لذت ببرید.

کتاب قیام کاوه، سرنگونی ضحاک مناسب چه کسانی است؟

کتاب قیام کاوه، سرنگونی ضحاک برای همه کسانی که از خواندن داستان‌های حماسی شاهنامه و تاریخ ایران کهن لذت می‌برند، بسیار مناسب است.

با محسن دامادی بیشتر آشنا شویم:

عرصه فیلم،‌ ادبیات و نویسندگی ایران،‌ از افراد توانمندی تشکیل شده است که با هنر بی‌نظیر خود،‌ یادگارهای ارزشمندی را برجای گذاشته‌اند. محسن دامادی بدون شک یکی از این افراد توانمند و بی‌نظیر است که در آسمان نویسندگی و کارگردانی ایران می‌درخشد. او که بیشتر به دلیل فعالیت‌های سینمایی خودش مشهور است، فعالیت حرفه‌ای خود را با نویسندگی فیلم «آپارتمان شماره ۱۳» آغاز کرد. همچنین دامادی در نگارش و تدوین مجموعه داستان‌های شاهنامه بی‌نظیر عمل کرده و آثار جذابی را با اقتباس از شاهنامه فردوسی نوشته است.

در بخشی از کتاب قیام کاوه، سرنگونی ضحاک می‌خوانیم:

پادشاهیِ ضحاک بر ایران، گویی همان سودای سروریِ ضحاک بر جهان بود.

ضحاک چون شاه ایران شد در فکرِ سپاهیانی وفادار بود. این سپاه از بینِ دلاوران (گُردانِ) ایرانی و تازی انتخاب و فرماندهانی بر آنها گماشته شد. ضحاک در کاخِ جمشید بر تختِ پادشاهی نشست، تا جهان چون نگینی بر انگشتریِ او باشد.

از ایران و از تازیان لشکری
گزین کرد گُردانِ هر کشوری

سوی تختِ جمشید بنهاد روی
چو انگشتری کرد گیتی به روی

ضحاک بر تختِ جمشید نشست، نه مکانی که تختِ جمشید نام دارد و در استانِ فارس ایران است.

برای جمشید شاه راهی نماند جز آنکه کاخ، تخت و تاج، دارایی، همسران، دختران و سپاهیان خود را برای ضحاک بگذارد و از ایران فرار کند.

برفت و بدو داد تخت و کلاه
بزرگی و دیهیم و گنج و سپاه
فهرست مطالب کتابپادشاهیِ جمشید
غرورِ جمشید!
مَرداس، شاه تازیان
دیدار ابلیس با ضحاک
پیشنهادِ شیرینِ ابلیس!
نقشه‌ی کشتنِ پدر
ضحاک بر جای پدر
ابلیس آشپز شد!
ابلیس پزشک شد!
جمشید و روزگارِ تباهی
ضحاک، پادشاهِ پارس!
کابوسِ ضحاک
ضحاک از تخت افتاد!
فریدون زاده شد
فریدون و اندیشه‌ی انتقام
فریادِ خشمِ کاوه‌ی آهنگر
کاوه در میانِ مردم
درفشِ کاویانی
قیامِ کاوه، عَزمِ فریدون
اندیشه‌ی کُشتنِ فریدون!
گذر از اروند رود
دیدار با دختران جمشید!
کُندروی پیشکار!
ضحاک، جایی همان حوالی!
روزگارِ سیاه ضحاک
ضحاک از بام به کاخ رفت!
نخستین فرمانِ فریدون شاه
سرنوشتِ تلخِ ضحاک
پندِ شاعر!
سخن پایانی
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب قیام کاوه، سرنگونی ضحاک: مجموعه داستان‌های شاهنامه – جلد چهارم | محسن دامادی