دسته‌بندی نشده · جولای 9, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب لحظات لطف: هنگامی که خدا ناگهان بر زندگی ما تاثیر می‌گذارد | نیل دونالد والش



معرفی کتاب لحظات لطف: هنگامی که خدا ناگهان بر زندگی ما تاثیر می‌گذاردبه نظر شما خدایی وجود دارد؟ نیل دونالد والش در کتاب لحظات لطف در مورد لحظاتی از زندگی ما انسان‌ها صحبت می‌کند که خداوند حضورش را در زندگی نشان می‌دهد و ما را در آغوش می‌کشد. این اثر جذاب تجربه‌های واقعی مردم از حضور معجزه‌آسای خداوند در زندگی را دربردارد که برخی از این لحظات به شیوه‌های مختلف در زندگی ما نیز وجود داشته است.

درباره کتاب لحظات لطف

در دهۀ 1960 پرسش وجود خداوند، بسیار مطرح بود. خیلی‌ها این سؤال را داشتند، مردم دربارۀ آن صحبت می‌کردند، این پرسش روی سپر اتومبیل‌ها نقش بسته و تقریباً به شکل یک تکیه‌کلام یا پدیدۀ فرهنگی درآمده بود. البته هیچ کس واقعاً فکر نمی‌کرد خدا وجود ندارد. این فقط شیوۀ جالبی بود برای آن که به عنوان یک جامعه به خودمان اجازه دهیم دربارۀ نقش خدا در زندگی‌مان گفت‌وگو کنیم.

اکنون سال‌های 1990 را پشت سر گذاشته‌ و وارد قرن بیست و یکم شده‌ایم، اما هنوز به دنبال راهی برای مهر ورزیدن هستیم. ولی چگونه می‌توانیم یکدیگر را در آغوش بکشیم، در حالی که حتی همدیگر را نمی‌شناسیم و فاصلۀ زیادی بین ما وجود دارد؟ ما حتی نمی‌توانیم خودمان را در آغوش بکشیم، چون همین مشکل را با خودمان هم داریم. ما حتی به خود اجازه نمی‌دهیم که بکوشیم به خودمان و دیگران عشق بدهیم، چون این کار احمقانه به نظر می‌رسد و از مد افتاده است. این کارها متعلق به دورۀ گذشته بود و ما آدم‌های رشدیافته‌ای هستیم. پس بهتر است به کار و زندگی‌ خود برسیم. مگر نه؟ کار خود را انجام دهیم، صورت‌ حساب‌هایمان را بپردازیم، به وظایف خود عمل کنیم، قول‌هایمان را نگه‌ داریم، در آرامش باشیم و تا می‌توانیم مشکلات کم‌تری به وجود بیاوریم. باشد؟ آیا می‌توانیم فقط همین کار را بکنیم و دست از موهومات برداریم؟

نیل دونالد والش (Neale Donald Walsch) هنوز پرسش سال‌های دهۀ شصت را مطرح می‌کند. در کارهای روزانۀ ‌ما عشق کجاست؟ و خدا کجای زندگی ما قرار دارد؟ ظاهراً اینطور به نظر می‌رسد که هنوز بسیاری از ما به دنبال یافتن پاسخ هستیم.

کتاب لحظات لطف (Moments of Grace) اثری عاشقانه برای در آغوش کشیدن خداست. والش در این کتاب سوالی اساسی را مطرح می‌کند آیا بسیاری از مردم حضور خداوند را در زندگی لمس می‌کنند؟ او این حضور را لحظات لطف می‌نامد و به این موضوع می‌پردازد که افراد بعد از تجربه لحظات لطف چه می‌کنند؟ برخی آن را کنار می‌گذارند، برخی در مورد آن‌ها هیچ نمی‌گویند، برخی آن‌ها را می‌نویسند و… اما بعضی مانند افراد حاضر در این کتاب لحظات لطف زندگیشان را با دیگران به اشتراک می‌گذارند تا دیگران نیز از آن‌ها الهام بگیرند و یا بیاموزند.

در واقع پیام کتاب لحظات لطف این است که در زندگی ما لحظاتی پیش می‌آید که پروردگار قدم پیش می‌گذارد و ما را در آغوش می‌گیرد. این در آغوش کشیدن‌ها به روش‌های گوناگونی شکل می‌گیرد و شما بسیاری از آن‌ها را در این اثر مشاهده خواهید کرد. این کتاب شامل تجربیات واقعی مردم در این زمینه است که والش آن‌ها را گردآوری کرده است.

او این تجربیات واقعی را همراه با تفسیرها و مطالب غنی خود در این کتاب پیش روی ما گذاشته است. با خواندن این اثر در مورد معجزات و چگونگی به وجود آمدن آن‌ها در زندگی انسان‌ها می‌آموزیم. درباره‌ی سحر خداوند، شرایط خارق‌العاده، رویدادهایی که توضیحی برای آن‌ها وجود ندارد و… خواهیم خواند. خدا وجود دارد این هم یکی از دلایلش!

نکوداشت‌های کتاب لحظات لطف:

– این کتاب آغوش بزرگی برای خداست… در مورد لحظاتی از زندگی ما صحبت می‌کند که خدا به زندگی ما قدم می‌گذارد و ما را بزرگ در آغوش می‌گیرد. برخی ممکن است داستان‌های این کتاب را تصادفی بنامند، اما نویسنده نیل دونالد والش، آن‌ها را لحظات لطف می‌نامد. (بررسی آمازون)

– کتاب لحظات لطف احساس خوبی از نوع احساس خدا است؛ بسیار الهام بخش و البته کمی عجیب. والش پس از فروش فوق‌العاده مجموعه گفتگوهایش با خدا، بار دیگر با این مجموعه داستان‌های الهام‌بخش و واقعی بازمی‌گردد. (Publishers Weekly)

کتاب لحظات لطف مناسب چه کسانی است؟

اگر به دلیل مشکلات و سختی‌های زندگی امید خود به خداوند را از دست داده‌اید، خواندن این کتاب می‌تواند برایتان راهگشا و الهام‌بخش باشد. این کتاب نوری دوباره به دل‌هایمان می‌آورد و نقش خداوند را در زندگیمان پررنگ‌تر از همیشه می‌کند.

نیل دونالد والش را بیشتر بشناسیم

نیل دونالد والش به عنوان یک پیام‌آور معنوی امروزی شناخته می‌شود که مطالبش همچنان جهان را به شیوه‌های عمیقی تحت تاثیر قرار می‌دهد. او قبل از اینکه گفتگو مشهور خود با خداوند را تجربه کند، در جستجوی معنای معنوی زندگی بود. مجموعه کتاب «گفتگو با خدا» برگرفته از تجربیات زندگی شخصی اوست که تاکنون به 37 زبان ترجمه شده، میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار داده و تحولات مهمی در زندگی روزمره آن‌ها ایجاد کرده است. کتاب «گفتگو با خدا» به تعریف دوباره خدا پرداخته و پارادایم‌های معنوی را در سراسر جهان تغییر داده است. نیل دونالد والش تلاش کرده تا درک جدیدی از زندگی و خدا برای مردم ایجاد کند.

جملات برگزیده کتاب لحظات لطف

– همۀ بیماری‌ها خودساخته هستند. حتی پزشکان هم می‌بینند که چگونه مردم خودشان را بیمار می‌کنند.

– چگونگی نگاه شما به آن چه آفریده شده است و نه آن چه در ابتدا آفریده شد، تجربۀ شما می‌شود. شما در واقع همان را دریافت می‌کنید.

– ترفند زندگی این است که رویدادها را بدون قضاوت فقط مشاهده کنید. آن‌ها را این یا آن ننامید. در ورطۀ افکار منفی فرو نیفتید. فقط یک مشاهده‌کنندۀ بی‌طرف باشید.

– لحظات لطف آن اوقاتی هستند که خدا از راه‌هایی بسیار واقعی، مستقیم و دیده‌شدنی در زندگی ‌ما دخالت می‌کند. در آن لحظات، رویدادی کوچک یا بزرگ پیش می‌آید که موجب تغییر مسیر می‌شود.

در بخشی از کتاب لحظات لطف می‌خوانیم

هنگامی که شرایط بر وفق مراد نیست، روزهای تعطیلات و عیدها سخت می‌گذرند. اگر چه این روزها برای شادی و خوشحالی در نظر گرفته شده‌اند، اما می‌توانند غم‌انگیز و اندوهبار باشند. داستان تری و داستان‌های بیان‌نشدۀ بی‌شمار اشخاص دیگر نشانگر این نکته است. اما همان گونه که داستان تری نشان داد، چنین روزهایی می‌توانند التیام‌بخش نیز باشند، زیرا در چنین زمانی‌هایی فرهنگ و سنت‌ها یادآور رازهای بزرگ زندگی هستند و قلب آدم‌ها نرم‌تر می‌شود.

می‌تواند ماه رمضان باشد یا رش هشنه یا بلتان، تفاوتی نمی‌کند. همۀ سنت‌ها و فرهنگ‌ها روزها و اوقات خاصی دارند که عمیق‌ترین خرد و بالاترین شادی‌ها از طریق مراسم و یادبودها، رقص و آواز، گردهمایی‌های خانوادگی و سهیم شدن خوشی‌ها و جشن گرفتن خود زندگی، آشکارا ابراز می‌شوند.

اما در ابتدای یکی از کریسمس‌ها کوین دنکا حال و حوصلۀ جشن و شادی را نداشت، بلکه برعکس احساس تنهایی و جدایی شدیدی می‌کرد. او با خود فکر کرد: «اگر فقط آن‌ها می‌فهمیدند! اگر فقط می‌توانستند دست از عیب‌جویی بردارند! اگر فقط….»

سوء تفاهم عمده‌ای در خانوادۀ کوین ایجاد شده بود. خواهرش تقریباً اصلاً با او حرف نمی‌زد. برادرش هم از او خشمگین بود. حتی پدرش هم به میان ماجرا کشیده شده بود و با او مخالفت می‌کرد. اگر چه کریسمس زمان جر و بحث نبود، اما کوین با اندوه دریافت، نمی‌تواند رنجشی را که به علت قضاوت‌های ناعادلانۀ خانواده‌اش پیدا کرده است، نادیده بگیرد.

او با شوهر خواهرش در کاری شریک شده و این اختلاف‌ها از آن جا پیش آمده بود. همه می‌گفتند کوین مطابق قرار خود عمل نکرده است. کوین با خود فکر کرد: «اگر آن‌ها فقط گوش می‌دادند! فقط من هستم که در این باره منصفانه عمل کرده‌ام. فقط من. فقط من!»
فهرست مطالب کتابپیش‌گفتار
بخش یکم: هنگامی که مسیر زندگی تغییر می‌کند
بخش دوم: کاخ‌های بسیاری وجود دارند
بخش سوم: اتومبیل‌سواری
بخش چهارم: معجزه رخ می‌دهد
بخش پنجم: صدای بی‌صدا
بخش ششم: او هم آواز می‌خواند؟
بخش هفتم: پیام‌آوری از بهشت؟
بخش هشتم: یک بدبیاری مبارک
بخش نهم: نقشه‌های الهی
بخش دهم: و کودکی خردسال آن‌ها را هدایت خواهد کرد
بخش یازدهم: دوست ما که در آسمانی
بخش دوازدهم: سفرهای روح
بخش سیزدهم: سرزمین سایه‌ها
بخش چهاردهم: دیدن مقدس در هر لحظه
بخش پانزدهم: استعداد پیش‌گویی
بخش شانزدهم: استعداد درمانگری
بخش هفدهم: یک نشانۀ هزاردلاری
بخش هجدهم: همچون نوایی گوش‌نواز
بخش نوزدهم: پیام یک مادر
بخش بیستم: دعوت
بخش بیست و یکم: آشنایی با تجربه‌کنندگان
سپاس‌نامه





معرفی و دانلود کتاب لحظات لطف: هنگامی که خدا ناگهان بر زندگی ما تاثیر می‌گذارد | نیل دونالد والش