دسته‌بندی نشده · فوریه 21, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب ماشین تحریر عجیب | تام هنکس | نشر نون



معرفی کتاب ماشین تحریر عجیبتام هنکس، بازیگر توانا، این بار در کتاب ماشین تحریر عجیب، قلم در دست گرفته تا در زمینه‌ی نویسندگی نیز طبع‌آزمایی کند. کتاب حاضر مجموعه‌ای از 17 داستان کوتاه است که موفق شده عنوان یکی از بهترین کتاب‌های سال یواس‌اِی‌تودی و ان‌پی‌آر را کسب کند و در صدر پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های نیویورک تایمز و ساندی تایمز بنشیند.

درباره‌ی کتاب ماشین تحریر عجیب:

یک روزنامه‌نویس در شهری کوچک با دیدگاه‌های قدیمی درباره‌ی جهان مدرن. یک کهنه‌سرباز جنگ جهانی دوم که با جراحت‌های روحی و جسمی خود دست‌به‌گریبان است. یک هنرپیشه‌ی دست‌چندم که ناگهان به شهرت می‌رسد. چهار دوست که در حال سفر به ماه با موشک هستند. این‌ روایت‌ها تنها بخش کوچکی از کتاب ماشین‌تحریر عجیب (Uncommon Type) را تشکیل می‌دهند.

تام هنکس (Tom Hanks)، در کتاب حاضر، که نخستین اثر داستانی اوست، 17 داستانی را روایت می‌کند که سرشار از احساس، طنز و بصیرتی عمیق‌اند. هنکس، در این مجموعه، انسان را با تمام ناتوانی‌ها و ضعف‌هایش مورد توجه قرار داده و به دشواری‌های حسی و عاطفی او پرداخته، اما وضعیت انسان تنها نکته‌ی مشترک این 17 داستان نیست؛ عنصری دیگر هم در این مجموعه ایفای نقش می‌کند: ماشین‌تحریر.

نویسنده‌ی کتاب حاضر، که خود از دوستداران ماشین‌تحریر است و مجموعه‌ای از ماشین‌تحریرهای قدیمی و جدید را جمع‌آوری می‌کند، این وسیله‌ی انسان‌ساخته را در تمامی داستان‌هایش جای داده؛ گاهی این حضور در مرکز داستان است، و گاه نقشی فرعی در روایت‌ها ایفا می‌کند.

هنکس، با نگارش این داستان‌های کوتاه، نشان داده که در عرصه‌ی نویسندگی نیز تواناست و می‌توان او را یکی از چهره‌های نوظهور ادبیات معاصر به حساب آورد. او مجموعه‌ای گرد آورده که هر یک داستانی غافلگیرکننده، هوشمندانه و دلگرم‌کننده را روایت می‌کند، به‌طوری که توانایی هنکس در داستان‌نویسی را می‌توان با توانایی شگفت‌انگیز او در بازیگری مقایسه کرد.

افتخارات کتاب ماشین تحریر عجیب:

– یکی از بهترین کتاب‌های سال به انتخاب یو‌اس‌اِی‌تودی
– یکی از بهترین کتاب‌های سال به انتخاب ان‌پی‌آر
– از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
– از پرفروش‌ترین کتاب‌های ساندی تایمز

نکوداشت‌های کتاب ماشین تحریر عجیب:

– آشکار شد که تام هنکس نویسنده‌ای باهوش و طنزپرداز است که ذهنی بی‌نهایت غافلگیرکننده دارد. لعنت به او! (استیو مارتین)
– مجموعه‌ای سرگرم‌کننده. (میل آن ساندی)
– نقطه‌ی قوت این مجموعه نجابت و احساسات است. (ساندی تایمز)
– درنهایت، اگر تام هنکس را دوست دارید _ مگر کسی هم پیدا می‌شود که او را دوست نداشته باشد؟ _ از کتاب ماشین‌تحریر عجیب لذت می‌برید. (اِی‌ام نیویورک)

کتاب ماشین تحریر عجیب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر علاقه‌مند به داستان‌های کوتاه هستید، خواندن کتاب ماشین‌تحریر عجیب ناامیدتان نخواهد کرد.

با تام هنکس بیشتر آشنا شویم:

شهرت نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر مرهون فعالیت او در زمینه‌ی بازیگری است. تام هنکس، که یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ستاره‌های سینماست، تا کنون شش بار نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار و دو بار برنده‌ی این جایزه شده است. علاوه‌بر این، او افتخارات زیادی دیگری را نیز در زمینه‌ی بازیگری کسب کرده است.

هنکس در سال 2017 وارد عرصه‌ی نویسندگی شد و کتاب «ماشین‌تحریر عجیب» را منتشر کرد. این کتاب موفق شد نظر مثبت مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند.

در بخشی از کتاب ماشین تحریر عجیب می‌خوانیم:

هنوز مریض بودم و هوش و حواسم سر جایش نبود، بنابراین نمی‌توانستم تلویزیون را روشن کنم. از تنظیمات سیستم مرکزی تلویزیون سر درنمی‌آوردم. تنها چیزی که روی صفحه ظاهر می‌شد کانال هتل باغ آفتابی بود که زیبایی‌ها و جاذبه‌های تمام شعبه‌های باغ آفتابی را در سراسر دنیا نشان می‌داد. قرار بود به‌زودی شعبه‌های جدیدی در اوانزویل، ایندیانا؛ اوربانا، ایلینوی؛ و فرانکفورتِ آلمان افتتاح شود. سیستم تلفن هتل هم برایم غریبه بود. هر بار گوشی را برمی‌داشتم یک صدای ضبط‌شده‌ی ثابت را می‌شنیدم. گرسنه بودم، پس پایین رفتم تا در لابی از دستگاه فروش خودکار خرید کنم.

دستگاه‌ها داخل اتاق جداگانه‌ای قرار داشتند که میز کوچکی هم آن جا بود، با کاسه‌های سیب و دستگاه‌های فروش غلاتِ صبحانه. از هر کدام کمی برداشتم. یکی از دستگاه‌ها قطعه‌های پیتزا می‌فروخت، یکی دیگر لوازم آرایش می‌فروخت، شامل چند رقم داروی سرماخوردگی. بعد از چهار بار تلاش برای اینکه دستگاه را وادار کنم اسکناس بیست دلاری مچاله‌ام را قبول کند، چند تا کپسول و قرص و چند تا قطره‌ی یک‌بارمصرف خریدم با چیزی به نام «بمب تقویتی!» که داخل یک بطری کوچک بود و روی جلدش کلی در مورد خواص دارو لاف زده شده بود، در مورد آنتی‌اکسیدان‌ها و آنزیم‌ها و تمام چیزهای خوب و مفیدی که توی برگ چغندر سوئیسی و یک نوع خاص از ماهی هست و همگی در آن دارو به کار رفته بود.

وقتی به اتاق برگشتم از هر کدام از خریدهایم دوتایش را برداشتم و یک نوشیدنی درست کردم، فویل دور بسته‌ها را پاره کردم، درپوش‌های محافظ کودک را از روی بطری‌ها باز کردم، و بمب تقویتی را با یک حرکت سر کشیدم.
فهرست مطالب کتابسه هفته‌ی خسته‌کننده
شب کریسمس 1953
سیاحتی در شهر نور
امروز در شهر، با هَنک فیسِت – فیلی در اتاق چاپ
به مارس خوش آمدید
یک ماه در خیابان گرین
آلن بین به‌علاوه‌ی چهار
امروز در شهر، با هَنک فیست – آزاد در نیویورک
معرفی بازیگران
یک آخر هفته‌ی استثنایی
مکاشفات قلب من
امروز در شهر، با هنک فیست – بازگشت از بازگشت به گذشته
گذشته برای ما مهم است
پیش ما بمانید
برو سراغ کاستاس
امروز در شهر، با هَنک فیسِت – اسپرانزای اِوانجلیستِ شما
استیو وانگ حرف ندارد





معرفی و دانلود کتاب ماشین تحریر عجیب | تام هنکس | نشر نون