معرفی و دانلود کتاب مثل آب باش دوست من: آموزه‌هایی از بروس لی | شانون لی



معرفی کتاب مثل آب باش دوست من: آموزه‌هایی از بروس لیشفاف بودن و زلال ماندن در دنیا، سخت‌ترین کار در زندگی است! کتاب مثل آب باش دوست من اثر خواندنی شانون لی، دختر بروس ‌لی مشهور است. او در این کتاب براساس آموزه ها و خاطرات بروس لی، زیباترین مبانی و نکات شفافیت در زندگی را بیان می‌کند و هرآنچه را برای تبدیل شدن به یک فرد بهتر در زندگی نیاز دارید، به شما ارائه می‌دهد.

درباره کتاب مثل آب باش دوست من:

چند دقیقه به یک رودخانه، دریا یا حتی آب درون لیوانی که روی میزتان قرار دارد فکر کنید! طبیعت آب به همین لطافتی است که در ذهنتان نقش بست. آب همان عنصری است که اگر تخته سنگی را در مسیرش قرار دهید، هرگز متوقف نمی‌شود! آنقدر به جریان یافتن خودش ادامه می‌دهد تا سرانجام راهی را برای عبور و جاری شدن پیدا کند. آیا شما هم همین ویژگی‌های خارق‌العاده آب را در زندگی شخصی‌تان دارید؟

کتاب مثل آب باش دوست من (Be Water My Friend) با بیانی جذاب و گیرا، تعالیم فلسفی بروس ‌لی، رزمی‌کار بزرگ چینی، را به شما می‌آموزد. شانون لی (Shannon Lee) با هنرمندی زیبایی در این کتاب تلاش کرده است که آموزه‌های فلسفی پدرش را منتشر کند. خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند که به بهترین نسخه از خودتان تبدیل شوید و در مسیر انسان بهتری بودن حرکت کنید.

در کتاب مثل آب باش دوست من در مقابل یک مکتب انسانی متعالی برای رشد شخصیتی و خودشکوفایی قرار می‌گیرید. لی در تلاش است که در هر فصل از این کتاب، بهترین و غنی‌ترین تعالیم فلسفه فکری و زندگی پدرش را بیان کند. او نگاه جدیدی را به شما ارائه می‌دهد که همواره کمک می‌کند، مسائل پیرامون خودتان را با دقت و ظرافت بیشتری بررسی کنید و در این مسیر به یک انسان والا تبدیل شوید.

کتاب مثل آب باش دوست من، شبیه به یک دعوت الهام‌بخش است که همه را به تلاش برای خودشکوفایی و نگاهی جدید به زندگی رهنمون می‌کند.

اقتباس سینمایی از کتاب مثل آب باش دوست من:

فیلم_مستند مثل آب باش (Be Water) یک اقتباس بسیار موفق از این کتاب است که در سال 2020 به کارگردانی بائو نگوین ساخته شد. این اثر آمریکایی و انگلیسی بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. مستند مثل آب باش به‌خوبی مسیر طولانی‌ای را که به ظهور بروسلی_به‌عنوان یک نماد شاخص_ منجر شد، به نمایش می‌گذارد.

نکوداشت‌های کتاب مثل آب باش دوست من:

– یک راهنمای الهام‌بخش. (Publishers Weekly)
– یک راهنمای فوق‌العاده برای بینش‌های جاودانه بروس‌لی. (Jeff Chang)
– یادبودی الهام‌بخش برای علاقه‌مندان لی و کسانی که مهارت‌های رشد شخصی خود را تقویت می‌کنند. (Kirkus Reviews)
– یک کتاب ضروری برای طرفداران لی و کسانی که به دنبال هدف در زندگی هستند. بسیار توصیه می‌شود. (Library Journal, starred review)
– دختر بروس‌لی به درس‌ها و فلسفه‌های ماندگار پدرش روح می‌بخشد. همان‌طور که لی می‌گوید: «ذهن خود را خالی کنید» و بگذارید کلمات او در شما غرق شوند. (Newsweek)

افتخارات کتاب مثل آب باش دوست من:

_ عنوان بهترین کتاب سال 2020 وبسایت بارنز اند نوبل

کتاب مثل آب باش دوست من مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنبال یک هدف متعالی در زندگی و در جست‌وجوی مسیری درست برای تبدیل شدن به یک انسان بهتر هستید، قطعا از خواندن این کتاب جذاب لذت می‌برید.

با شانون لی بیشتر آشنا شویم:

کمتر کسی را پیدا می‌کنید که بروس لی را نشناسد و یا شرح هنر رزمی و بازیگری او را نشنیده باشد. بروس لی هم در زمان خودش و حتی هم اکنون، یک اعجوبه بی‌نظیر و ماهر در مبارزه، بازیگری و همچنین تفکرات و دیدگاه‌های فلسفی است. شانون ایمری لی، دختر بروس لی تلاش کرده تا این دیدگاه‌های فلسفی را به رشته تحریر درآورد. او که در کالیفرنیای آمریکا به آمده است به‌عنوان یک زن موفق رزمی‌کار، بازیگر و بازرگان برجسته اهل ایات متحده آمریکا شناخته می‌شود. شانون بهترین و درخشان‌ترین آموزه‌های فلسفی پدرش را در این کتاب بیان کرده و در سال 2020 آن را منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب مثل آب باش دوست من می‌خوانیم:

انسان باید در زندگی خود نرم و انعطاف‌پذیر باشد؛ انعطاف‌ناپذیری و سختی برای مردگان است. انعطاف‌پذیری از ویژگی‌های زندگی و انعطاف‌ناپذیری از ویژگی‌های مرگ است. انعطاف‌پذیری، بدن، ذهن و روح را شامل می‌شود. بنابراین، انعطاف‌پذیر باشید. یکی از ساده‌ترین و مهم‌ترین درس‌های آب، قابلیت انعطاف‌پذیری آن است. اگر قطعه سنگی را در آبی بیندازیم که در جریان است، جریان آب برای عبور از این قطعه سنگ، خود را با آن سازگار می‌کند. این یکی از درس‌هایی است که پدر من آن روز در نوجوانی آموخت و دریافت که آب، استعاره‌ای برای گونگ‌فو است. وقتی او سعی کرد آب را بگیرد، آب از لای انگشتانش عبور کرد. وقتی او سعی کرد با مشت به آب ضربه بزند، آب از مشت او خارج شد و هیچ آسیبی ندید. از آن به بعد پدر من در هر جا که فرصت می‌کرد، خواه در کلاس هنرهای رزمی یا در سایر تعاملات خود دربارۀ اهمیت نرمش ذهنی و انعطاف‌پذیری صحبت می‌کرد.

همچنین او درس مربوط به تفاوت میان درخت بامبو و درخت بلوط در مقابل طوفان‌های سهمگین که از استاد ییپ آموخته بود را به‌طور مرتب بازگو می‌کرد. سختی و انعطاف‌ناپذیری درخت بلوط در نهایت منجر به نابودی آن می‌شود، همانطور که ذهن یا نگرش سخت و ‌انعطاف‌ناپذیر می‌تواند شما را از یادگیری و رشد باز دارد و در نتیجه با گذشت زمان منجر به بروز استرس و نارضایتی در وجود شما می‌شود. اگر نتوانید در تفکر یا پاسخگویی به موقعیتی، انعطاف‌پذیر باشید، گزینه‌های موفقیت، رشد و شادی را محدود می‌کنید؛ بنابراین، چگونه می‌توانیم انعطاف‌پذیر و پاسخگو و متمرکز باقی بمانیم؟ همانطور که قبلاً بیان شد حاضر بودن یک اصل و آگاهی از آنچه اتفاق می‌افتد اصل مهم دیگری است که به شما کمک می‌کند تا در واکنش‌های خود انعطاف‌پذیر باشید.
فهرست مطالب کتابمقدمۀ مترجم
پیشگفتار
فصل اول: طبیعت آب
فصل دوم: فنجان خالی
فصل سوم: شاگرد ابدی
فصل چهارم: رقابت
فصل پنجم: ابزار
فصل ششم: موانع
فصل هفتم: باران شدید
فصل هشتم: رفع شکاف‌های موجود
فصل نهم: شیوۀ مهار ضربۀ مشت
فصل دهم: دوستان من
کلام آخر





معرفی و دانلود کتاب مثل آب باش دوست من: آموزه‌هایی از بروس لی | شانون لی