دسته‌بندی نشده · مارس 16, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب مدل کسب و کار اشتراکی: خلق مشتری خودکار در همه صنایع | جان واریلو



معرفی کتاب مدل کسب و کار اشتراکی: خلق مشتری خودکار در همه صنایعرگ حیاتی کسب‌وکار شما مشتریانِ تکرارشونده هستند. اما شاید مشتریان بی‌ثبات، و رقبا بی‌رحم باشند. پس چگونه می‌توانید از جریان مداوم کسب‌وکارهای تکراری اطمینان حاصل کنید؟ جان واریلو در کتاب مدل کسب و کار اشتراکی به این سؤال پاسخ می‌دهد و شما را راهنمایی می‌کند.

درباره‌ی کتاب مدل کسب و کار اشتراکی:

کتاب پیش رو به شما می‌گوید که چگونه از مدل کسب‌وکار اشتراکی در کسب‌وکارتان استفاده کنید. ایجاد مدل کسب‌وکاری که در آن مشتریان همواره به آن کسب‌وکار بازگردند و جریان درآمدی تکرارشونده‌ای به وجود آورند، از جمله مؤثرترین راهکارهای شکل‌گیری و ادامه یافتن پیشرفت است و شاید مهم‌تر از آن شیوه‌ی خلق کسب‌وکاری است که بیشتر دارایی به حساب می‌آید تا کار.

جان واریلو، نویسنده‌ی کتاب مدل کسب‌وکار اشتراکی (The automatic customer)، اقتصاد اشتراکی نوظهور را همچون یک فرصت ویژه و استثنایی برای کسب‌وکارهایی قلمداد می‌کند که به‌خوبی می‌دانند «مشترکان» بهتر از «مشتریان»اند و قادرند، با تبدیل مشتریان به مشترکان، جریان درآمدی تکرارشونده‌ای به وجود آورند که سرانجام به رشد و ارزشمندی آن کسب‌وکار منجر شود.

کتاب پیش رو در اصل نشانه‌ای است برای کسب‌وکارهایی که بر اشتراک بنا شده‌اند. آن چیزی که مخاطب کتاب مدل کسب و کار اشتراکی را از همان ابتدا به مطالعه‌ی ادامه‌ی کتاب تشویق می‌کند، ذکر مثال‌هایی از سازمان‌های مشهوری همچون واتس‌اَپ در حوزه‌های گوناگون است. این مثال‌ها به‌ روشنی تصور غلط را در مورد کاربرد بیشتر اشتراک در نرم‌افزارهای ابری‌محور، بازی‌ها و شرکت‌های رسانه‌ای محو می‌کند و به‌خوبی نشان می‌دهد که چطور هر کسب‌وکاری، بدون در نظر گرفتن اندازه و نوع صنعتش، این پتانسیل را دارد که با گرفتن مدل اشتراکی مناسب و ایجاد جریان درآمدی تکرارشونده، مدل کسب‌وکار کنونی خود را ارتقا بخشد یا بر اثر این رویکرد، شرکت کاملاً جدیدی را پایه‌گذاری کند.

کتاب مدل کسب‌وکار اشتراکی، متنی جذاب همراه با استراتژی‌های منحصربه‌فرد و فنی است که آن‌ها را هم‌زمان ارائه می‌دهد و به این شکل به یکی از کتاب‌های مهم و خودآموز برای تمام افرادی که به مدل کسب‌وکار اشتراکی فکر می‌کنند تبدیل شده است. جان واریلو، در کنار توضیح دادن داستان و در بسیاری از اوقات، پشت پرده‌ی سازمان‌های موردعلاقه‌ی مردم، با توصیه‌های عملی و راه‌حل‌های اجرای این توصیه‌ها، کمک بزرگی به شما می‌کند که می‌تواند به بالا رفتن موج کسب‌وکارهای اشتراک‌محور ختم شود.

مطالعه‌ی 40 صفحه‌ی ابتدایی این کتاب موجب می‌شود که در کسب‌وکار خود بازبینی اساسی انجام دهید. کتاب حاضر به‌درستی شرح داده است که به چه دلیل درآمد اشتراکی باید به عنوان قسمتی از کسب‌وکار شما قرار گیرد، برای رسیدن به جریان درآمدی تکرارشونده از چه مدل‌هایی می‌توان استفاده کرد، در فرایند ایجاد مدل کسب‌وکار اشتراکی از چه شاخص‌های مهم عملکردی برای حفظ و رصد موفقیت آن می‌توان بهره برد و با چه تکنیک‌هایی می‌توان در جنبه‌های روان‌شناختی مشتریان در راستای بالا بردن فروش اشتراک و کم کردن روی‌گردانی از اشتراک تأثیر گذاشت.

نکوداشت‌های کتاب مدل کسب و کار اشتراکی:

– چه کسب و کار شما در حال انفجار باشد و چه در رکود گیر کرده باشد، چیزی وجود دارد که می‌توانید از جان واریلو در این کتاب بیاموزید. (CHRIS GUILLEBEAU)

– مشتری خودکار شما را وادار می‌کند تا کل تجارت خود را مجدداً مورد بررسی قرار دهید. این یک مورد درخشان برای این است که چرا درآمد اشتراکی باید بخشی از هر شرکت باشد. (JAY BAER)

– در تجارت امروز مشتری همیشه وفادار است. مشتری خودکار نقشه شما برای ایجاد کسب و کاری است که بارها و بارها برایتان سود ایجاد می‌کند. (JOHN JANTSCH)

کتاب مدل کسب و کار اشتراکی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید و مشتریان پروپاقرص داشته باشید، این کتاب برای شماست.

با جان واریلو بیشتر آشنا شویم:

جان واریلو (John Warrillow)، نویسنده‌ی کتاب «ساخته‌شده برای فروش»، بنیانگذار یک شرکت مبتنی بر اشتراک به نام The Value Builder System است که در آن مشاوران به صاحبان شرکت کمک می‌کنند تا ارزش کسب و کار خود را افزایش دهند. قبل از آن، او Warrillow & Co را تأسیس کرد، یک تجارت تحقیقاتی مبتنی بر اشتراک که به شرکت‌های Fortune 500 در بازار و به صاحبان مشاغل کوچک کمک می‌کرد. همچنین او سخنران و ستون‌نویس محبوب Inc.com است.

در بخشی از کتاب مدل کسب و کار اشتراکی می‌خوانیم:

تصور کنید تصمیم گرفته‌اید با خانوادۀ خود برای تعطیلات به آتلانتا سفر کنید. دو راه برای مدیریت این سفر وجود دارد. می‌توانید همچون اکثر مردم در صف‌های طولانی جاذبه‌های گردشگری شلوغی که در تعطیلات تابستانی به خانواده‌ها خدمات می‌دهند بایستید؛ یا می‌توانید کل سفر را آسان کنید و با پرداخت پول، خود را به اول همۀ صف‌ها برسانید.

زمانی‌که به فرودگاه می‌رسید، می‌توانید مثل بقیه در صف پیشخان معمولی پذیرش بایستید یا می‌توانید صف را رد کنید و، با فرض در اختیار داشتن یکی از آن کارت‌های اعتباری لوکس، از میز پذیرش بیزنس‌کِلَس برای پروازتان استفاده کنید. می‌توانید برای گذر از صف بازرسی ویژه نیز همان کارت رؤیایی خود را نشان دهید.

زمانی‌که به هتل رسیدید، می‌توانید مستقیماً به پیشخان پذیرش مسافران سطح طلایی مراجعه کنید، چون هرچه باشد شما هزینۀ بیشتری پرداخت می‌کنید.

صبح که شد، تصمیم می‌گیرید فرزندان خود را به پارک تفریحی سیکس فِلَگز اور جورجیا ببرید و وارد مسیر آی_85 شوید. می‌توانید با بقیۀ مسافران در ترافیک بمانید، اما شما برنامه‌ریزی کرده و پِی اِن گو پیچ پس را خریده‌اید، که این امکان را به شما می‌دهد تا وارد لاین اختصاصی رانندگانی شوید که دسترسی به لاین با ترافیک کمتر را خریده‌اند.

زمانی‌که به سیکس فلگ می‌رسید، می‌توانید به‌راحتی بلیت یک‌روزه بخرید. اما این را در نظر بگیرید که الان ماه ژوئیه (فصل تابستان) است و بچه‌های شما مشتاق‌اند تا همۀ بازی‌ها را امتحان کنند. بنابراین، با پرداخت 45 دلار برای هریک از اعضای خانواده فلش پس درجۀ طلایی می‌خرید تا مدت زمان انتظار در صف بازی‌ها را به‌ نصف کاهش دهد.

تا ظهر روز اول تعطیلات تابستانی، شما صدها دلار برای رفتن به اول صف در پنج صف متفاوت پرداخته‌اید و درعوض به تعطیلات لذت‌بخش‌تری دست یافته‌اید.

مدل اشتراک اول صف یعنی فروش اولویت دسترسی به گروهی از مشتریان. این مدل توسط صنعت نرم‌افزار محبوبیت یافت، اما هر شرکتی که مشتریانش تمایل داشته باشند با پرداخت پول صف خدمات را دور بزنند می‌تواند از آن استفاده کند.
فهرست مطالب کتابسخن ناشر
پیشگفتار مترجم
مقدمه
بخش یک: مشترکان بهتر از مشتریان‌اند
فصل یک: چه ‌کسی در اقتصاد اشتراکی برنده می‌شود؟
فصل دو: چرا به مشتریان خودکار نیاز دارید؟
بخش دو: نُه مدل کسب‌وکار اشتراکی
فصل سه: مدل وب‌سایت عضوپذیر
فصل چهار: مدل بوفۀ آزاد محتوا
فصل پنج: مدل باشگاه خصوصی
فصل شش: مدل اول صف
فصل هفت: مدل کالای مصرفی
فصل هشت: مدل جعبۀ شگفت‌انگیز
فصل نه: مدل ساده‌کننده
فصل ده: مدل شبکه‌ای
فصل یازده: مدل ذهن آسوده
بخش سه: کسب‌وکار اشتراکی خود را بسازید
فصل دوازده: حساب‌وکتاب
فصل سیزده: چاه ویل نقدینگی یا چشمۀ جوشان نقدینگی؟
فصل چهارده: روان‌شناسی فروش اشتراک
فصل پانزده: رشد و توسعۀ کسب‌وکار
فصل شانزده: بیشتر بیندیشید
منابع توصیه‌شده





معرفی و دانلود کتاب مدل کسب و کار اشتراکی: خلق مشتری خودکار در همه صنایع | جان واریلو