دسته‌بندی نشده · آوریل 5, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب مدیر وقت شناس و هدفمند | کن بلانچارد | شادن پژواک



معرفی کتاب مدیر وقت شناس و هدفمندکن بلانچارد، مربی افسانه‌ای کسب‌وکار، با همکاری استیو گاتری در کتاب مدیر وقت شناس و هدفمند درباره‌ی پدیده‌ای شیطانی سخن می‌گویند که بسیاری از ما گرفتارش هستیم و خانواده، اموال و زندگی ما را نابود کرده است. این پدیده چه نام دارد؟ وقت‌کُشی!

درباره‌ی کتاب مدیر وقت شناس و هدفمند:

این تجربه‌ها برای همه‌ی ما آشناست: تکلیف دشواری داریم اما آن را شب آخر انجام می‌دهیم؛ امتحان بسیار مهمی پیش رو داریم اما درس خواندن را به شب قبل از امتحان موکول می‌کنیم؛ همیشه وقت گذراندن با خانواده را به تعویق می‌اندازیم و به‌دنبال فرصت بهتری هستیم؛ کارهای بی‌اهمیت را اول انجام می‌دهیم و زمانی که دیگر خسته و کلافه شده‌ایم، نوبت کارهای مهم فرا می‌رسد. اما چرا این کارها را می‌کنیم و چطور می‌توانیم از این وضعیت خلاص شویم؟ با کتاب مدیر وقت شناس و هدفمند (The On-Time, On-Target Manager) همراه شوید تا پاسخ این پرسش‌ها را دریافت کنید.

کن بلانچارد (Ken Blanchard) و استیو گاتری (Steve Gottry) در کتاب پیش رو داستان مدیری میانی به نام باب را روایت می‌کنند که تمایل دارد همه‌چیز را دقیقه نودی انجام دهد. این خصوصیت باب باعث شده او ضرب‌العجل‌ها را از دست بدهد، همواره سعی در توجیه خود داشته باشد، و درنهایت، کارایی‌اش به‌شدت پایین بیاید. اما شخصی با سِمت مدیر ارشد بهره‌وری به کمک باب می‌آید تا با سه عارضه‌ی منفی اهمال‌کاری‌اش مقابله کند.

تأخیر، کار ضعیف و فشار عصبی ناشی از وقت‌کُشی سه عارضه‌ای هستند که وقت‌کشی و اهمال‌کاری به بار می‌آورد و بلانچارد و گاتری در طول 13 فصل این کتاب به ما یاد می‌دهند که آن‌ها را کنار بگذاریم و به فردی وقت‌شناس و هدفمند تبدیل شویم.

اگر شما هم اهل اهمال‌کاری هستید، همین حالا دست‌به‌کار شوید و خواندن این کتاب را به فرصت دیگر موکول نکنید. کتاب مدیر وقت شناس و هدفمند، با زبانی ساده و با تکیه بر روش‌های کاربردی، شما را گام‌به‌گام یاری می‌کند تا به فردی مؤثر در زندگی و کار خود تبدیل شوید.

نکوداشت‌های کتاب مدیر وقت شناس و هدفمند:

– کتاب مدیر وقت شناس و هدفمند به خوانندگان کمک می‌کند تا از زمانشان به‌شکلی بهینه استفاده کنند و فعالیت‌هایشان را اولویت‌بندی کنند تا در هر زمینه‌ای به نتایج خارق‌العاده‌ای دست پیدا کنند؛ در کار، در خانه و در اجتماعاتشان. (مایکل هری)

– کتابی کاربردی که توصیه‌هایی برای غلبه بر اهمال‌کاری ارائه می‌دهد… این کتاب را حتماً بخوانید! (فیل هاجز)

– وقت‌کشی نکنید… کتاب مدیر وقت شناس و هدفمند را بخوانید! و یک نسخه از آن را به هر کسی بدهید که اهمال‌کاری می‌کند. (باب بین)

کتاب مدیر وقت شناس و هدفمند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم اهل به تعویق انداختن کارها هستید و اهمال‌کاری جزئی جدانشدنی از زندگی شماست، این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا سبک زندگی دیگری را برگزینید.

با کن بلانچارد و استیو گاتری بیشتر آشنا شویم:

کن بلانچارد نویسنده، سخنران و مشاور کسب‌وکار است. از این مربی آمریکایی با عنوان یکی از الهام‌بخش‌ترین، قدرتمندترین و دلسوزترین افراد در دنیای کسب‌وکار امروز یاد می‌شود. بلانچارد کتاب‌های بسیاری نوشته که بسیاری از آن‌ها به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها راه پیدا کرده‌اند و شهرتی برای او به ارمغان آورده‌اند. از جمله کتاب‌های موفق این نویسنده می‌توان به کتاب «مدیر یک‌دقیقه‌ای»، مجموعه‌ی «نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند!»، «راز» و بسیاری آثار دیگر اشاره کرد.

استیو گاتری مالک و مدیر یک شرکت بزرگ و معروف تبلیغاتی در آمریکاست. این مدیر آمریکایی کتاب‌هایی را با همکاری نویسندگان دیگر به رشته‌ی تحریر درآورده و در زمینه‌ی فیلم‌نامه‌نویسی برای کودکان نیز فعالیت می‌کند.

در بخشی از کتاب مدیر وقت شناس و هدفمند می‌خوانیم:

مردم اغلب به این دلیل که تصویر روشنی از مهم‌ترین موارد در ذهن‌شان ندارند، وقت‌کُشی می‌کنند و برای دانستن موارد مهم، باید بدانند که کجا بوده‌اند، الان کجا هستند و به کجا خواهند رفت.

آن‌ها وقت تلف می‌کنند، زیرا نمی‌دانند که به تأخیر انداختن کارها، باعث تصمیم‌گیری و عملکرد ضعیف و عدم حصول نتایج مطلوب خواهد شد.

وقت‌کُشی آن‌ها در زمانی که علاقه‌مند به انجام کاری می‌باشند، به دلیل فقدان تعهد لازم به اهداف والاتر، ایده‌های متعالی‌تر، وظایف مهم‌تر و مواردی از این دست می‌باشد. باید بدانیم که تفاوت فاحشی بین علاقه‌مند بودن به انجام یک کار و متعهد بودن به آن کار، وجود دارد. برای مثال، مسئله ورزش کردن را در نظر بگیرید؛ افراد علاقه‌مند همه جور بهانه‌ای برای خود می‌تراشند که کار امروز را به فردا بیاندازند، مثلاً می‌گویند «امروز وقتش نیست»، «خسته‌ام»، «باران می‌آید»، «کارهای دیگری دارم» و «یک روز (یا یک هفته و یا یک ماه) تأخیر مشکلی پیش نمی‌آورد». در مقابل، افراد متعهد اصلاً عذر و بهانه نمی‌آورند. آن‌ها به نتایج فکر می‌کنند و می‌گویند این کاری است که برای خود انجام می‌دهم، اگر هوا خیلی گرم و یا بارانی است، به جای ورزش معمولی، یک پیاده‌روی تند در یک جای سرپوشیده انجام می‌دهم.
فهرست مطالب کتابپیش‌گفتار
مقدمه
فصل اول: تأخیر در یک روز مهم
فصل دوم: تغییرات پیش رو
فصل سوم: اولین پ
فصل چهارم: اولین آزمون
فصل پنجم: انکار
فصل ششم: دومین پ
فصل هفتم: ضوابط
فصل هشتم: غرق در تفکر
فصل نهم: این دیگر الفبای کیست؟
فصل دهم: شبی دیگر را در تفکر گذراندن
فصل یازدهم: دیگر بس است!
فصل دوازدهم: هدف‌مند و وقت‌شناس
فصل سیزدهم: بهترین راه حل
سخن آخر: یادداشت‌های شخصی نویسندگان
شما می‌توانید تفاوت ایجاد کنید…
درباره نویسندگان





معرفی و دانلود کتاب مدیر وقت شناس و هدفمند | کن بلانچارد | شادن پژواک