دسته‌بندی نشده · مارس 13, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب مروارید اژدها | یون ها لی | انتشارات پرتقال



معرفی کتاب مروارید اژدهایون‌ها لی در کتاب مروارید اژدها ما را به سفری میان‌سیاره‌ای می‌برد. در این سفر جون، نوجوانی که می‌تواند به هر چیز عجیب و غریب و جالبی که می‌خواهد تبدیل شود، دنبال برادرش می‌گردد. برادر جون به آرزویش برای عضو شدن در ارتش فضایی پشت‌پا زده و جهان را برای یافتن مروارید اژدها زیر پا گذاشته است. این اثر فانتزی نامزد جایزۀ گودریدز در شاخۀ کودک و نوجوان شده است.

درباره‌ی کتاب مروارید اژدها:

داستان ماجراجویانه‌ای که در کتاب مروارید اژدها (Dragon Pearl) با آن همراه می‌شویم، داستان جست‌وجوی فداکارانۀ نوجوانی به نام جون است که به‌دنبال برادرش می‌گردد، اما نه یک جست‌وجوی ساده! جون در حقیقت یک روباه است که می‌تواند به هر حالتی که خواست تغییر شکل بدهد. خانوادۀ منحصر به‌ فرد او حق ندارند در ارتش فضایی عضو شوند، اما برادر جون راه این کار را پیدا کرده است. فرار برادر از این ارتش خانوادۀ جون را در بهت و حیرت فرو می‌برد و همین ناباوری باعث می‌شود که جون به فکر فرار از خانه بیفتد تا برادرش را پیدا کند. برادری که به طمع یافتن مروارید اژدها به آرزوی دیرینه‌اش برای عضویت در ارتش فضایی پشت‌پا زده است.

یون‌ها لی (Yoon Ha Lee) در کتاب مروارید اژدها با کمک‌گرفتن از عناصر اساطیری و افسانه‌های کره‌ای توانسته اثری پرکشش برای نوجوانان خلق کند و آن‌ها را با خود در این سفر میان‌سیاره‌ای همراه سازد.

افتخارات کتاب مروارید اژدها:

– برندۀ جایزۀ Locus Award برای بهترین کتاب نوجوان
– برندۀ جایزۀ Mythopoeic Fantasy در شاخۀ ادبیات کودکان
– نامزد جایزۀ Andre Norton
– نامزد جایزۀ گودریدز در شاخۀ کودک و نوجوان
– نامزد جایزه Lodestar در سال 2020

نکوداشت‌های کتاب مروارید اژدها:

– من بسیار تحت‌تأثیر قرار گرفتم. داستانی لایه‌لایه و دنیایی بدون عیب و نقص، همراه با تلاقی بی‌نظیر تکنولوژی و فرهنگ. این کتاب جذابیت زیادی برای خواندن دارد. احساسات لطیف مین به توانایی جادوکردنش، خانواده‌اش و میراث روباهی‌اش به طرز عجیبی پیچیده است. من خیلی او را دوست داشتم! می‌دانم که شما هم خوشتان خواهد آمد. (ای. کی جوهانسون)

– لی ترکیب کاملی از اساطیر کره‌ای و عناصر فضایی را به‌همراه پیچیدگی کافی به نوجوانان ارائه داده است. (Publishers Weekly)

– لی در ساختن جهان‌های خیالی استعداد بسیاری دارد. نکته‌بینی ذاتی او در کنار موضوعات علمی و تخیلی و فرهنگ فولکلور کره ترکیبی عالی می‌سازد. (هورن‌بوک مگزین)

کتاب مروارید اژدها برای چه‌ کسانی مناسب است؟

اگر نوجوان هستید و از داستان‌های تخیلی و ماجراجویانه خوشتان می‌آید، کتاب مروارید اژدها می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

با یون‌ها لی بیشتر آشنا شویم:

نگارندۀ کتاب مروارید اژدها، یون‌ها لی، اهل آمریکا است و به نوشتن رمان‌ها و داستان‌های تخیلی شهرت دارد. از دید نشریۀ نیویورک‌تایمز او یکی از نویسندگانی است که آثارش در زمرۀ کتاب‌های پرفروش قرار دارند.

یون‌ها لی علاوه بر نوشتن داستان‌های تخیلی برای نوجوانان، چندین کتاب فانتزی برای بزرگسالان نیز منتشر کرده است.

در بخش‌هایی از کتاب مروارید اژدها می‌خوانیم:

بیشتر روباه‌ها فقط به این خاطر تغییر شکل می‌دادند که خودشان را در جامعه‌ای عادی انسان جا بزنند. شکل حقیقی من، که از وقتی کوچک بودم آن را به خودم نگرفته بودم، شکل روباهی قرمز بود. به‌جای نه‌تا دُم، که پیرترین و قوی‌ترین ارواح روباه داشتند، من فقط یک دم داشتم. حتی مادر مادربزرگم قبل از اینکه چند سال قبل از دنیا برود، در شکل روباهش فقط سه‌تا دم داشت. وقتی خاله‌ها داستان‌های جادو و موجودات فراطبیعی را برایمان تعریف می‌کردند و افسانه‌های بومی درباره‌ی قدرت‌هایمان را به ما یاد می‌دادند، این را هم گفته بودند که باید احتیاط کنیم و نباید تبدیل به اشیای بی‌جان بشویم. به ما اخطار داده بودند خیلی راحت ممکن است گیج بشوی و یادت برود چه‌جوری باید برگردی به قالب یک موجود زنده؛ ولی من یواشکی امتحانش کرده بودم و مطمئن بودم می‌توانم از پسش بربیایم.





معرفی و دانلود کتاب مروارید اژدها | یون ها لی | انتشارات پرتقال