دسته‌بندی نشده · ژوئن 19, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب مشتری شریک شماست: نقش طلایى مهارت‌هاى نرم در روابط با مشترى | جارد بلسکی



معرفی کتاب مشتری شریک شماست: نقش طلایى مهارت‌هاى نرم در روابط با مشترىکتاب مشتری شریک شماست نوشته‌ی جارد بلسکی درباره‌ی مهارت‌های نرم حوزه‌ی مدیریت و مشتری‌مداری با شما صحبت می‌کند. این اثر، یک راهنمای مفید برای بدل شدن به مدیر و فروشنده‌ای حرفه‌ای‌تر است و شما را برای مواجه با چالش‌ها و استراتژی‌های رهبری آماده می‌سازد. بلسکی در کتاب حاضر به شما می‌آموزد که چطور با مشتریانِ سخت وارد مذاکره شوید و آن‌ها را متقاعد سازید؛ همچنین با ایجاد اعتماد در سازمان خود، بهره‌وری کارمندان‌تان را بالا ببرید.

درباره کتاب مشتری شریک شماست

جارد بلسکی در کتاب مشتری شریک شماست، درباره‌ی تلاش‌هایی که همه‌ی ما در جایگاه مدیر و در مدیریت ارتباط با مشتری با آن‌ها سروکار داریم می‌گوید و تکنیک‌های مورد نیاز آن را به شما می‌آموزد.

این اثر، شامل 31 درس است و برقراری ارتباط صحیح با دیگران (اعم از مشتری یا کارمند) را در اولویت امور قرار می‌دهد. علاوه بر آن، این امکان را به شما می‌دهد تا به افراد کمک کنید تا ابرنیروی خود را پیدا کنند و از آن استفاده نمایند.

جارد بلسکی، (Jared Belsky) در کتاب حاضر به خوبی نشان می‌دهد که یک مدیر موفق باید مطالعات مدونی در راستای حوزه تخصصی خود داشته باشد و بر مهارت‌های نرم مدیریتی همچون شنونده فعال بودن، روابط اجتماعی قوی و قدرت همدلی مسلط باشند.

در واقع مدیران موفق پیش از هر چیز شنوندگان خوبی هستند که می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و دیدگاه مثبتی به افراد دارند. آن‌ها با همین نگرش تنش‌ها را مدیریت می‌نمایند و باعث ایجاد انگیزه و اعتماد در محیط خود می‌شوند.

یک مدیر موفق برای بیان آرا و نظرات خود صریح و شفاف صحبت می‌کند و از قدرت کلام خوبی برخوردار است. و در یک کلام می‌توان خلاصه کرد که برترین رهبران آن‌هایی هستند که به «آسیب‌پذیری» گرایش دارند و مهارت‌های نرم خود را افزایش می‌دهند.

کتاب مشتری شریک شماست (The Great Client Partner) یک منبع قابل اعتماد است که هر فروشنده و مدیر کاردان برای پیمودن مسیر موفقیت خود به آن نیاز خواهد داشت. پس اگر شما هر در این حوزه‌ها فعالیت دارید، خواندن این کتاب را در برنامه‌های خود بگنجانید و از نکات آن استفاده کنید.

کتاب مشتری شریک شماست مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزه مدیریت، فروش و کسب‌وکار توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مشتری شریک شماست می‌خوانیم

یک رهبر مشتری خوب آموزش دیده است تا شرح و تفسیرهای بیشتری ارائه دهد اما شریک مشتری عالی می‌داند که شرح و تفسیر بیشتر به معنای رشد کسب‌وکار مشتری است. به‌علاوه، این به معنای آن است که شاید در بعضی مواقع لازم باشد از اختیارات خود کم کنید تا اهمیت، اعتبار و توانایی بلندمدت کارگزاری‌تان را برای رشد حفظ کنید.

«انجمن بازنشستگان آمریکا» مشتری بسیار مهمی بود که در کارگزاری با آن‌ها کار می‌کردیم. زمینه‌های خاصی از رسانه‌های دیجیتال عملکردی از جمله «بهینه‌سازی موتور جستجو» را برای این مشتری انجام می‌دادیم. رابطه‌ای بسیار سالم برقرار بود، رابطه‌ای که تقریباً هفت سال دوام داشت. مشتریان ارشد فوق‌العاده حمایتگر، مهربان و زیرک بودند.

آن‌ها هر سال فشار زیادی بر ما وارد می‌آوردند و اهداف ما را برای افزایش میزان بازدید و کیفیت بازدیدکنندگان [وبگاه] بالا می‌بردند و هرساله تیم شگفت‌انگیزمان به این اهداف می‌رسید. رابطه‌ای واقعاً بسیار سالم.

من در بخش کسب‌وکار مسئول اجرایی (مدیر ارتباط با مشتری) بودم، بنابراین آن را به‌خوبی به یاد می‌آورم. با گذشت زمان، کم‌کم متوجه شدم که از دید مشتری، ما به عنوان شرکای بی‌نظیر و متولی بودجه‌ی رسانه‌ای آن‌ها تلقی می‌شویم.

با وجود این، آن‌ها در جایگاه یک شرکت تولید محتوا متوجه شدند که باید برای سرنوشت محتوای خود سرمایه‌گذاری داخلی بیشتری کنند. آن‌ها کارشناسان محتوا و «بهینه‌سازی موتور جستجو» استخدام کردند تا این حوزه‌ی بسیار مهم را به کسب‌وکارشان نزدیک نگه دارند.

با افزایش کارمندانشان، می‌توانستیم بگوییم که در رابطه با طرز نگاهشان به عملکرد ما در زمینه‌ی «بهینه‌سازی موتور جستجو» چیزی در حال تغییر است. آن‌ها احساس کردند که توصیه‌های ما قوی است اما دریافتند که سرنوشت آن‌ها مستلزم داشتن مالکیت درون‌شرکتی بیشتر این موارد و استفاده از الگویی متفاوت است. در طول مسیر نشانه‌هایی وجود داشت اما آن‌ها را ندیدیم.
فهرست مطالب کتابسخن‌ناشر
پیش‌گفتار
دیباچه
بخش اول: تقویت واکنش سریع نسبت به خطرات و بهبود خودآگاهی
درس 1: مشتری فقط 5 درصد از اوقات به شما فکر می‌کند
درس 2: از برج عاج خود بیرون بیایید و وارد فروشگاه‌ها شوید
درس 3: بیانیه‌ی کارْ کتاب مقدس نیست
درس 4: بدگمانی مثبت شما را به سوی موفقیت سوق می‌دهد
درس 5: برای سخنرانی آماده شوید
درس 6: بحث‌های مؤثر ترتیب دهید
درس 7: در مورد امور مالی راحت صحبت کنید
درس 8: از قلمرو محافظت نکنید، به دنبال تولید باشید
درس 9: X+ 1
درس 10: سوار هواپیما شوید و پاورپوینت را دور بیندازید
بخش دوم: به دست آوردن بیشترین دستاورد از تیمتان
درس 11: رهبری خادم باشید
درس 12: به کارشناسان بازخورد واقعی بدهید
درس 13: جلسه را اداره کنید. اجازه ندهید جلسات شما را اداره کنند
درس 14: جلسه‌ی درون جلسه را ببینید
درس 15: انتخاب بازیگران
درس 16: همه چیز آتش نیست
درس 17: به افراد کمک کنید تا ابرنیروی خود را پیدا کنند، سپس به آن اهمیت دهید
درس 18: اشتیاق و خوش‌بینی سلاح هستند
درس 19: قرار نیست هر کارمندِ کاربلدی رهبر افراد شود
درس 20: رتبه‌شش‌ها را دشمن خود کنید
درس 21: تمرکز کنید
بخش سوم: مانند یک رهبر رفتار کنید
درس 22: دوست داشتن و عشق را با هم اشتباه نگیرید و از شلوار راحتی پرهیز کنید!
درس 23: از جا بلند شوید و نمودار بکشید
درس 24: بدون گفتن مزخرفات ارتباط برقرار کنید
درس 25: از خطاهای ارتباطی پرهیز کنید
درس 26: در شغل خود صبور باشید
درس 27: دلیل علاقه‌ی تیمتان به سر کار آمدن باشید، نه دلیل ترک کارشان
درس 28: از افراد سؤال‌هایی بپرسید که آماده‌ی پاسخ دادن به آن‌ها نیستند
درس 29: همسویی، همسویی، همسویی
درس 30: تفاوت عمیق بین «جهت اطلاع» و «روی میز کوبیدن» را درک کنید
درس 31: چیزهای سخت درباره‌ی چیزهای سخت برای رهبران
سخن آخر
درباره‌ نویسنده





معرفی و دانلود کتاب مشتری شریک شماست: نقش طلایى مهارت‌هاى نرم در روابط با مشترى | جارد بلسکی