دسته‌بندی نشده · می 22, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب من با تو مرد شدم | میلاد تلسچی امیرخیزی | انتشارات یمام



معرفی کتاب من با تو مرد شدمکتاب من با تو مرد شدم نوشته‌ی میلاد تلسچی امیرخیزی، داستان زندگی پسری را روایت می‌کند که در هویت جنسی خود مردد است و نمی‌داند که باید زن یا مرد باشد. این اثر حقایق و مشکلات تلخ و دردناک ترنس‌ها در ایران را به تصویر می‌کشد.

درباره‌ی کتاب من با تو مرد شدم:

کتاب حاضر با به تصویر کشیدن داستانی اجتماعی از مشکلات و دغدغه‌های ترنس‌ها در خانواده، مدرسه و جامعه صحبت می‌کند. شخصیت اصلی این داستان به دلیل ترنس بودنش از دوستان، اقوام و اجتماع گریزان است؛ تنها دوست او خواهرش الناز است که برادرش را همانطور که هست می‌پذیرد و دوستش دارد.

میلاد تلسچی امیرخیزی با این داستان نشان می‌دهد که این افراد تا چه حد تلاطمات روحی و کشمکش درونی دارند و قضاوت‌ها و رفتارهای نادرست اطرافیان تا چه اندازه زندگی را برای آن‌ها دشوار می‌کند. با خواندن کتاب من با تو مرد شدم از نزدیک با مشکلات و روحیات افراد دوجنسیتی آشنا می‌شویم.

کتاب من با تو مرد شدم مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های اجتماعی ایرانی مخاطبان اصلی کتاب من با تو مرد شدم هستند. همچنین خواندن این کتاب به همه‌ی افراد توصیه می‌شود تا با زندگی افراد دوجنسیتی بیشتر آشنا شده و از نگاه‌ها و قضاوت‌های نابجا دست بردارند و جامعه را به مکانی امن برای آن‌ها تبدیل کنند.

در بخشی از کتاب من با تو مرد شدم می‌خوانیم:

بابا داشت مستقیماً با من اتمام حجت می‌کرد و من بی‌تفاوت سرم رو انداختم پایین و شروع کردم به غذا خوردن‌، اما بغض بزرگ به نیت خفه کردنم راه گلوم رو بسته بود‌، یادش بخیر‌، اِلی تا دید حالم ریخته بهم از زیر میز دستم رو گرفت‌. آرومم کرد‌، باز مثل همیشه‌، همون یه دست گرفتنش برام حکم یه کوه رو داشت که پشتم بهش گرم بود.

هی‌، بگذریم‌، خلاصه باید از فکر عمل کردن و اینا بگذرم‌. سخت‌ترین راهه جلوی پام هم اینه که یه جوری دور از چشم بابام معافیم رو چراغ خاموش بگیرم از همون جا هم برای مهاجرتم اقدام کنم و الفرار‌. از چند نفر پرسیدم‌، اقامتمم رو هوا جوره‌. حیف که اینم باز غیر ممکنه چون من هیچ جوره نمی‌تونم دوری الی رو تحمل کنم‌.

چی کار کنم‌؟ می‌تونم ادامه تحصیل هم بدم‌، اما اخه تا کی می‌تونم این‌جوری ادامه بدم؟ گیرم دو سال هم درس خوندم‌، بعدش چی‌؟ نه ادامه تحصیل به درد نمی‌خوره‌، باز اگه درسم خوب بود یه چیزی‌، با این آی کی یو که من دارم ادامه تحصیل وقت کشیه‌، باید این قضیه رو یه بار برای همیشه حل کنم‌، موش و گربه بازی فایده نداره‌.

کاش می‌تونستم کلا سربازی نرم و بی‌خیال شم‌. اما هر جور حساب کتاب می‌کنم می‌بینم جور در نمی‌یاد‌، بالاخره یا باید عمل کنم چیزی که ذاتا هستم بشم یا اینکه به همین روال ادامه بدم که اگه بخوام همینجور پسر هم بمونم حتما باید سربازی رو یه خاکی سرش بریزم‌، بزرگ‌ترین مشکل من الان بابامه‌، اگه می‌شد یه جور مخش رو زد خیلی خوب می‌شد‌، تا حالا هزار تا راه رو امتحان کردم اما هر بار مثل سگ پشیمون شدم‌.
مشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب من با تو مرد شدم | میلاد تلسچی امیرخیزی | انتشارات یمام