دسته‌بندی نشده · آوریل 3, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب من حرف نمی‌زنم، تو گوش نمی‌دهی!: معجزه‌ی ارتباط برای زوج‌ها | پیتر پیترز



معرفی کتاب من حرف نمی‌زنم، تو گوش نمی‌دهی!: معجزه‌ی ارتباط برای زوج‌هاآموزش مهارت‌های ضروری برای یک گفتگوی موثر. کتاب من حرف نمی‌زنم، تو گوش نمی‌دهی! حاصل تجربه سی سال زندگی مشترک پیتر پیترز و کیمبرلی پیترز است که با همکاری این دو نفر نوشته شده و به خوانندگان کمک می کند ارتباط خود با همسرشان را بهبود ببخشند.

درباره کتاب من حرف نمی‌زنم، تو گوش نمی‌دهی:

همه‌ی ما می‌دانیم که هیچ‌کس کامل و بی‌نقص نیست. همچنین چون هیچ دو نفری در دنیا دقیقا شبیه همدیگر نیستند، پس خیلی دور از ذهن نیست که آدم‌ها در در برقراری ارتباط با دیگران با مشکل روبه‌رو شوند. پیتر پیترز (Peter Peters) و کیمبرلی پیترز (Kimberly Peters) در کتاب من حرف نمی‌زنم، تو گوش نمی‌دهی! معتقدند تنها راه برای غلبه بر مشکلات و رسیدن به آرامش، گفت‌وگو برای فهمیدن ریشه‌ی مشکلات و بعد پاک کردن توجیهات و بهانه‌تراشی‌ها از ذهن است.

حتی کسانی که بسیار با همدیگر سازگارند و کسانی که در رابطه‌ای همراه با خوشبختی به سر می‌برند، با هم تفاوت‌هایی دارند. بیشتر این تفاوت‌ها را می‌توان با گفت‌وگوی محترمانه و محتاطانه رفع کرد. بهترین بخش درباره‌ی گفت‌وگو کردن این است که نه‌فقط مشکل را حل می‌کند بلکه باعث می‌شود در آینده دوباره همین مشکل به وجود نیاید. پس منطقی است که یاد بگیریم چطور ارتباط برقرار کنیم. این کتاب اطلاعات بسیاری در اختیار مخاطب قرار می‌دهد که شاید قبل از این با بعضی نکته‌های آن آشنا بودید که این عالی است. اما تا حالا کارهایی را که می‌توانستید و باید انجام می‌دادید را انجام نمی‌دادید باز هم خبرهای خوبی برای شما وجود خواهد داشت: هرکسی به‌راحتی و خیلی سریع می‌تواند مطلبی را که در این کتاب آمده است انجام دهد.

خبر خوب دیگر این است که انجام این کارها یا نیازی به پول ندارد یا کم‌هزینه است. تنها چیزی که نیاز است، کمی تلاش و نگرشی درست است. زمانی که اندکی صبر کنید و ببینید چیزی که برای‌تان مهم است را ممکن است از دست بدهید یا اینکه پاداش کارتان ممکن است چه چیزی باشد، عقلانی است که اکنون همه‌ی تلاش خود را بکنید تا اینکه خطر کنید و ببینید که دیگر خیلی دیر شده است. مشکل اینجاست که امروزه بیشترِ مردم وقتی شرایط کمی دشوار می‌شود فقط تسلیم می‌شوند. متعهد نمی‌شوند و برای مدت زیادی در رابطه نمی‌مانند و این شرم‌آور است، چون فقط زوج‌ها نیستند که این موضوع روی آن‌ها تأثیر می‌گذارد بلکه بچه‌ها و خانواده‌های افراد هم از آسیب‌های این موضوع در امان نیستند.

صحبت کردن و شنیدن تنها راهی است که به ما کمک می‌کند شریک زندگی خود را بشناسیم، بفهمیم که او واقعا هویتی دارد، چرا به روشی خاص رفتار می‌کند و از رابطه با شما به دنبال چه چیزی است. در واقع هیچ راه دیگری برای کشف این اطلاعات مهم وجود ندارد و به همین دلیل تمام افراد باید مهارت‌های صحبت کردن و شنیدن خود را تقویت کنند. مهم نیست شما ازدواج کرده‌اید، در مرحله نامزدی به سر می‌برید یا حتی در جستجوی شریک ایده‌آل زندگی خود هستید، در هر صورت آگاهی از اهمیت ارتباط درست و چگونگی آن کلید هر موفقیت شما در روابط است. کتاب من حرف نمی‌زنم، تو گوش نمی‌دهی! (I Don’t Talk,You Don’t Listen) با آموزش مهارت ضروری گفتگو، این فرصت را به شما می‌دهد که فنونی بسیار ساده و در عین حال کاربردی را فرا بگیرید و روابط محکم‌تری برقرار کنید.

کتاب من حرف نمی‌زنم، تو گوش نمی‌دهی! مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب برای افرادی که تصمیم دارند ارتباط موثر و مفیدی با همسر خود داشته باشند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب من حرف نمی‌زنم، تو گوش نمی‌دهی! می‌خوانیم:

بیش از سی سال است که ازدواج کرده‌ام و می‌توانم بگویم زمانی هر دو نفرمان دچار همه‌ی مشکلاتی بودیم که در این کتاب از آن‌ها نام برده شده است. فکر می‌کنم هر زوجی دست‌کم یک بار با این مشکلات روبه‌رو شده باشد ولی همچنان معتقدم که خودِ زوج‌ها هستند که با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و از آن‌ها درس می‌گیرند، درنتیجه برای همسرشان به آدمی قوی‌تر و نزدیک‌تر تبدیل می‌شوند.

همچنین بر این باورم که هریک از ما قدرت انتخاب داریم. یا می‌توانیم شرایط را همان‌طور که هست بپذیریم، یا اینکه مسئولیت همه‌ی جنبه‌های زندگی‌مان را بر عهده بگیریم و کاری کنیم تا شرایط را آن‌طور که دوست داریم و برای‌مان بهتر است تغییر دهیم. فکر می‌کنم تا وقتی که صبور نباشیم چیزی عوض نخواهد شد. شاید گاهی‌اوقات برخی از مشکلات حل شوند اما اگر می‌خواهیم خوشبخت زندگی کنیم، نمی‌توانیم به این امید باشیم که مشکلاتْ خودشان حل شوند.

شما با خریدن این کتاب و درواقع باز کردن و خواندنِ آن در حال حاضر به‌طور قابل ملاحظه‌ای چند گام از دیگران جلوتر هستید. علتش این است که شما دست‌کم علاقه‌ای به بهتر کردن رابطه‌تان نشان داده‌اید و همچنین برای حل کردن مشکلات و مسائل فعلیِ خودتان تمایلی نشان داده‌اید. شاید هم جزو آن دسته از زوج‌هایی باشید که از این قاعده مستثنی‌اند و می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه می‌توانید از مشکلاتِ رایج، پیش از اینکه رخ بدهند جلوگیری کنید و چگونه می‌توانید در حال و آینده، رابطه‌ی بهتری داشته باشید.
فهرست مطالب کتابپیش‌گفتار مترجم
پیش‌گفتار نویسنده
چرا برقراریِ ارتباط از اهمیت زیادی برخوردار است
چرا امروزه برقراریِ ارتباط دشوارتر است
اطمینان بیش از حدّ به رابطه
چرا نباید تسلیم شوید
تعادل داشتن
صداقت، بهترین ویژگی است که می‌توانید داشته باشید
رابطه، مسابقه نیست
چمدانِ احساس
خبر جدید! شما هم بی‌عیب نیستید!
آیا شما مسئولیت‌پذیرید؟
چگونه صحبت کنیم
چگونه گوش کنیم
هرگز حدس نزنید
بدنِ شما سخن می‌گوید!
او هم، مانندِ شما، علم غیب ندارد
واضح صحبت کنید
استفاده از واژه‌ی «من» در ایجاد ارتباط
اگر حرف کسی را قطع کردید عذرخواهی کنید
فراموش کردن گذشته
دعوای عادلانه
راه‌حل 100 درصدی
درک احساساتِ یک‌دیگر
خودتان را به جای دیگری بگذارید
اول به خودتان نگاه کنید
فیلتر احساسات
ابرازِ هم‌دلی
به یک‌دیگر بگویید که عاشقِ هم هستید
به یک‌دیگر نشان دهید که عاشقِ هم هستید
یا همیشه حق با شماست، یا خوشبختید
«موفقیت» را درست تعریف کنید
برای با هم بودن وقت بگذارید
دید مثبت‌تان را حفظ کنید
از بیرون بردن مشکلات خود نترسید
نتیجه‌گیری
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب من حرف نمی‌زنم، تو گوش نمی‌دهی!: معجزه‌ی ارتباط برای زوج‌ها | پیتر پیترز