دسته‌بندی نشده · آوریل 22, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب موریگان کرو، در سرزمین نورمور | جسیکا تاونسند | انتشارات پرتقال



معرفی کتاب موریگان کرو، در سرزمین نورمورسرگذشت دختری نفرین‌شده که برای فرار از مرگ، به سرزمینی جادویی پناه می‌برد… کتاب موریگان کرو، در سرزمین نورمور اولین اثر جسیکا تاونسند است که توانست برای او افتخارات متعددی از جمله جایزه Aurealis برای بهترین کتاب کودک و نوجوان و قرار گرفتن در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز را به ارمغان بیاورد.

موضوع کتاب موریگان کرو، در سرزمین نورمور:

چه اتفاقی می‌افتد اگر در بدشانس‌ترین روز سال به دنیا بیایید؟ موریگان کرو درست زمانی به دنیا می‌آید که اهالی شهر آن را نحس‌ترین روز می‌دانند. هر فردی که در این تاریخ نامبارک متولد شود قدرت عجیبی برای بدبیاری پیدا می‌کند. حیوانات مورد علاقه او می‌میرند، در یک روز آفتابی تگرگ می‌بارد، جنگل‌ها آتش می‌گیرند و اگر با او چشم در چشم شوید ممکن است با ماشین یا حتی قطار تصادف کنید. خب، ممکن است با این ادعای کتاب موریگان کرو، در سرزمین نورمور (The Trials of Morrigan Crow) موافق نباشید، اما همشهری‌های موریگان سرسختانه به این موضوع معتقدند.

پدر این دختر یازده ساله مجبور است هر ماه برای لیست بدبختی‌های محلی جریمه بپردازد و مددکار محلی همیشه در تلاش است تا موریگان را به یک روانشناس خوب معرفی کند. به همه این سختی‌ها، این واقعیت را هم اضافه کنید که کودکان متولد شده در این روز نحس، در شامگاهان خواهند مرد و دخترک بدشانس داستان جسیکا تاونسند (Jessica Townsend)، تنها یک سال برای زنده ماندن مهلت دارد.

در همین حال که موریگان در انتظار رسیدن سرنوشت شومش روزها را می‌شمارد، مردی مرموز به او پیشنهاد کارآموزی در انجمن واندرز را می‌دهد. او با همراهی شخصی که توسط سگ‌های سیاه و شکارچیان سایه تعقیب می‌شود به نورمور می‌رود، جایی که باید با صدها کودک دیگر در چهار آزمون دشوار و خطرناک رقابت کند. موفقیت در این آزمون‌ها تنها راه باقی ماندن در نورمور است، وگرنه موریگان مجبور است به شهر قدیمی خود برگشته و با مرگی که برای او مقدر شده مواجه شود…

درباره مجموعه داستان نوجوان سرزمین نورمور:

همه ما گاهی بدشانسی می‌آوریم، ولی موریگان کرو به حدی بدبیاری آورد که در نحس‌ترین روز سال متولد شد. حالا او به هرجایی قدم می‌گذارد حوادث ناخوشایندی برای افراد اتفاق می‌افتد و به همین دلیل همه از او فاصله می‌گیرند. اما این تنها مشکل موریگان یازده ساله نیست. مقدر شده که او در روز شامگاهان خواهد مرد و هیچ کس نمی‌تواند مانع این اتفاق شود. اما در آخرین لحظات فرا رسیدن شامگاهان، مردی ناشناس به خانه آن‌ها می‌آید و به موریگان پیشنهاد می‌دهد با او به سرزمین نورمور برود، جایی که می‌تواند به بالاترین موقعیت‌ها و دارایی‌ها برسد البته با این شرط که در آزمون‌هایی خطرناک موفق شود و صدها رقیب دیگر را کنار بزند … .

جسیکا تاونسند، نویسنده این مجموعه در مقدمه کتاب موریگان کرو، در سرزمین نورمور می‌گوید: «امیدوارم از خواندن این کتاب لذت ببرید. امیدوارم شما را بخنداند و امیدوارم قدری هم برایتان ترسناک باشد. اما مهم‌ترین و از ته دل‌ترین و غیرمعمول‌ترین آرزویم این است که هر کس این کتاب را ورق می‌زند، همان چیزی را میان این صفحات پیدا کند که خود موریگان در پی‌اش بود: جایی برای تعلق داشتن. یک خانواده. و دوستی‌هایی که تا آخر عمر باقی می‌مانند».

مجموعه سرزمین نورمور (Nevermoor Series) بعد از انتشار با استقبال گسترده خوانندگان و منتقدان رو‌به‌رو شد. عده بسیاری سبک جادویی این اثر را با مجموعه هری پاتر مقایسه می‌کنند و زمزمه‌هایی نیز درباره ساخته شدن اقتباس سینمایی از آن به گوش می‌خورد. تا امروز دو شماره از این مجموعه چهار جلدی به زبان فارسی ترجمه شده که به ترتیب عبارتند از: کتاب «موریگان کرو و سرزمین نورمور» و کتاب «موریگان کرو و بازار مخوف». جلدهای بعدی نیز به ترتیب Hollowpox: The Hunt for Morrigan Crow و Silverborn: The Mystery of Morrigan Crow نام دارند.

جوایز و افتخارات کتاب موریگان کرو، در سرزمین نورمور:

– کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز
– کتاب برگزیده مجله تایم در 2017
– بهترین کتاب سال کودک و نوجوان آمازون
– کتاب سال به انتخاب ناشران مستقل استرالیا در سال 2018
– برنده جایزه Aurealis برای بهترین کتاب کودک و نوجوان 2017
– جایزه بهترین کتاب کودک و نوجوان در جشنواره Adelaide سال 2020

نکوداشت‌های کتاب موریگان کرو، در سرزمین نورمور:

– اولین پرده از نمایش جادویی تاونسند که شما را به دنیایی فراتر از تصورتان می‌برد. (گاردین)
– حتی یک صفحه ضعیف و بیهوده در این اثر خارق‌العاده پیدا نخواهید کرد. (The Horn Book)
– تاونسند می‌داند واگن حوادث پیش‌بینی‌نشده را چگونه در ریل پرشتاب داستانی هیجان انگیز نگه‌دارد. (Booklist)

کتاب موریگان کرو، در سرزمین نورمور مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این داستان فانتزی به نوجوانان علاقه‌مند به این ژانر توصیه می‌شود.

با جسیکا تاونسند بیشتر آشنا شویم:

جسیکا تاونسند نویسنده‌ای استرالیایی است که شهرت خود را مدیون مجموعه نورمور است. انتشار اولین کتاب برای او جایزه مت ریچل برای بهترین نویسنده تازه وارد را همراه داشت و همچنین باعث شد کمپانی سینمایی فاکس قرن بیستم حق اقتباس از کتاب را خریداری کند.

در بخشی از کتاب موریگان کرو، در سرزمین نورمور می‌خوانیم:

«اجازه بدین با حوادثی شروع کنیم که به جبران مالی نیاز دارن: شورای شهر جکل‌فکس بابت خسارت وارده به یک آلاچیق بر اثر تگرگ شدید، هفتصد کرِد غرامت درخواست کرده.»

کوروس گفت: «فکر ‌کردم به توافق رسیده‌یم که فجایع جوّی دیگه به دختر من نسبت داده ‌نشن. از بعد از آتش‌سوزی عمدیِ جنگل اولف. یادتون هست؟»

«بله، فرماندار. ولی شاهدی وجود داره که می‌گه در این مورد موریگان مقصره.»

کوروس پرسید: «کی؟»

«یک آقایی که تو اداره‌ی پست کار می‌کنه، اتفاقی شنیده که خانم کرو درباره‌ی هوای خوب جکل‌فکس با مادربزرگشون حرف می‌زدن.» مددکار به یادداشت‌هایش نگاه کرد: «تگرگ درست چهار ساعت بعدش شروع شد.»

کوروس از ته دل آه کشید، نگاه خشمگینی به موریگان انداخت و به صندلی‌اش تکیه داد. گفت: «بسیار خب. ادامه بده.»

موریگان اخم کرد. هیچ‌وقت توی عمرش درباره‌ی «هوای خوب جکل‌فکس» حرفی نزده بود. البته، به خاطر داشت که آن روز در اداره‌ی پست، به مادربزرگ رو کرده و گفته بود: «هوا گرمه، مگه نه؟» ولی این کجا و آن کجا.
فهرست مطالب کتابآغاز: بهار اول
فصل یک: موریگانِ نفرین شده
فصل دو: روز پیشنهاد
فصل سه: مرگ به مهمانی شام می آید
فصل چهار: شکارچیان دود و سایه
فصل پنج: به نورمور خوش آمدی
فصل شش: صبحگاهان
فصل هفت: ساعت خوش در هتل دئوکالیون
فصل هشت: جالب. به دردبخور. خوب.
فصل نه: خوش آمد واندروس
فصل ده: غیرقانونی
فصل یازده: آزمون کتاب
فصل دوازده: سایه ها
فصل سیزده: آزمون تعقیب
فصل چهارده: اصیل ترین مرکب
فصل پانزده: رژه ی سیاه
فصل شانزده: برو دنبال روشنایی
فصل هفده: نبرد شب کریسمس
فصل هجده: تعطیلات نسبتاً خوش
فصل نوزده: خط گوسامر
فصل بیست: ناپدید شدن
فصل بیست و یک: آزمون نمایش
فصل بیست و دو: تلقین گر
فصل بیست و سه: جنایت
فصل بیست و چهار: خیابان نبرد
فصل بیست و پنج: استاد و کارآموز
فصل بیست و شش: و.
قدردانی





معرفی و دانلود کتاب موریگان کرو، در سرزمین نورمور | جسیکا تاونسند | انتشارات پرتقال