دسته‌بندی نشده · آوریل 4, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب نقش خیال (مجموعه‌ی داستان کوتاه) | مهرداد مرزوقی | انتشارات مجید



معرفی کتاب نقش خیال (مجموعه‌ی داستان کوتاه)روایتی متفاوت از لحظه‌های معمولی زندگی. کتاب نقش خیال (مجموعه‌ی داستان کوتاه) از مهرداد مرزوقی مجموعه چهارده داستان کوتاه با موضوعاتی متنوع مانند عشق، جنایت، افسانه، خانواده و اعتیاد است که می‌تواند مخاطبان متفاوتی را به خود جلب کند.

درباره کتاب نقش خیال:

برخلاف چیزی که بسیاری افراد تصور می‌کنند، نویسنده برای انتقال پیام خود همیشه به صفحات قطور نیاز ندارد. گاهی یک داستان کوتاه می‌تواند کاری را انجام دهد که بسیاری از رمان‌های طولانی از عهده آن برنمی‌آیند: زنده ماندن در ذهن خواننده و ادامه یافتن. کتاب نقش خیال یک مجموعه داستان کوتاه از مهرداد مرزوقی است که مانند بذری در ذهن خواننده می‌نشیند و شخصیت‌های آن تا مدت‌ها در ذهن خوانندگان زنده می‌مانند و رشد می‌کنند.

با وجود اینکه داستان‌های کوتاه معمولا چند لحظه یا چند روز از زندگی شخصیت‌ها را با مخاطب درمیان می‌گذارند، اما یک نویسنده توانا می‌تواند تنها با چند کلمه پیام اصلی شخصیت‌هایش را به مخاطب انتقال دهد و این کاری است که مهرداد مرزوقی تقریبا در تمام چهارده داستان کتاب نقش خیال موفق به انجام آن شده است.

کتاب نقش خیال مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب به علاقه‌مندان داستان‌های کوتاه پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب نقش خیال می‌خوانیم:

«من سه روز تهران می‌مونم. پنجاه‌هزار دلار لازم دارم؛ برای ثبت‌نام نگین. یادم رفت بگم که نمراتش به حدنصابِ گرفتن بورس نرسیده‌ن. باید شهریه و پول خوابگاهش رو نقد بدیم. می‌دونی که کالیفرنیا شهر گرونیه». باقی قهوه‌اش را لاجرعه سر کشید و یک بلوبری را از روی کیک برداشت و طبق عادت، قبل از خوردن بین دندان‌هایش نگه‌داشت.

– بعد از هفت سال، فقط اومدی پول بگیری و بری؟ حتی دخترم رو هم نیاوردی که ببینمش!

گوهر آینه را داخل کیفش گذاشت و زل زد به چشمان جلیل. «من می‌تونستم این پول رو از فرانسوا هم بگیرم؛ ولی خواستم یه‌بار هم شده وظیفه‌ی پدری‌ت رو انجام بدی».

– تو که می‌دونی من درآمد چندانی ندارم. این‌همه پول رو ظرف سه روز چطور آماده کنم؟

زن همان‌طور که با کیکش بازی می‌کرد ‌گفت: «ناسلامتی تو با دربار بروبیا داشتی. از دوستای درباری‌ت قرض کن، خونه‌ت رو بفروش چه می‌دونم از سرهنگ قرض بگیر».

جلیل پیپش را از جیب کت فلانلش درآورد و از توتون پرش ‌کرد. دنبال فندکش ‌گشت، ولی پیدایش نکرد. پیپ روی رومیزی سفید به‌پهلو غلتید. جلیل آرام زمزمه کرد: «پول رو از فرانسوا بگیر. تو حق داری، من پدر خوبی نیستم». بعد از پشت میز بلند ‌شد، یک اسکناس نو زیر فنجان قهوه ‌چپاند و از هتل بیرون آمد.
فهرست مطالب کتابنقش خیال
دیوار
اتاق اموات
صندلی چرخ‌دار دخترم
جلیل خاکزاد
رحم زمان
ضامن را بکش
ال‌اس‌دی
لباس‌زیر
شکسپیر جوان‌مرگ
مترو
سیل
شاهین
مطرب‌چال
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب نقش خیال (مجموعه‌ی داستان کوتاه) | مهرداد مرزوقی | انتشارات مجید