دسته‌بندی نشده · آوریل 5, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب نیروی طبیعت | جین هارپر | نشر نون



معرفی کتاب نیروی طبیعتچقدر همکاران خود را می‌شناسید و تا چه حد به آن‌ها اعتماد دارید؟ جین هارپر در کتاب نیروی طبیعت داستان پنج زن همکار را روایت می‌کند که با هم به گردشی در طبیعت می‌روند، اما فقط چهار نفر از آن‌ها بازمی‌گردند. این رمان جنایی پرفروش موفق به کسب افتخارات بی‌شماری ازجمله بهترین رمان تریلر بین‌المللی در فرانسه شده است.

درباره‌ی کتاب نیروی طبیعت:

قرار است از محیط امن خود خارج شوند و به یک گردش گروهی بروند تا انعطاف‌پذیری و مهارت تیم‌سازی را فرا بگیرند. این 5 زن، که در یک شرکت همکار یکدیگرند، با اکراه کوله‌هایشان را برمی‌دارند و در مسیری گل‌آلود راه می‌افتند. اما داستان کتاب نیروی طبیعت (Force of Nature) برای ما غافلگیری بزرگی به همراه دارد؛ فقط 4 نفر از این زنان بازمی‌گردند و آلیس راسل ناپدید می‌شود.

جین هارپر (Jane Harper)، در رمان معمایی جنایی پیش رو، پای مأمور پلیس فدرال، آرون فالک، را هم به ماجرا باز می‌کند. آرون علاقه‌ی زیادی به محل گم شدن آلیس دارد و همین موضوع او را به‌سمت این پرونده سوق می‌دهد. آرون درگیر ماجرایی می‌شود که در اعماق جنگل‌ها، در دل کوه‌ها و در میان شبکه‌ی درهم‌تنیده‌ای از روابط شخصی و حرفه‌ای ریشه دارد. اما تنها یک نفر می‌تواند رازهای این پرونده را افشا کند… آلیس راسل از تمام رازها باخبر است.

در فضایی که دیگر در آن خبری از کار گروهی نیست، هر یک از این زنان روایتی از احساسات و اعتماد ازدست‌رفته‌شان را بازگو می‌کنند و آرون فالک باید چیزی را در این میان کشف کند. آیا این روابط درهم‌آمیخته منجر به قتل شده است؟

کتاب نیروی طبیعت رمانی جنایی و هیجان‌انگیز است که جلد دوم مجموعه‌ی «آرون فالک» محسوب می‌شود، مجموعه‌ای که «خشکسالی» جلد نخست آن است و جلد سوم آن با نام «تبعیدی‌ها» در سال 2023 منتشر می‌شود.

افتخارات کتاب نیروی طبیعت:

– جزو ده کتاب پرفروش ساندی تایمز
– برنده‌ی جایزه‌ی بهترین رمان تریلر بین‌المللی در سال 2018 در فستیوال پریکس پولار فرانسه
– برنده‌ی جایزه‌ی داویت برای بهترین رمان جنایی بزرگسالان سال 2018 از نگاه مخاطبان
– نامزد جایزه‌ی بهترین رمان معمایی تریلر سال 2018 به انتخاب خوانندگان گودریدز
– نامزد جایزه‌ی کتاب سال ناشران مستقل استرالیا در سال 2018
– نامزد جایزه‌ی بهترین رمان معمایی تریلر سال 2018 آمازون

نکوداشت‌های کتاب نیروی طبیعت:

– کاملاً قانع‌کننده… جین هارپر طرح و جزئیات شخصیت‌ها و محیطی را که در رمان‌های قبلی‌اش ایجاد کرده بود ادامه می‌دهد. (اسوشییتد پرس)

– نیروی طبیعت استعداد هارپر را برای خلق شخصیت‌هایی با روابط پیچیده و به‌ویژه نوشتن درباره‌ی طبیعت وحشی، جایی که هر اتفاقی ممکن است در آن روی دهد، تقویت می‌کند. (لیت‌هاب)

– جین هارپر رمان خود را لایه‌بندی می‌کند و به‌شکلی ماهرانه، بی‌اعتمادی میان آلیس و چهار همکارش را به سطح می‌آورد… کتابی ترسناک و راضی‌کننده. (کیرکاس)

کتاب نیروی طبیعت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های جنایی و معمایی علاقه دارید، این کتاب شما را میخکوب خواهد کرد.

با جین هارپر بیشتر آشنا شویم:

شهرت نویسنده‌ی استرالیایی کتاب حاضر بیشتر مرهون کتاب «خشکسالی» است که موفق شده افتخارات بسیاری را از آن خود کند، ازجمله کسب عنوان بهترین رمان جنایی سال 2017 به انتخاب آمازون و جایزه‌ی بهترین کتاب سال صنعت نشر استرالیا.

از جین هارپر، که پیش از نویسندگی در مقام روزنامه‌نگار در استرالیا و بریتانیا فعالیت می‌کرده، کتاب‌های «مرد گمشده» و «خشکسالی» به فارسی برگردانده شده‌اند.

در بخشی از کتاب نیروی طبیعت می‌خوانیم:

کارمن چشم‌هایش را بست و همان‌طور که گوش می‌داد، فالک تماشایش کرد. کارمن در سی‌و‌هشت‌سالگی با تنها شش ماه زمان و تجربه‌ی بیشتر رتبه‌ی بالاتری نسبت به فالک داشت، اما این نخستین باری بود که در پلیس فدرال با یکدیگر هم‌مسیر شده‌ بودند. کارمن تازگی‌ها از سیدنی به بخش تحقیقات مالی ملبورن تنزل پیدا کرده بود. فالک نمی‌توانست سر دربیاورد که کارمن بابت این مسئله افسوس می‌خورد یا نه. زن چشم‌هایش را باز کرد. نور نارنجی چراغ خیابان روی او افتاده و باعث شده بود پوست و موهایش کمی تیره‌تر از همیشه به نظر بیاید.

کارمن گفت: «بهش آسیب بزن.»

«به نظر من هم همین رو گفت.»

«توی آخرین لحظه‌اش تونستی چیز دیگه‌ای بشنوی؟»

فالک صدا را تا آخرین درجه زیاد کرد و پخش مجدد را زد. ناخودآگاه هنگام تقلا کردنش برای شنیدن نفسش را حبس کرد. کارمن گفت: «اینجا. کسی داره می‌گه آلیس؟»

یک بار دیگر گوش کردند و این دفعه فالک متوجه تغییر نامحسوسی در آهنگ آن صدای ضعیف شد، صدایی سوت‌مانند.





معرفی و دانلود کتاب نیروی طبیعت | جین هارپر | نشر نون