دسته‌بندی نشده · آوریل 12, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب هتل پنج بلوط 2: مهمان سلطنتی | کلی جرج | انتشارات پرتقال



معرفی کتاب هتل پنج بلوط 2: مهمان سلطنتیاگر انتظار دارید ماجراهای هتل دلگشا به همین زودی تمام شود در اشتباهید! کلی جرج در کتاب هتل پنج بلوط 2: مهمان سلطنتی گوشه دیگری از حیات وحش را به مخاطب کودک نشان می‌دهد، زمانی که بسیاری از حیوانات به خواب زمستانی می‌روند. مونا سعی دارد در این مدت کارمند و دوست خوبی برای اطرافیانش باشد اما کمبود آذوقه و یک مهمان والامقام شرایط را برای او سخت می‌کنند… .

درباره مجموعه کتاب هتل پنج بلوط:

یک داستان کلاسیک از دنیای حیوانات که در آن آقای گورکن کت و شلوار می‌پوشد و خدمتکاران هتل پیشبند می‌بندند! مجموعه کتاب هتل پنج بلوط (Heartwood Hotel Series) ماجراهای مونا موشه و محل کار هیجان‌انگیز اوست. او به صورت اتفاقی در در یک هتل مشغول به کار می‌شود که دوستان و دشمنان زیادی دارد و مونا که روحیه کنجکاو و نترسی دارد هربار به شکلی در اتفاقات آن جا درگیر می‌شود….

تا امروز چهار جلد از این مجموعه منتشر شده که نام آن‌ها به ترتیب عبارت است از: مثل یک خانه، مهمان سلطنتی، رقابت بهاری و آتش‌سوزی در جنگل. لازم به ذکر است که تمامی این کتاب‌ها به زبان فارسی ترجمه شده‌اند و خوانندگان ایرانی می‌توانند آن‌ها را تهیه کنند.

موضوع کتاب هتل پنج بلوط 2: مهمان سلطنتی:

حالا چند هفته از حضور مونا در هتل دلگشا می‌گذرد. خبر رفتار شجاعانه او در برابر گرگ‌ها حسابی سر‌و‌صدا به پا کرد و بعد از پیچیدن اسم این هتل در جنگل، حیوانات بسیاری آنجا را برای خواب زمستانه خود انتخاب کردند. خب، اگر در جریان نیست باید بگوییم بسیاری از حیوانات در ماه‌های سرد سال به خوابی طولانی و عمیق می‌روند تا انرژی‌شان را برای بهار حفظ کنند. این گروه از حیوان‌ها قبل از خواب باید از دو چیز مطمئن باشند: اول سیر بودن -تا حدی که معده‌شان ظرفیت دارد- و دوم امن بودن محلی که می‌خوابند. به همین دلیل آقای گورکن و بقیه کارکنان در کتاب هتل پنج بلوط 2: مهمان سلطنتی (The Greatest Gift) تمام تلاششان را می‌کنند تا میزبان بی‌عیب و نقصی باشند.

خواب زمستانی مهمانان هتل دلگشا درست بعد از جشن بزرگ آغاز می‌شود. مونا و دوستانش قصد دارند در سکوت بعد از جشن استراحت کنند، اما اوضاع بر وفق مراد پیش نمی‌رود: یک عضو سلطنتی بداخلاق به هتل می‌رسد، آذوقه‌ها غیب می‌شوند و محموله‌های غذا در برف می‌مانند. مونا که که به همکاران و خانه جدیدش دلبستگی پیدا کرده سعی دارد راهی برای حل این معماها پیدا کند اما چالش‌ها هر روز بیشتر می‌شوند … .

نکوداشت‌های کتاب هتل پنج بلوط 2: مهمان سلطنتی:

– بعد از پایان این کتاب برای خواندن جلد بعد روزشماری می‌کنید! (Publishers Weekly)
– داستانی ملایم از جادو و تلاش برای استقلال که خوانندگان را سرگرم خواهد کرد. (Kirkus Reviews)

کتاب هتل پنج بلوط 2: مهمان سلطنتی مناسب چه کسانی است؟

مخاطبان اصلی این داستان سرگرم‌کننده خوانندگان گروه سنی 7 تا 12 سال هستند.

با کلی جرج بیشتر آشنا شویم:

کلی جرج (Kallie George) نویسنده مجموعه کتاب‌های هتل پنج بلوط و آژانس فرزندخواندگی حیوانات جادویی است. او به عنوان نویسنده و سخنران در ونکوور فعالیت می‌کند و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات کودک از دانشگاه بریتیش کلمبیا است. جرج همچنین کارگاه‌های نویسندگی برای علاقه‌مندان این حوزه برگزار می‌کند.

در بخشی از کتاب هتل پنج بلوط 2: مهمان سلطنتی می‌خوانیم:

صبح فردا، برف شدیدتر شد و مونا یاد هشدار موش‌خرما افتاد.

موقع صبحانه ماجرا را برای آقای دل‌گشا تعریف کرد، ولی او فقط خندید و گفت: «خطرناک اینه که یه موش‌خرما، زیاد عسل بخوره بشه کله‌پا. درسته پیش‌بینی کردن از موش‌خرماها برمی‌آد، ولی بعیده حرف‌هاشون درست از آب دربیاد. این چیزیه که من از پدربزرگم شنیدم، واسه همین به بیشتر هشدارهاشون گوش نمی‌دم. بعدش هم ما این‌قدر غذا ذخیره کردیم، که تا آخر زمستون نمی‌خواد دنبال غذا بگردیم.»

«به‌جز پنیر.» این را خانم پریکِلز که داشت دیگ سوپِ روی اجاق را با قاشق جدیدش هَم می‌زد گفت. «توی انبار غذا دیگه پنیر نداریم. فکر کنم دیشب زیادی پنیر خوردیم.»

ژیل گفت: «سفارش می‌دم از شرکت پِیک سنجاب‌ها برامون بفرستن.» از وقتی خانم هیگینز خوابیده بود، ژیل در کنار کارهای پذیرش، بیشتر کارهای خانه‌داری را هم انجام می‌داد. «وقتی حیوون‌ها از خواب زمستونی بیدار بشن، باید پنیر به اندازه‌ی کافی داشته باشیم.»

مونا درِ گوش تیلی گفت: «پِیک سنجاب‌ها؟»

تیلی توضیح داد: «بزرگ‌ترین شرکت خدمات تحویل غذا و کالا در فِرن‌وود.»
فهرست مطالب کتاب1- خواب زمستانی در هتل دل‌گشا
2- شام بابا اسلامبِر
3- خرگوشی از خانواده‌ی سلطنتی
4- کرامبِل پنیری
5- مسابقه‌ی مجسمه‌های برفی
6- جلسه‌ی صبحگاهی
7- یک گوزن پشت در هتل
8- خواب‌گَردهای خال‌مخالی
9- سایه‌ای توی انباری
10- خانه‌ی هود
11- بخوربخورِ نصف‌شبی
12- بهترین هدیه
13- سورتمه‌ای که توی برف گیر کرده بود
14- پیش به سوی عملیات نجات!
15- چاشتِ بابا بِرایت‌آیز
پی‌نوشت





معرفی و دانلود کتاب هتل پنج بلوط 2: مهمان سلطنتی | کلی جرج | انتشارات پرتقال