دسته‌بندی نشده · ژوئن 19, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب هرچه کمتر، بهتر: دستیابی به زندگی مطلوب به کمک هر آنچه دارید | جاشوا بکر



معرفی کتاب هرچه کمتر، بهتر: دستیابی به زندگی مطلوب به کمک هر آنچه داریدجاشوا بکر در کتاب هرچه کمتر، بهتر درباره‌ی سبک زندگی مینیمال با شما صحبت می‌کند و مینیمالیسم را کلید اصلی آرامش و زندگی مطلوب‌تر می‌داند. مینیمالیسم همان هنر ساده‌گرایی و زندگی با حداقل میزان یا درجه هر چیز است که منجر به ایجاد فضایی خلوت‌تر، شاد‌تر و به‌دور از هیاهو خواهد شد و خوشبختی و آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورد.

درباره‌ی کتاب هرچه کمتر، بهتر

هیاهوی دنیای مدرن، شلوغی و اضطراب ناشی از تجملات اضافی هنرمندان و اندیشمندان را بر آن داشت تا راهی برای رهایی از آن پیدا کنند. سرانجام در سال 1960 جنبشی در آمریکا تحت عنوان مینیمالیسم به راه افتاد که تاثیرات آن در آثار نقاشان و طراحان متبلور گشت. ویژگی این آثار سادگی و پرهیز از هر چیز اضافی بود. این جنبش هنری، بعدها در سایر جنبه‌های زندگی راه پیدا کرد و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داد.

استفاده از سبک مینیمالیسم در زندگی، همان راهکاری‌‌ست که می‌تواند ما را از شر چیزهای زائد خلاص کند و فضای مناسبی را برای داشتن زندگی بهتر فراهم آورد. در واقع فرد مینیمالیست کسی‌ست که ساده‌ترین حالت از هر چیزی را برای مصرف ترجیح می‌دهد و در عوض آرامش بیشتری را تجربه می‌کند.

کتاب هرچه کمتر، بهتر (The more of less) راهنمایی هوشمندانه برای دستیابی به زندگی مطلوب‌تر به کمک داشته‌هایتان است. جاشوا بکر در این کتاب با تکیه بر مفاهیمی از جمله ساده‌گرایی و رهایی از تجملات و چیزهای اضافی، هنر «خلوت زندگی کردن» را به خوانندگان توصیه و آن را راهی برای رسیدن به آرامش تلقی می‌کند.

بکر علاوه بر پیشنهادهایی که در رابطه با مصرف کمتر و رهایی از ابزار و لوازم اضافی ارائه می‌دهد، نگاهی انتقادی به روابط و مشغله‌های امروزی دارد و کاربری بدن در جهان مدرن یا حتی فعالیت‌های روزمره را مورد بررسی قرار داده است. او با یک بازبینی کلی روی برنامه‌های شما، سبک زندگی‌تان را پالایش می‌کند و از هر چیز زائد می‌زداید.

در نکوداشت کتاب هرچه کمتر، بهتر

– این همان کتابی است که زندگی شما را با یک راه حل ساده و شگفت‌آور تغییر می‌دهد: «کمتر» در واقع می‌تواند به معنای «بیشتر» باشد! خیلی بیشتر… (جف گوینز، نویسنده پرفروش The Art of Work)

– جاشوا بکر یک صدای برجسته در جنبش مینیمالیسم مدرن است. کتاب هرچه کمتر، بهتر جذاب و بدون قضاوت، مزایا و لذت زندگی با کمتر را به طرز ماهرانه‌ای بیان می‌کند. (جاشوا فیلدز میلبورن)

– جاشوا بکر به سادگی روشی را برای انجام زندگی تبلیغ می‌کند که فراتر از جذابیت است. این یک ایده واقعاً عظیم است که زندگی را به طور اساسی تغییر می‌دهد. بخوانش! (جف شینابرگر، بنیانگذار Plywood People)

– من از این کتاب هوشمندانه، الهام گرفته‌ام! مانند بسیاری از مردم من هم به ایده مینیمالیسم کشیده شده‌ام. اما صادقانه بگویم، خودم را عمیقاً در عادات بد به‌هم‌ریختگی و انباشتگی گرفتار می‌دیدم. من از دیدگاه جاشوا در مورد اینکه وقتی تصمیم می‌گیریم اطراف خود را با چیزهای کمتری احاطه کنیم، چه زندگی فوق‌العاده‌ای ساخته می‌شود و چگونه با انجام این کار، فضای بیشتری برای زندگی و رویا ایجاد می‌کنیم، بسیار سپاسگزارم. (Shauna Niequist)

کتاب هرچه کمتر، بهتر مناسب چه کسانی است؟

اگر برای تغییر سبک زندگی خود به یک راه ساده و عالی نیاز دارید، کتاب پیش‌رو را از دست ندهید.

با جاشوا بکر بیشتر آشنا شویم

جاشوا بکر (Joshua Becker) بنیانگذار و ویراستار Becoming Minimalist است؛ وب‌سایتی که الهام‌بخش میلیون‌ها نفر در سراسر جهان است تا دارایی‌های کمتری داشته باشند و رضایت بیشتری در زندگی پیدا کنند. جاشوا به عنوان یکی از صداهای پیشرو در جنبش سادگی مدرن، هم در سطح کشورش و هم در سطح بین المللی صحبت می‌کند. او با رسانه‌هایی از جمله مجله تایم، وال استریت ژورنال، یو اس‌ای تودی و مسیحیت امروز همکاری داشته است. بکر مهمان مکرر HuffPost Live است و در برنامه‌های تلویزیونی متعددی از جمله CBS Evening News ظاهر شده است.

در بخشی از کتاب هرچه کمتر، بهتر می‌خوانیم

شش ماه پس از کشف مینیمالیسم، به تاریخ تولدم در 11 دسامبر نزدیک شده بودم. همسرم از من پرسید که برای هدیۀ تولد چه می‌خواهم و من نمی‌دانستم چه پاسخی بدهم. بعد از اینکه ماه‌ها وقت صرف کرده بودیم تا وسایل اضافی و غیرضروری را از خانه خود خارج کنیم، آخرین چیزی که می‌خواستم آوردن وسایل اضافی به خانه‌مان بود.

چطور می‌توانستم یک کراوات بخواهم، در حالی که دوازده کراوات خود را به‌تازگی بخشیده بودم، یا یک ساعت مچی دیگر، آن هم وقتی که از شر سه ساعت مچی خلاص شده بودم؟

در یک عصر سرد هنگام بازگشت به خانه الهامی به ذهنم آمد. هنگام عبور از یک مرکز خرید بزرگ نزدیک محله‌مان، بنر بنفش‌رنگی را دیدم که قبلاً آن جا نبود. روی آن نوشته شده بود: «مرکز تناسب‌اندام سیاره به‌زودی در این مکان افتتاح خواهد شد! با پرداخت فقط 10 دلار در ماه به ما ملحق شوید.»

اکنون دقیقاً می‌دانستم برای تولدم چه هدیه‌ای می‌خواهم. عضویت در یک باشگاه ورزشی. این هدیه نه‌تنها وسیلۀ جدیدی به خانۀ ما اضافه نمی‌کرد، بلکه برای نخستین بار وقت، انگیزه و وضعیت مالی کافی در اختیار داشتم تا فرم دادن بدن خود را در اولویت قرار دهم.

در تاریخ 12 دسامبر در ورزشگاه ثبت‌نام کردم و به‌طور منظم به بدن‌سازی پرداختم و تا به امروز از مزایای این عادت جدید بهره‌مند شده‌ام. در مورد من، مینیمالیسم علاوه بر اینکه باعث شد برنامه‌هایم را سبک و ساده کنم، نحوۀ رفتار من با بدنم را تغییر داد. به حداقل رساندن دارایی‌هایم به‌عنوان دروازه‌ای برای هدفمندی زمینه‌های دیگر عمل کرد.
فهرست مطالب کتابیادداشت مترجم
فصل اول: مینیمالیست شدن
فصل دوم: خلاصی از شرّ چیز‌های اضافی
فصل سوم: مینیمالیسم به روش خودتان
فصل چهارم: غبار مصرف‌گرایی
فصل پنجم: خواستۀ درون
فصل ششم: سخت نگیر
فصل هفتم: عیب‌یابی
فصل هشتم: آزمایش‌هایی برای زندگی با کمتر
فصل نهم: برنامۀ حفظ و نگهداری
فصل دهم: خانوادۀ مینیمالیست
فصل یازدهم: میانبری به مفهوم صحیح
فصل دوازدهم: زندگی آگاهانه
فصل سیزدهم: به کمتر بسنده نکنید





معرفی و دانلود کتاب هرچه کمتر، بهتر: دستیابی به زندگی مطلوب به کمک هر آنچه دارید | جاشوا بکر