دسته‌بندی نشده · ژوئن 15, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب همسری در طبقه بالا | ریچل هاوکینز | نشر نون



معرفی کتاب همسری در طبقه بالادر کتاب پرفروش نیویورک تایمز و یو‌اِس‌اِی‌تودی، دختری ساده و فقیر شیفتۀ مردی بیوه و متمول می‌شود و پایش به ماجراهای پررازورمزی باز می‌شود. ریچل هاوکینز در کتاب همسری در طبقه بالا داستان رازآلود و جذابی را روایت می‌کند از مثلث عاشقانه‌ای که نمونه‌اش را کمتر در داستان دیگری دیده‌ایم. این کتاب در سال 2021 نامزد بهترین کتاب‌ معمایی در گودریدز شد.

درباره‌ی کتاب همسری در طبقۀ بالا:

جین دختر جوانی است که وضعیت مالی زندگی‌اش چندان تعریفی ندارد؛ شغلش سگ‌گردانی است و به‌تازگی به محله‌ای آمده که مملو از عمارت‌های مجلل و ساختمان‌های گران‌قیمت است. کسی چندان توجهی به جین ندارد، برای هیچ‌کس مهم نیست که جین نام واقعی اوست یا خیر. اما رمان همسری در طبقۀ بالا (The Wife Upstairs) به همین سادگی پیش نمی‌رود، این داستان غافلگیری‌های بسیاری برای ما در پی دارد.

جین با ادی ملاقات می‌کند، مردی که به‌تازگی همسرش را در حادثۀ قایق‌سواری از دست داده و یکی از ثروتمندترین و درعین‌حال مرموزترین ساکنان این محله است. جین به‌سادگی به او دل می‌بندد، نه‌فقط به این خاطر که ادی پول فراوانی دارد، بلکه به این دلیل که توجهی را به جین عرضه می‌کند که او همیشه آرزویش را داشته است.

اما رفته‌رفته این داستان عاشقانۀ گوتیک پیچیده‌تر می‌شود. افسانۀ بئا دست از سر جین برنمی‌دارد؛ چطور می‌تواند قلب ادی را تسخیر کند درحالی‌که همسر سابقش این‌چنین رؤیایی بوده است؟ آیا این رقابت سرانجامی خوش برای جین در پی دارد؟

ریچل هاوکینز (Rachel Hawkins) در رمان همسری در طبقۀ بالا با تعلیق‌های بجا، شوخ‌طبعی، و حساسیت‌های زنانه داستانی را روایت می‌کند که یکی از پیچیده‌ترین مثلث‌های عاشقانۀ تاریخ ادبیات است. بنابراین، غیرمنصفانه نیست که این کتاب «جین ایر قرن بیست‌ویکم» خوانده شده است.

افتخارات کتاب همسری در طبقۀ بالا:

– حضور در میان ده اثر پرفروش نیویورک تایمز
– اثر پرفروش یواِس‌اِی‌تودی
– کتاب جدید و پرفروش هلو مگزین انگلیس در سال 2021
– از کتاب‌های پرفروش نشریۀ استایلیست انگلیس در سال 2021

نکوداشت‌های کتاب همسری در طبقۀ بالا:

– داستانی جذاب که دوست دارید تا انتهایش را یک‌باره بخوانید. (تایم‌اوت)
– ما شیفتۀ این داستانیم. (اسکیم)
– این رمان مدرن گوتیک نشان می‌دهد خانه‌های بزرگی که اسرار بسیاری را در خود جای داده‌اند هرگز از مد نمی‌افتند. (اوپرامگ)
– پیچ‌وتابی شگفت‌انگیز و هیجان‌آور در رمان جین ایر. (نیوزویک)

کتاب همسری در طبقۀ بالا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های معمایی علاقه‌مندید، اگر ماجراهای عاشقانۀ پیچیده برایتان جذاب است، یا اگر دوست دارید رمانی در سبک گوتیک بخوانید، حتماً همسری در طبقۀ بالا را در فهرست خواندنی‌هایتان بگذارید.

با ریچل هاوکینز بیشتر آشنا شویم:

پیش از نویسندگی تمام‌وقت، ریچل هاوکینز معلم زبان انگلیسی دبیرستان بود. نویسندۀ کتاب حاضر تابه‌حال کتاب‌های متعددی نوشته که شامل داستان کوتاه، رمان‌هایی برای مخاطبان جوان، و مجموعه‌های مختلفی می‌شود.

کتاب‌های هاوکینز که ازجمله کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمزند، تابه‌حال به زبان‌های متعددی ترجمه شده‌اند. این نخستین کتاب اوست که به فارسی برگردانده می‌شود.

در بخشی از کتاب همسری در طبقۀ بالا می‌خوانیم:

می‌گوید: «می‌دونی که همسرش مُرده…» تقریباً به نجوا این را می‌گوید. هنگام به زبان آوردن مُرده صدایش تقریباً شنیده نمی‌شود، انگار گفتن آن کلمه با صدای بلند مرگ را می‌کشاند دمِ درِ خانه‌اش یا چیزی در همین مایه‌ها. «یا دست‌کم، ما این‌طور حدس می‌زنیم. شش ماهه که گم شده و این نشونۀ خوبی نیست.»

«شنیدم.» طوری بی‌اعتنا این را می‌گویم که انگار دیشب، در خانه، اسم بِلانش اینگراهام را در گوگل جست‌وجو نکرده‌ام، انگار در تاریکی اتاقم ننشسته و آن کلمات را نخوانده‌ام، بِئا راچستر هم گم شده و گمان می‌رود مُرده باشد، او مؤسس امپراتوری خرده‌ریزهای ساوثرن منرز بود.

و انگار دربارۀ شوهر بئا راچستر تحقیق نکرده بودم.

ادوارد.

ادی.

شعفی که بعد از خواندن آن مقاله سینه‌ام را پر کرد زشت و خبیثانه بود، از آن حس‌هایی که می‌دانستم نباید داشته باشم، اما واقعاً نمی‌توانستم زورکی حس برعکسی داشته باشم. ادی آزاد است، همسرش مُرده و حالا، بهانه‌ای دارم که هر هفته ببینمش، بهانه‌ای که در آن خانۀ معرکه در این محل معرکه باشم.





معرفی و دانلود کتاب همسری در طبقه بالا | ریچل هاوکینز | نشر نون