دسته‌بندی نشده · مارس 23, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب هیس! فقط این هفت کار را انجام بده و موفق شو | برایان تریسی | انتشارات ملینا



معرفی کتاب هیس! فقط این هفت کار را انجام بده و موفق شوکتاب هیس! فقط این هفت کار را انجام بده و موفق شو نوشته‌ی برایان تریسی به شما کمک می‌کند تا با ترک عادات بد، عادت‌های خوب و مثبت را پیش بگیرید و با رها کردن تنبلی در هفت قدم مهم و حیاتی به اهداف خود نزدیک شوید. دو فصل پایانی این کتاب به خلاصه‌ای از کتاب «قورباغه را قورت بده و 30 قانون جهانی موفقیت»، اختصاص یافته و به همین جهت مجموعه کاملی برای رسیدن به موفقیت به‌شمار می‌آید.

درباره کتاب هیس! فقط این هفت کار را انجام بده و موفق شو:

همه می‌خواهند برنده باشند، می‌خواهند دیگران آن‌ها را برنده ببینند. اما چگونه باید به این مهم دست پیدا کرد؟ برنده شدن یعنی چه؟ در مسابقه دو وقتی قبل از دیگران از خط پایان می‌گذرید برنده هستید. در زندگی وقتی کاری را شروع و آن را به موقع تمام می‌کنید – قبل از اینکه دیگران این کار را بکنند – برنده می‌شوید. شما قبل از دیگران از خط پایان عبور می‌کنید. در نتیجه نسبت به خود احساس بسیار خوبی پیدا می‌کنید.

موفقیت با حرف‌ها، رویاپردازی و وعده‌های شما به دست نمی‌آید بلکه موفقیت بستگی به این دارد که حالا و در این لحظه مشغول چه کاری هستید. این اصل اساسی کتاب هیس! فقط این هفت کار را انجام بده و موفق شو را تشکیل می‌دهد و با همین فرمان شما را به سمت اهدافتان هدایت می‌کند.

شما احتمالاً از استعدادها و توانمندی‌هایی برخوردارید که اگر صد بار هم متولد شوید و عمر کنید، نمی‌توانید از همه آن‌ها استفاده کنید. شما همه هوش و فراست مورد نیازتان را در اختیار دارید. می‌توانید به هر هدفی که برای خود تعیین می‌کنید، برسید. برای کارهایی که می‌توانید بکنید محدودیتی وجود ندارد. تنها محدودیت شما آن محدودیتی است که شخصاً برای خود در نظر می‌گیرید. برایان تریسی به شما کمک می‌کند تا برای همیشه از این مانع عبور کنید و به توانایی‌ها واقعی خود دست یابید.

برایان تریسی (Brian Tracy) در کتاب هیس! فقط این هفت کار را انجام بده و موفق شو (Just Shut Up and Do It) معتقد است امروزه همگان در پرسرعت‌ترین، شتاب‌انگیزترین و غیرقابل پیش‌بینی‌ترین دوران تاریخ بشریت زندگی می‌کنند. این تغییر سریع اغلب حواس شما را پرت می‌کند، به شما احساس عدم امنیت خاطر می‌دهد، انگیزه‌هایتان را می‌گیرد. در نتیجه از سرعت خود می‌کاهید، در گوشه‌ای می‌نشینید و کار چندانی صورت نمی‌دهید.

با خواندن این کتاب از قرار گرفتن خود در این موقعیت آگاه می‌شوید و با کمک گرفتن از راهکارهای کلیدی این کتاب، قفل رخوت، خمودگی و بی‌انگیزه بودن را می‌شکنید و با سرعتی باورنکردی به سمت اهداف خود حرکت می‌کنید.

جملات برگزیده کتاب هیس! فقط این هفت کار را انجام بده و موفق شو:

– بدترین اعتقادی که می‌تواند مانع توانایی شما شود ترس است.

– حقیقت، صحبت‌های شما نیستند، آرزوهایتان و حتی امیدواری‌هایتان هم نیستند، بلکه فقط کاری که انجام می‌دهید حقیقت را می‌گوید.

– این یک قانون برای خوشبختی است، هرگز خودتان را برای چیزی که نمی‌توانید تغییر دهید ناراحت نکنید.

– مکانیسم موفقیت فقط زمانی پدیدار خواهد شد که تمام مسئولیت‌های خودتان را برای رسیدن به هدف مشخصی بپذیرید و بعد از آن برای رسیدن به کاری که برایتان اهمیت دارد تلاش کنید.

خواندن کتاب هیس! فقط این هفت کار را انجام بده و موفق شو به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب برای افرادی که در پی دستیابی به موفقیت هستند اما هنوز نمی‌دانند برای رسیدن به هدفشان چه اقداماتی را باید انجام دهند بسیار کاربردی و مفید است.

با برایان تریسی بیشتر آشنا شویم:

برایان تریسی (Brian Tracy) به سال 1944، در شهر کانادا به دنیا آمد. او در مدرسه شاگرد درس‌خوانی نبود و خیلی زود درس را نیمه‌کاره رها کرد تا به دنبال کسب درآمد برود. اولین شغل تریسی باربری کشتی بود. او به مدت هشت سال این کار دشوار را ادامه داد و به واسطه‌ی شغلش به حدود هشتاد کشور گوناگون سفر کرد. برایان سرانجام تصمیم به تغییر حرفه گرفت و کار فروشندگی را که به نظرش راحت‌تر می‌رسید برای گذران زندگی برگزید؛ ولی در این کار هم چندان موفق نبود.

این‌ روند باعث شد که روزی پرسشی مهم در ذهن برایان تریسی شکل بگیرد: چرا با وجود این‌که سخت کار می‌کنم، موفقیت چندانی به دست نمی‌آورم؟ پاسخ‌هایی که تریسی به این پرسش داد، بعدها او را بدل به یکی از بزرگ‌ترین و سرشناس‌ترین نویسندگان در حوزه‌ی خودیاری و موفقیت کرد.

از آثار پرشمار وی می‌توان بدین موارد اشاره داشت: «فروش موفق، قورباغه‌ات را قورت بده، مدیریت زمان، عادت‌های میلیون دلاری، مدیریت کانونی، بهانه ممنوع، ازدواج با مرد دلخواه، راه نفوذ بر دل‌ها».

در بخشی از کتاب هیس! فقط این هفت کار را انجام بده و موفق شو می‌خوانیم:

شاید بزرگ‌ترین کشف بشر در تاریخ این موضوع باشد که ما تبدیل به آن چیزی خواهیم شد که در موردش مدام فکر کنیم و این موضوع بر اساس فلسفه و روانشناسی کاملاً اثبات ‌شده است.

همان‌طور که “رالف والدو امرسون” می‌گوید: “یک مرد آن چیزی خواهد شد که در تمام روز به آن فکر کرده است.” همچنین در کتاب مقدس نیز به این موضوع اشاره‌ شده است: “او همان چیزی خواهد شد که در قلبش به آن فکر کرده است.”

جهان بیرونی، یک آینه از تصویر دنیای درون شماست. اگر می‌خواهید چیزی را در بیرون تغییر دهید باید اول اندیشه‌هایتان دگرگون شوند.

باید مشتاق باشید:

افراد موفق در هر حوزه بیش از چندین بار مصاحبه کرده‌اند تا بالاخره بدانند که برای چه کاری ساخته ‌شده‌اند. شاید مهم‌ترین کیفیت این افراد جاه‌طلبی و گرسنه بودنشان است. آن‌ها میل بسیار بالایی به انجام کارهایی دارند که تا الان انجام نداده‌اند.

این میل شدید باعث می‌شود که در انجام کارها انگیزه بیشتری داشته باشند و به آن‌ها انرژی می‌بخشد تا در مقابل هر مانعی ایستادگی کنند و به هدفشان برسند. اهداف شما باید به گونه‌ای بنا شوند که وقتی به آن‌ها می‌رسید، تغییر بسزایی در زندگیتان ایجاد شود.

به یک هدف بزرگ نیاز دارید:

یکی از نکات اهداف بزرگ این است که وقتی به سرانجام برسند تفاوت بسیار زیادی در زندگی ایجاد خواهند کرد. “ناپلئون هیل” در این‌ باره می‌گوید: “مردم فقط زمانی شروع به بزرگ شدن می‌کنند که بر اساس اهداف اصلی خود در زندگی تصمیم بگیرند.”
فهرست مطالب کتابمعرفی
سؤال بزرگ
دارایی ارزشمند
کارها را انجام بده
دستاورد شادی
شروع کنید و ادامه دهید
فصل اول: مهم‌ترین مانع موفقیت
ایجاد عادات جدید و بهتر
چالش‌های باورهای شما
ترمز در برابر توانایی شما
ترساندن فیل‌ها
از کودکی آموزش آغاز می‌شود
فیل بزرگ می‌شود
ریشه بی‌تفاوتی
تنظیم اهداف بزرگ
اقدامات شما حقیقت را می‌گویند
رمز موفقیت
توسعه یک عادت جدید
بدترین بیماری
جزیره فانتزی
بهانه‌های موردعلاقه
فصل دوم: مسئولیت زندگیتان را برعهده بگیرید
تفاوت بزرگ
فرار از وابستگی
زمان تغییر است
ریشه ناراحتی
بزرگ‌ترین مشکل
ریشه احساسات منفی
متوقف کردن سرزنش دیگران
موفقیت در برابر شکست
رسیدن به مکانیسم موفقیت
شما مسئول بودید
در مورد دلایل فکر کنید
کنترل احساسات
تصمیم بگیر
فصل سوم: جرأت حرکت به جلو
اعتماد به نفس ترس را از بین خواهد برد
همه می‌ترسند
اصل ارزشمند موفقیت
رو دو رو با ترس
یاد بگیرید که نترس باشید
شکست را فراموش کنید
آن را به یک بازی تبدیل کنید
چه چیزی شما را می‌ترساند
تجارب یادگیری
چهار مرحله برای موفقیت
شکستی وجود ندارد، فقط یک پیام است
پر سرعت باشید
فصل چهارم: تصمیم بگیرید که چه چیزی واقعاً می‌خواهید
باید مشتاق باشید
به یک هدف بزرگ نیاز دارید
اهداف شما باید واضح و آشکار باشند
زندگیت را تغییر بده
برنامه‌ریزی شخصی
تنظیم اهداف
روش ده‌گزینه‌ای
سؤال اصلی
فصل پنجم: غلبه بر به تعویق انداختن
همه در حال به تعویق انداختن هستند
چه اتفاقی خواهد افتاد؟
تبدیل‌شدن به شخصی عمل‌گرا
خودتان را یک برنده فرض کنید
فصل ششم: همیشه یک یادگیرنده باشید
بهترین پادزهرها
خودتان را میلیاردر کنید
چیزی به اسم شانس وجود ندارد
میلیونر شوید
کارهای روزمره
مهارت‌هایتان را بهبود ببخشید
مراجعه به خلاصه‌ها
دوره‌های دیگر را امتحان کنید
هر روز دقیق‌تر باشید
فصل هفتم: هرگز تسلیم نشوید
تداوم و انضباط شخصی
توسعه استقامت و تداوم
شما مسئول کارهایتان هستید
تکرار کنید
توقف‌ناپذیر شوید
هیچ محدودیتی وجود ندارد
خلاصه
یک شانس بزرگ برای زنده ماندن
خلاصه کتاب قورباغه را قورت بده
12 روش خارق‌العاده برای رهایی از افکار منفی و تبدیل آن‌ها به افکارمثبت (خلاصه کتاب قوراغه را ببوس)
داستان افسانه‌ای
30 قانون جهانی موفقیت
درباره نویسنده





معرفی و دانلود کتاب هیس! فقط این هفت کار را انجام بده و موفق شو | برایان تریسی | انتشارات ملینا